کد خبر: 152924 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 17 مهر 1400 - 12:01
مدیرکل اوقاف فارس:
اجرای ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته وقف در فارس

اتحادخبر:  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از اجرای بیش از ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته وقف در این استان خبر داد و یکی از برنامه‌های شاخص را اجرای طرح درمان رایگان شهروندان اعلام کرد.

اتحادخبر:  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از اجرای بیش از ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته وقف در این استان خبر داد و یکی از برنامه‌های شاخص را اجرای طرح درمان رایگان شهروندان اعلام کرد.

اجرای ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته وقف در فارس

 

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی شنبه ۱۷ مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته وقف از 28 صفر آغاز شده است، خاطرنشان کرد که اجرای طرح رایگان درمان از محل موقوفات مرحوم نمازی و پوستچی اجرا می‌شود و شامل ویزیت رایگان، بینایی سنجی رایگان و درمان نیازمندان در محلات کم برخوردار شیراز است.

موسوی با بیان اینکه دیدار با علما، برپایی میز خدمت و ارائه مشاوره در مورد وقف، از دیگر برنامه‌هاست، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی و صنفی وقف به منظوور ترویج سنت حسنه وقف، اجرای طرح ماندگار و تهیه و توزیع ۴ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات به نیازمندان و جامعه هدف فارس، اجرای طرح مهر تحصیلی و توزیع ۳ هزار بسته لوازم‌التحریر، برگزاری همایش یاوران وقف با حضور مسئولان استانی در حرم مطهر سیدعلاءالدین و تجلیل از اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان است.

او ادامه داد: با توجه به رویکرد سازمان اوقاف مبنی بر ورود موقوفات در بحث اقتصادی، کشاورزی، دامداری، کشت و صنعت گلخانه، ساخت و ساز بناهای تجاری و مسکونی، از حالت سنتی خارج و به حالت روز برگشته‌ایم. به عنوان مثال؛ شرکت دانش بنیان سلامت کوثر به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های موقوفه استان برای تولید قطعات پزشکی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی و ۳ سوله در شهرک صنعتی شیراز راه‌اندازی شده و مشغول به فعالیت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس عنوان کرد: در حال حاضر این اداره کل بالغ بر ۲۵ پروژه آماده افتتاح دارد و ۴ پروژه دیگر نیز به مزایده گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس نیر در این نشست بیان کرد: در ایام ماه محرم و صفر امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ۷۰۰ هیئت مذهبی در فارس از محل موقوفات کمک شد. همچنین در دهه آخر صفر به ۷۰ موکب در سطح شهر به مبلغ ۳ میلیارد تومان کمک شد.

او ادامه داد: افراد نیازمندی که به صورت حضوری به اداره کل اوقاف استان مراجعه و درخواست کمک کرده بودند، طی یک سال گذشته با حفظ کرامت انسانی  و با ۲۱۰ بازدید میدانی که داشتیم مبلغ ۶۰۰ تومان به صورت نقدی کمک شد.

صفری گرایی با بیان اینکه در یکسال گذشته خیران و واقفان در حوزه درمان ۴ میلیارد  تومان هزینه و کمک کردند، عنوان کرد: تهیه و توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان،  اجرا و انجام ۳۵۰ حکم برای هیئت امنای مساجد در سطح استان، برپایی ۱۰ کارگاه شمیم خدمت به منظور اشتغال افراد کم برخوردار و ثبت ۴۰ مورد وقف طی یکسال گذاشته در استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون اوقاف فارس با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تا کنون ۱۴۰ هزار بسته معیشتی بین افراد کم بضاعت توزیع شده است، گفت: امسال و در هفته وقف شاهد ثبت ۶ وقف جدید بوده‌ایم که ۳ مورد مربوط به مردم دارالمومنین جهرم بوده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/152924