کد خبر: 152791 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 12 مهر 1400 - 11:45
اعلام ویژه برنامه‌های یاد روز حافظ در فارس

اتحادخبر: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در یک کنفرانس خبری به تشریح ویژه برنامه‌های بیست و پنجمین بزرگداشت یادروز حافظ که ١٦ تا ٢٣ مهرماه برگزار می‌شود، پرداخت.

اتحادخبر: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در یک کنفرانس خبری به تشریح ویژه برنامه‌های بیست و پنجمین بزرگداشت یادروز حافظ که ١٦ تا ٢٣ مهرماه برگزار می‌شود، پرداخت.

اعلام ویژه برنامه‌های یاد روز حافظ در فارس

به گزارش ایسنا؛ مهدی امیدبخش دوشنبه ١٢ مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: جلسات هماهنگی برگزاری یادروز حافظ از حدود دوماه پیش با همکارای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، میراث فرهنگی استان، سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، شورای شهر شیراز و مرکز حافظ شناسی تشکیل شده است.

 

او ادامه داد: خوشبختانه با راه‌اندازی مرکز رویدادهای فرهنگی، هنری گردشگری فارس با رویکرد مباحث مختلف در شیراز، از این پس همه رویدادها با همکاری دستگاه‌های فوق در این مرکز دنبال خواهد شد.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: با توجه به اینکه تا حدودی روند شیوع ویروس کرونا در استان کاهشی شده، تلاش خواهد شد تا برنامه‌هایی به شکل حضوری در دستور قرار گیرد.

 

امیدبخش با بیان اینکه تبلیغات شهری و میدانی یادروز حافظ آغاز شده و تمام تلاشمان بر این است که برنامه‌هایی اجرایی شوند که شهروند محور باشد، عنوان کرد: حافظ و هنر، محور برنامه‌های امسال بزرگداشت حافظ معرفی شده است.

 

او خاطرنشان کرد: در اولین روز و نخستین برنامه، نمایشگاه مجازی کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری قاصد مهر کتاب با حضور ناشران و کتابداران برتر کشور افتتاح خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا از تمام استانداردهای نمایشگاه کتاب تهران در این نمایشگاه بهره ببریم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزاری برنامه سرای اهل قلم در حوزه‌های تخصصی با مباحث پژوهشی با دعوت از اندیشمندان و حافظ پژوهان و برپایی نمایشگاه اسناد تاریخی حافظیه در گذر زمان به همت مرکز اسناد ملی فارس و کتابخانه مرکزی شیراز در نگارخانه تار و پود نیز دیگر برنامه‌هایی است که در دستور اجرا قرار گرفته است.

 

امیدبخش همچنین اعلام کرد که ویژه برنامه یادروز حافظ در آرامگاه این شاعر والامقام با حضور مسئولان کشوری و استانی و با حضور ٣٠٠ فرهنگور و هنرمند در حال برنامه‌ریزی است.

 

او یادآور شد: محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۹ مهرماه در این برنامه به ایراد سخن می پردازد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین رونمایی از سند مهندسی فرهنگی در برش استانی، اهدای نشان همای حافظ و تجلیل از برگزیدگان جشنواره داستان نویسی حافظ، اهدای نشان ملی حافظ به یکی از حافظ پژوهان خارجی از کشور ترکیه و برپایی کارگاه زنده نقاشی با حضور کودکان و نوجوانان با موضوع کودکانه حافظ را از جمله برنامه‌های شاخص یادروز حافظ اعلام کرد.

امیدبخش با بیان اینکه ویژه برنامه یادروز حافظ که ۱۹ مهرماه برگزار خواهد شد، در بستر مجازی نیز برنامه‌ریزی شده، گفت: ٢١ مهرماه برنامه‌ای تحت عنوان حافظ و قرآن با همکاری انجمن خوشنویسان فارس در مسجد عتیق شیراز نیز برگزار خواهد شد و ١٥ نفر از اساتید به نام خوشنویسی فارس در این مسجد گرد هم خواهند آمد و ابیات حافظ با رویکرد قرآنی را کتابت خواهند کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین خاطرنشان کرد: مرکز حافظ شناسی شیراز نیز طبق روال هرساله نشست علمی تخصصی یادروز حافظ با ۱۳ سخنران در دستور کار قرار داده که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در بخش پایانی این نشست از پوستر بیست وپنجمین یادروز حافظ رونمایی شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/152791