کد خبر: 153071 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 20 مهر 1400 - 11:33
افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در فارس

اتحادخبر:  بعد از حدود سه هفته، بار دیگر آمارهای ابتلا به کرونا و موارد بستری در نقاط مختلف کشور، روندی افزایشی را نشان می‌دهد؛ در فارس نیز شاهد افزایش آرام و خزنده آمارها در سایه کاهش حساسیت نسبت به شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم.

اتحادخبر:  بعد از حدود سه هفته، بار دیگر آمارهای ابتلا به کرونا و موارد بستری در نقاط مختلف کشور، روندی افزایشی را نشان می‌دهد؛ در فارس نیز شاهد افزایش آرام و خزنده آمارها در سایه کاهش حساسیت نسبت به شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم.

افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در فارس

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های اخیر و با وجود آنکه تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی فارس کاهش قابل توجهی یافته و به حدود نصف دوره زمانی درگیری با پیک پنجم این بیماری رسید، اما برپایه آمارها، تنها در یکی دو روز شاهد تک رقمی شدن تعداد قربانیان کروناویروس در فارس بودیم و شمار بیماران پذیرش شده روزانه در بیمارستان‌های فارس هم به شکل مداوم اعدادی بیش از ۲۰۰ نفر را شامل می‌شد.

 

کاهشی شدن روند ابتلا و بستری و البته مرگ ناشی از بیماری کرونا از یک سو و سرعت بالا و گستردگی اجرای واکسیناسیون عمومی در فارس از سوی دیگر، منجر به کاهش قابل توجه حساسیت نسبت لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان شده است، به طوریکه در مواردی حتی افراد هنگام حضور در اماکن سرپوشیده عمومی و استفاده از وسایل نقلیه نظیر مترو و اتوبوس، از ماسک استفاده نمی‌کنند و رعایت فاصله اجتماعی را کاملا کنار گذاشته‌اند. 

این در حالیست که دستگاه‌های متولی نیز، با حساسیت بسیار کمتری موضوع لزوم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم خصوصا در اماکن عمومی و وسایل نقلیه عمومی را پیگیری کرده و دنبال می‌کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سه‌شنبه ۲۰ مهر در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کرونا در این دانشگاه، افزایشی شدن روند پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس را تایید و اضافه کرد: ورودی بیمارستان‌های فارس روزانه به حدود ۳۰۰ نفر رسیده است.

مهرزاد لطفی خاطرنشان کرد: آمار موارد بستری هفتگی بیماران کرونا در فارس روند افزایشی دارد و تعداد موارد بستری روزانه این بیماران نیز در چند روز گذشته افزایش داشته است که نشان دهنده کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

 

او هرگونه سهل انگاری و بی توجهی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ویروس را زمینه ساز گردش گسترده ویروس در سطح جامعه دانست و افزود: مقابله با کرونا نیازمند همکاری و مشارکت تمام اقشار جامعه و نهادها و سازمان‌هاست و با همت و همکاری همگانی است که می‌توان به ثمربخش بودن تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت در راستای مقابله با این اپیدمی، کمک کرد.  

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بررسی دیگر آمارهای موجود، میزان مراجعه بیماران و موارد مشکوک ابتلا به کروناویروس به مراکز شانزده ساعته استان را نیز همچنان بالا خواند و اضافه کرد: بالا بودن این آمار می‌تواند به منزله هشداری جدی در استان باشد.

لطفی در ادامه این نشست، با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان به مراجعان پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون استان تزریق می‌شود، گفت: مجموعه سلامت استان با تمام توان برای افزایش ایمنی و سلامت مردم در تلاش است و برنامه واکسیناسیون عمومی علیه کروناویروس تا رسیدن به ایمنی ۱۰۰ درصدی و واکسینه شدن تمام جمعیت استان، ادامه دارد.

 

او با تاکید بر اینکه در کنار واکسیناسیون، رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی اولویت نخست مقابله با کرونا به شمار می‌رود، از مردم استان به ویژه جوانان و نوجوانان خواست به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی ‌های دوستانه و خانوادگی، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

به گزارش ایسنا، بررسی روند اجرای واکسیناسیون در استان فارس، میزان ابتلا در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، علل جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، آمار ماموریت‌های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبودیافتگان کرونا از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/153071