کد خبر: 152851 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 14 مهر 1400 - 11:48
فرمانده انتظامی فارس خبر داد:
اجرای ۲۰۰۰ برنامه ویژه هفته ناجا در فارس

اتحادخبر:  فرمانده انتظامی فارس از اجرای بیش از ۲۰۰۰ برنامه در بزرگداشت هفته ناجا در استان با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» خبر داد.

اتحادخبر:  فرمانده انتظامی فارس از اجرای بیش از ۲۰۰۰ برنامه در بزرگداشت هفته ناجا در استان با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» خبر داد.

اجرای ۲۰۰۰ برنامه ویژه هفته ناجا در فارس

به گزارش ایسنا؛ سردار رهام‌بخش حبیبی چهارشنبه ۱۴ مهرماه در یک کنفرانس خبری با یادآوری اینکه همه ساله ۱۷ تا ۲۴ مهرماه هفته ناجا نامگذاری شده است، گفت: با توجه به موضوعات روز که برای مردم پیش آمده و همچنین رشد تکنولوژی و فضای مجازی، تلاش کردیم آسیب‌ها را به مردم بشناسانیم و با نگاه هوشمندسازی پلیس خدمات بیشتری برای تامین امنیت مردم ارائه دهیم. 

 

او با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته ناجا افزود: برپایی صبحگاه عمومی برای اولین بار پس از کرونا، غبارروبی حرم‌های مطهر،سرکشی از خانواده شهدا، مسابقه دوچرخه سواری همیاران پلیس، دهمین گردهمایی سراسری پلیس یاران و رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی پلیس از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است. 

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: در حلقه امنیتی استان فارس رسانه‌ها یکی از حلقه‌های مهم است که باید نیروی انتظامی ارتباط بیشتری با آنها داشته باشند. 

تشریح کشفیات پلیس طی ۶ ماه اول امسال

حبیبی با اشاره به کشفیات پلیس فارس طی ۶ ماه اول امسال، گفت: ۳۲۴ میلیارد تومان کالای قاچاق با ۴۰ درصد افزایش، ۳۶ تن مواد مخدر با ۲۱ درصد افزایش، افزایش ۲۳ درصدی کشفیات سرقت، دستگیری ۱۹۰ اراذل و اوباش و کشف ۹۰ درصدی در پرونده‌های پلیس فتا از جمله اقدامات انجام شده است. 

او همچنین با اشاره به افزایش ارجاع پرونده‌ها به مشاوره پلیس، خاطرنشان کرد: امسال حجم زیادی از پرونده‌ها به مشاوره پلیس ارجاع شد و ۷۰ درصد از پرونده‌هایی که به مشاوره پلیس ارجاع شد به دادگاه و حکم قاضی کشیده نشد و به مصالحه رسید. 

دستگیری متهمان پرونده دراک شیراز

فرمانده انتظامی فارس همچنین از دستگیری هر ۴ متهم پرونده دراک خبر داد و گفت: ۳ متهم در مخفیگاه و یک نفر هم که فراری بود، دستگیر شدند و به این ترتیب هر ۴ نفر دستگیر و پرونده‌ به مراجع قضایی تحویل داده شده است. 
 
حبیبی همچنین با بیان اینکه برخی از مردم هشدارها را به ویژه در رابطه با فضای مجازی زیاد جدی نمی‌گیرند و سبب ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است، عنوان کرد: کلاهبرداران هم ترفندها را تغییر دادند که باید رسانه به میدان بیایند و این موارد را اطلاع‌رسانی کند. 

او در توضیح بیشتر این مثال بیان کرد: در فضای مجازی به تازگی گروهی دستگیر شدند که در کل کشور اثرگذار بود کار این گروه این بوده که در فضای مجازی اطلاعیه دروغ درباره خرید و فروش منزل اعلام و از این طریق کلاهبرداری کرده و مبالغی تحت عنوان بیعانه از مردم دریافت می‌کردند.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به برخی از پرونده‌های نزاع‌های خانوادگی نیز گفت: وجود اسلحه در منازل فقط آسیب در پی دارد که در قالب نزاع منجر به قتل می‌شود و از رسانه‌ها تقاضا داریم که در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/152851