کد خبر: 152675 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 10 مهر 1400 - 20:14
آجیل بخورید تا سرطان نگیرید!
اتحادخبر: مدتهاست که اثبات شده مصرف آجیل، موجب ارتقای سلامت قلب می‌شود. اما آیا به همان اندازه در کاهش خطر بیماری‌هایی مانند سرطان و سکته مغزی مؤثر است. به گفته محققان انگلستان و نروژ، پاسخ مثبت است. برای دور ماندن از این بیماری‌ها، کافی است که روزانه یک مشت آجیل مصرف کنید.

اتحادخبر: محققان کالج لندن و دانشگاه علم و صنعت نروژ،  ۲۹ مطالعه‌ی منتشرشده از سراسر جهان را تجزیه و تحلیل کردند تا ببینند آیا ارتباطی میان مصرف آجیل و خطر بیماری و همچنین علل کمتر شایع مرگ پیدا می‌کنند یا نه.

 

به گزارش خبرآنلاین؛ این تحقیقات روی ۸۱۹ هزار نفر انجام شده بود که ۱۲ هزار نفر آن‌ها از مشکلات قلبی، ۹ هزار نفر دیگر یک مورد سکته داشتند و ۱۸ هزار نفر آن‌ها هم به سرطان مبتلا شده بودند. البته از این تعداد ۸۵ هزار نفر هم جان خودشان را از دست دادند.

 

نتایج این تجزیه و تحلیل نشان داد که آجیل یک منبع قدرتمند مبارزه با بیماری است. در این تحقیقات گفته شده که خوردن آجیل توان بدن برای مبارزه با بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. محققان گفته‌اند که آجیل در بیماری‌های مختلف تاثیرهای متفاوتی می‌گذارد و به نحوی باعث بهبود اوضاع سلامت افراد می‌شود.

آجیل بخورید تا سرطان نگیرید!

 یافته‌ها نشان می‌دهد که این افراد همچنین خطر ابتلا به سرطان را ۱۵ درصد و خطر مرگ زودرس به هر علتی را ۲۲ درصد کاهش می‌دهند. همین مقدار خطر مرگ ناشی از بیماری‌های تنفسی را تا ۵۰ درصد و دیابت را نزدیک به ۴۰ درصد کاهش دهد.

 

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آجیل‌هایی مانند گردو و بادام‌زمینی با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، دیگر بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر مرتبط است. 

 

در تحقیقات قبلی گفته شده بود احتمال مبتلا شدن به سرطان در افرادی که روزانه یک مشت آجیل (۲۰ گرم) می‌خورند، ۳۰ درصد کمتر از افرادی است که آجیل مصرف نمی‌کنند. در تحقیقات جدیدتر گفته شده که خوردن آجیل احتمال ابتلا به مشکلات تنفسی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

 

محققان خاطرنشان کردند: بهتر است افراد، روزانه سه نوع آجیل (مانند فندق، گردو و بادام‌زمینی) مصرف کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/152675