کد خبر: 152618 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 08 مهر 1400 - 10:46
فرمانده انتظامی فارس خبر داد:
دستگیری کلاهبرداری که ۱۰۰۰ نفر را سرکیسه کرد

اتحادخبر:  فرمانده انتظامی فارس از دستگیری فردی خبر دادکه از طریق سایت دیوار ۱۰۰۰ کلاهبرداری مرتکب شده است.

اتحادخبر:  فرمانده انتظامی فارس از دستگیری فردی خبر دادکه از طریق سایت دیوار ۱۰۰۰ کلاهبرداری مرتکب شده است.

دستگیری کلاهبرداری که ۱۰۰۰ نفر را سرکیسه کرد

به گزارش ایسنا؛ سردار  رهام بخش حبیبی گفت: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی فروش منزل در سایت دیوار و کلاهبرداری از آن طریق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان فارس قرار گرفت.

 

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس فارس، حبیبی ادامه داد: مال باختگان بیان کردند که در سایت دیوار با یک آگهی تحت عنوان فروش و اجاره منزل زیر قیمت بازار برخورد کرده‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ اندکی وجه به عنوان بیعانه از آنان درخواست کرد و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی تماس آن ها نبوده است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم در یکی از محله های شهر شیراز شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی، دستگیر شد.

حبیبی با اشاره به اینکه در بررسی های تکمیلی مشخص شد متهم در ۱۱ استان کشور اقدام به کلاهبرداری از هموطنان با همین شیوه و شگرد کرده است، افزود: در بازرسی از مخفیگاه این کلاهبردار، ۳۰ عدد سیم کارت بی‌نام و بیش از ۲۰ کارت عابر بانک کشف شد.

وی با بیان اینکه این کلاهبردار در تحقیقات تا کنون به ۱۰۰۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتراف کرده است، گفت: فرد دستگیر شده بیان کرد که برخی از مردم به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابه جا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند و از این طریق مورد کلاهبرداری قرار می گیرند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند، گفت: شهروندان در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/152618