کد خبر: 152447 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 04 مهر 1400 - 12:29
اختصاصی اتحادخبر/دفاع مقدس
فصلی که "ما " بجای " من" معنا داشت

اتحادخبر- بهرام نکیسا: هشت سال دفاع مقدس دوران فراموش نشدنی و افتخار آمیز تاریخ سرزمینِ مان ایران را تشکیل می دهد . وقتی سخن از هشت سال دفاع مقدس می شود همواره دوران همدلی ، مجاهدت و ایثار مردم در کشور را تداعی می نماید . دورانی که چه بسا امروز پذیرش و قبول آن برای برخی سخت باشد . تاریخی که در آن مردم ایران ، زن و مرد پیر و...

بهرام نکیسا:


هشت سال دفاع مقدس دوران فراموش نشدنی و افتخار آمیز تاریخ سرزمینِ مان ایران را تشکیل می دهد . وقتی سخن از هشت سال دفاع مقدس می شود همواره دوران همدلی ، مجاهدت و ایثار مردم در کشور را تداعی می نماید . دورانی که چه بسا امروز پذیرش و قبول آن برای برخی سخت باشد . تاریخی که در آن مردم ایران ، زن و مرد پیر و جوان یک دل و یک دست و یک صدا در سراسر کشور برای دفاع از آئین و میهن خداباورانه و بزرگوارانه ایثار نمودند .


هفته دفاع مقدس را نه به خاطر نفس جنگ بلکه بخاطر ارزشهای الهی که با جان و مال مردم این سرزمین آبیاری شد گرامی میداریم .


هرگاه سخن از هشت سال دفاع مقدس می شود در واقع سخن از ایثار انسان هائی است که با نثار جان خود سرود مردانه زیستن و مردانه جهاد نمودن  و مردانه رفتن را به ما ماندگان آموختن . انسانهائی همچون شهدای عزیز و بزرگ . شهدائی که باید همه ما از خدا بخواهیم فضای دلهایمان را هیچگاه از عطر یاد آنان خالی نفرماید .
هرگاه سخن از دوران دفاع مقدس می شود ، یعنی سخن از مقطعی از تاریخ کشور که : در آن "ما " بجای " من" معنا داشت .


 امروز کشور ایران در عرصه بین المللی و حتی داخلی بیش از پیش محتاج آن تفکر ، رفتار و روحیه می باشد . ایمان بخدا ، ایثار ، اخلاص ، همدلی و وطن پرستی فرهنگ غالب دوران دفاع مقدس بود . در دوران دفاع مقدس هیچگاه با منیت و خود رائ هیچ سرزمین و منطقه ای آزاد و موفقیتی حاصل نگردید .


امروز نیز توسعه و پیشرفت کشور بویژه استان توانمند و مستعد بوشهر آن هم با مدیریت ارشد جدید خود ، مدیریت دکتر احمد محمدی زاده ، استاندار بسیجی بوشهر که از پیشکسوتان جهاد و شهادت با کوله باری از تجربه می باشد ، شدیداً به همراهی ، همدلی ، آرامش ، یک صدای ، تفکر جهادی و بسیجی نیازمند است .
در دوران هشت ساله دفاع مقدس با اولویت یافتن گرایشات جمع گرایانه در عرصه عمومی، منافع فردگرایانه کمتر مجال بروز می یافتند . اینها از جمله درس های ارزشمند دوران دفاع مقدس است که شایسته نیست فراموش شود. در کشاکش روزمرگی زندگی باید مراقب بود تا این حقیقت هرگز فراموش و کم رنگ نگردد که جمهوری اسلامی و دفاع مقدس با اخلاص، پاکی، راستی و درستی و دست پاکی پیوند دارد و ماندگار است .


 اگر آموزه ها و سرمایه های معنوی و خدا باور دفاع مقدس فراموش شوند یقینا به بیراهه خواهیم رفت و از قافله پیشرفت و توسعه عقب خواهیم بود .
اگر در دوران دفاع مقدس ، دفاع از مردم و کشور با حضور در جبهه های نبرد نظامی معنا می یافت ، امروز خدمت به مردم و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت و سازندگی کشور و استان با ایجاد وحدت و امید و آرامش در جامعه ، وظیفه همه دلسوزان مردم و میهن است .
 هفته دفاع مقدس فرصت تجدید میثاق با امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ، رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و شهدای عزیز می باشد  . هفته دفاع مقدس فرصتی است تا  مجاهدت و ایثارگری مردم بزرگ ایران اسلامی ، بویژه خاندان معزز و مکرم شهداء، جانبازان ،آزادگان ، رزمندگان و جهادگران در طول هشت سال دفاع مقدس را ارج گذاریم و فراموش نکنیم که مدیون چه انسانهای بزرگی هستیم .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/152447