کد خبر: 153048 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 مهر 1400 - 08:41
رئيس مركز آموزش فنی و حرفه ای برادران گناوه خبر داد؛
مددجویان کمیته امداد از آموزش‌های مهارتی در سطح شهرستان گناوه بهره‌مند می‌شوند

اتحادخبر: رئيس مركزآموزش فنی وحرفه ای برادران گناوه گفت: آموزش های مهارتی می بایست در سبد توانمند سازی مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد تا باعث استقلال اقتصادی آنها شود.

اتحادخبر: رئيس مركزآموزش فنی وحرفه ای برادران گناوه گفت: آموزش های مهارتی می بایست در سبد توانمند سازی مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد تا باعث استقلال اقتصادی آنها شود.





به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، بهرام مكاري پور در نشست با رئيس و كارشناسان كميته امداد امام خميني (ره) شهرستان گناوه  با تشریح اقدامات صورت پذیرفته سنوات گذشته در جهت مهارت آموزی مدد جویان و اقشار آسیب پذیر اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند به عنوان یک ابزار مناسب در جهت توانمند سازی اقشار آسیب پذیر بکار رود.


مكاري پر افزود: برگزاری دوره های آموزش فراخور نیاز فضای کسب و کار باعث افزایش ضریب اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد خصوصا زنان سرپرست خانوار می شود بر این اساس با نیاز سنجی دقیق از وضعیت بازار می توانیم به اشتغال افراد کمک نمائیم.


وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای تنها نهادی است که می تواند گواهینامه بین المللی مهارت را صادر کند، تصریح کرد: افراد با دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای در بخش های روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت  می توانند در حرفه های خاص بیمه شوند و در صورت رسیدن به سن و شرایط بازنشستگی از مزایای مربوط برخوردار خواهند شد.


رئيس مركز آموزش فني  حرفه اي برادران گناوه  با بیان اینکه مددجوی آموزش دیده بیکار نمی‌ماند ،تاكيد کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی مددجویان انجام می‌شود.


مكاري پور با اشاره به همکاری متقابل کمیته امداد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در خصوص آموزش و مهارت آموزی متقاضیان اشتغال اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای وجود دارد نیازمند هم‌افزایی و پوشش متقابل در این زمینه هستیم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/153048