کد خبر: 153051 ، سرويس: استان هرمزگان
تاريخ انتشار: 20 مهر 1400 - 09:36
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:
فوت نخبه هرمزگانی پس از تزریق واکسن کرونا کذب است

اتحادخبر:  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: فوت نخبه هرمزگانی پس از تزریق واکسن کرونا دروغ ساختگی مخالفان واکسن است و تکذیب می‌شود.

اتحادخبر:  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: فوت نخبه هرمزگانی پس از تزریق واکسن کرونا دروغ ساختگی مخالفان واکسن است و تکذیب می‌شود.

فوت نخبه هرمزگانی پس از تزریق واکسن کرونا کذب است

به گزارش ایسنا؛ دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (۲۰ مهرماه) در جمع خبرنگاران، در خصوص مطلبی در فضای مجازی مبنی بر اینکه نوجوان نخبه هرمزگانی به دلیل سکته قلبی ناشی از عارضه واکسن کرونا فوت شده است، افزود:  در بررسی و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مقامات بهداشتی شهرستان پارسیان و نظر خانواده این نوجوان، محرز شد که متوفی به هیچ عنوان واکسن کرونا تزریق نکرده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اظهار کرد: این نوجوان حدود دو ماه قبل دچار بیماری کرونا شد و با توجه به نظر پزشکان معالج، علت فوت ناشی از عوارض قلبی بیماری کرونا و بیماری زمینه ایی بوده است.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه اکنون واکسیناسیون یکی از بهترین راهکارهای کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا و همچنین پیشگیری از ابتلاست، تصریح کرد: برخی افراد به صورت آگاهانه و در پاره‌ای از موارد ناآگاهانه با انتشار مطالب غیر واقع در خصوص تزریق واکسن، موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد دل نگرانی در مردم می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تزریق واکسن کرونا بصورت صددرصدی از ابتلا به این ویروس جلوگیری نمی‌کند، اما در صورت ابتلا در بیش از ۸۵ درصد موارد، از مرگ جلوگیری می‌کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته با جاباختن ۴ بیمار کرونایی دیگردر هرمزگان، شمار کل فوتی‌ها به دوهزار و ۴۰۵ نفر رسید، خاطرنشان کرد: با بستری شدن ۷۵ نفر دیگر شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۱۹۷ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: اکنون ۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۸ نفر از آن‌ها وخیم است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/153051