کد خبر: 153049 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 مهر 1400 - 09:05
مدیرکل گمرک بوشهر:
صادرات از استان بوشهر ۸۷ درصد افزایش یافت/ کاهش حجم واردات

اتحادخبر:  ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از کاهش حجم واردات طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ارزش کالاهای صادراتی گمرک بوشهر ۸۷ درصد افزایش یافت.بهروز قره بیگی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور توسعه خدمات گمرکی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و صادرات و واردات کالا در ...

اتحادخبر:  ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از کاهش حجم واردات طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ارزش کالاهای صادراتی گمرک بوشهر ۸۷ درصد افزایش یافت.

صادرات از استان بوشهر ۸۷ درصد افزایش یافت/ کاهش حجم واردات

به گزارش  مهر، بهروز قره بیگی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور توسعه خدمات گمرکی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و صادرات و واردات کالا در گمرکات استان به سهولت در حال انجام است.

 

وی بیان کرد: طی نیمه نخست امسال حدود ۲۳۴ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۵۶۶ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است که از نظر وزنی پنج درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۱ درصد افزایش دارد.

 

بیشترین واردات از چین و امارات

 

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: کشورهای چین، امارات متحده عربی، تایلند، آلمان، فیلیپین، هند، ترکیه، روسیه و ژاپن مهمترین مبدا کالاهای وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

 

وی مهمترین کالاهای وارداتی به گمرکات استان بوشهر را پارچه، ماژول ال ای دی، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، برنج، دستگاه پخت و پز رستورانی، انواع بلبرینگ و رولبرینگ و انواع پمپ و واترپمپ خودرو عنوان کرد.

قره‌بیگی از صادرات حدود ۱۳.۳ میلیون تن کالا به ارزش بالغ بر ۴.۶ میلیارد دلار از گمرکات استان خبر داد و افزود: میزان صادرات گمرکات استان در نیمه نخست امسال از نظر وزن ۱۵ درصد و از نظر ارزش ۸۷ درصد افزایش داشته است.

 

محصولات پتروشیمی مهمترین کالای صادراتی

 

وی افزود: صادرات گمرکات استان بوشهر بدون احتساب میعانات گازی حدود ۱۳.۲ میلیون تن به ارزش حدود ۴.۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۴ درصد و از نظر ارزش ۸۶ درصد افزایش داشته است.

 

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر مهمترین مقاصد صادراتی استان را کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، برزیل، قطر، نیجریه و افغانستان عنوان کرد.

 

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی‌جات بوده است.

قره‌بیگی خاطرنشان کرد: این آمار از تجارت خارجی حاکی از آن است که هم آثار تحریم و هم آثار شیوع ویروس کرونا به حداقل رسیده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/153049