کد خبر: 152733 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 11 مهر 1400 - 11:15
شهردار شیراز عنوان کرد:
تلاش برای تامین اعتبار بزرگراه شهید سلیمانی در شیراز

اتحادخبر: شهردار شیراز، پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی را در شماره پروژه‌های حیاتی و اولویت دار این کلانشهر برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم مباحث مالی آن را طبق برنامه ریزی تامین کنیم.

اتحادخبر: شهردار شیراز، پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی را در شماره پروژه‌های حیاتی و اولویت دار این کلانشهر برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم مباحث مالی آن را طبق برنامه ریزی تامین کنیم.

تلاش برای تامین اعتبار بزرگراه شهید سلیمانی در شیراز

به  گزارش ایسنا؛ سید احسان اصنافی یکشنبه ۱۱ مهرماه در جلسه بررسی پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی که با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، ناظر، پیمانکار و مشاور پروژه برگزار شد،  خط دو مترو و بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی را دو پروژه اولویت دار مجموعه شورا و شهرداری معرفی کرد.

او افزود: پس از بهبود وضعیت کرونا و پیش ‌بینی حضور مسافران، حجم ترافیک در معابر شیراز افزایش می‌یابد و به همین دلیل بهره برداری از این پروژه‌ها برای باز شدن گره ترافیکی شهر امری اساسی است.

 

شهردار شیراز همچنین با اشاره به تلاش دولت برای تکمیل پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، خاطرنشان کرد: با توجه به بهره برداری از این پروژه طی ماه‌های آتی، تکمیل بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی برای جابجایی و تقسیم بار ترافیک ورودی به شیراز ضروری است.

اصنافی با تاکید بر اینکه خواستار تلاش قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار بزرگراه شهید سلیمانی برای تسریع در روند تکمیل پروژه هستیم، اضافه کرد: این پروژه، یک پروژه حیاتی برای شهر است و انتظار داریم که پیمانکار آن با توجه به شروع کار شورای ششم و مجموعه شهرداری، با پروژه همراهی بیشتری داشته باشد.

او از تلاش مجموعه شهرداری برای حل مسائل مالی پروژه سخن گفت و ادامه داد: این پروژه جزء اولویت‌های شهرداری در پرداخت مالی است. منابع مالی و تهاتری را برای تکمیل پروژه فراهم می‌کنیم و با تقدیم لایحه اوراق بستانکاری به شورای اسلامی شهر برای پروژه سپهبد سلیمانی میزان پرداخت به پروژه را افزایش می‌دهیم و بخشی از منابع مالی را به صورت نقدی و بخشی را با اوراق بستانکاری تسویه می‌کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت مبنی بر اینکه باید اعتماد عمومی را به جامعه بازگردانیم، عنوان کرد: عمل به خواسته رهبری وظیفه همه ما است و از پیمانکار پروژه می‌خواهم که با تکمیل بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی و تقدیم آن به شهروندان در مسیر عمل به خواسته ایشان قدم بگذاریم.

 

اصنافی همچنین عنوان کرد: تلاش می‌کنیم سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد و زیر بار ترافیکی برود.

اسماعیل صالحی، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این جلسه گفت: پروژه بزرگراه شهید سلیمانی پیشرفت بسیار خوبی داشت اما امسال به علت مشکلات مالی از سرعت آن کاسته شد.

 

او خاطرنشان کرد: در راستای رفع این مشکل، رژیم‌ مالی مخصوص پروژه را تعریف می‌کنیم تا پرداخت مالی مستمر به پروژه انجام شود و انتظار داریم قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار پروژه نیز روند احداث آن را تسریع ببخشد.

اسماعیلی ادامه داد: شهرداری با انجام تهاتر بخشی از مشکلات مالی پروژه را رفع می‌کند و با تقدیم‌ متمم به شورای اسلامی شهر روند پرداخت مالی را سرعت می‌بخشد.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: شهرداری از یک سو پرداخت مالی را انجام می‌دهد و انتظار دارد پیمانکار نیز پروژه را تجهیز و ماشین آلات و نیروها را در جبهه‌های مختلف مستقر کند تا پروژه با برنامه زمان‌بندی به بهره برداری برسد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/152733