کد خبر: 153003 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 مهر 1400 - 09:43
در قالب مصوبات سفر دولت؛
خط انتقال آب سد خاییز به اراضی کشاورزی تنگستان اجرا می‌شود

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در قالب مصوبات سفر هیئت دولت به استان بوشهر، خط انتقال آب سد خاییز به اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در قالب مصوبات سفر هیئت دولت به استان بوشهر، خط انتقال آب سد خاییز به اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

خط انتقال آب سد خاییز به اراضی کشاورزی تنگستان اجرا می‌شود

به گزارش مهر، علی محمدی در نشست بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اظهار داشت: در سفر هیئت دولت به استان بوشهر وزیر نیرو به نمایندگی، در شهرستان‌های دشتی و تنگستان به بررسی مسائل مربوطه پرداخت.

وی اضافه کرد: این سفر مسائل و مشکلات اجرای سد خاییز تنگستان مورد بررسی قرار شد و بر اجرا خط انتقال آب از این سد به اراضی کشاورزی تأکید شد و اعتبار لازم برای این مهم مصوب شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: در این سفر مسائل محور مواصلاتی دوم استان بوشهر از شهر اهرم به فراشنبد، شبکه آبیاری نخیلات اهرم، جاده ساحلی بوشهر به شهرستان دیر، اسکله دلوار بررسی شد.

اجرای طرح آبرسانی سیراف جم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با اشاره به تاکید هیئت دولت بر تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها تا ۴۰ درصد آب آشامیدنی استان از این پروژه‌ها تأمین می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به ساخت آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بوشهر اضافه کرد: در بازدید وزیر نیرو از پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر بر تأمین منابع مالی و تسهیلات اعتباری آن تأکید شد و مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به سفر وزیر نفت به شهرستان جم و بررسی اجرا طرح آبرسانی سیراف جم خاطرنشان کرد: در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تخصیص این اعتبار می‌تواند زمینه راه‌اندازی این پروژه مهم را فراهم کند.

بررسی مسائل مرزنشینان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر نیز اظهار داشت: مسائل و مشکلات شهرستان‌های گناوه و دیلم با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت.

رسول زارعی اضافه کرد: در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی ضمن بررسی اجرای طرح‌ها، مشکلات ملوانان و ساحل‌نشینان در مورد کالا همراه ملوان بررسی و بر ساماندهی این درخواست تأکید شد.

وی بررسی زیرساخت‌های گمرک در بنادر گناوه، دیلم و بندر ریگ را از دیگر موارد سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی دانست و تصریح کرد: در سفر خاندوزی پیشنهادات و مطالبات مردم در دیدار با آنان مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/153003