کد خبر: 152189 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 30 شهريور 1400 - 09:51
اختصاصی اتحادخبر؛
آقایان مسئول میز و صندلی ها را رها و به مشکلات جوانان و ورزشکاران رسیدگی کنید

اتحادخبر-اصغر شعبانی: خبر درگذشت یکی از بهترین فوتبالیست های کشور دوباره داغمان را تازه کرد . هنوز از رفتن جلالِ عاشقِ فوتبال و پهلوان عباس شجاعی چند روزی بیشتر نگذشته که خداحافظی زود هنگامِ شاهرخ ، شوک سنگینی به جامعه ورزش وارد نمود . این فوتبالیست بلند قامت در تیمهای زیادی به فوتبال پرداخت و همیشه جزو بهترین ها بود . مهاجم گلزنی که کم حرف بود و...

اصغر شعبانی:

خبر درگذشت یکی از بهترین فوتبالیست های کشور دوباره داغمان را تازه کرد . هنوز از رفتن جلالِ عاشقِ فوتبال و پهلوان عباس شجاعی چند روزی بیشتر نگذشته که خداحافظی زود هنگامِ شاهرخ ، شوک سنگینی به جامعه ورزش وارد نمود . این فوتبالیست بلند قامت در تیمهای زیادی به فوتبال پرداخت و همیشه جزو بهترین ها بود . مهاجم گلزنی که کم حرف بود و محجوب و سر به زیر .‌ قرار نبود اینگونه شود . شاید اگر حمایت کننده ای داشت تا سالها در فوتبال کشور می درخشید .


 اما شد و ای کاش که نمی شد ...

دشتستان و برازجان پر است از استعدادهایی که می توانند در ورزش کشور حرف برای گفتن داشته باشند . هنرنمایی ها در ورزش کشور خاص بچه های برازجان و دشتستان نیست اما ورزشکاران و جوانانی داریم که بهترین اند . حسین پورامینی حالا دیگر کاپیتان پیکان است . محمد دانشگر امسال نیز در خط دفاعی استقلال بازی خواهد کرد .‌ عبداللهی زاهدی فرد و شبنم روانبد در لیگ های برتر فوتبال آقایان و بانوان سوت می زنند . محمد جواد عبدالهی داور لیگ یک فوتبال است و حسین محمدی در لیگ یک فوتسال داوری می کند .‌در تیراندازی به خود می بالیم به خانم پی خسته و محمد رضا احمدیِ نوجوان که شک نداریم سالهای بعد از او بیشتر خواهیم شنید . در والیبال علیرضا کریمی و مهدی خسروی ، هندبال به حاج رضا مصباحی ، ایمان احسان نژاد ، امید سه کناری و بچه های ساحلی در تکواندو به استاد قناعت زاده ، در دوومیدانی به دانیال بی باک ، در بسکتبال به مهدی مرادی نسب ، عرفان باباعلی و امیرحسین پرنیان ، در تکواندو بناری ها ، در بدنسازی و پرورش اندام به ملکی راد و الهام بخش و نیکنام ، در پاراتنیس به سینا بهمنی ، در فوتبال بانوان به فاطمه امینه برازجانی و معلم برازجانی ، در صعودهای ورزشی به قهرمان پور ، ساسان امینی و متین محمدی ، در فوتسال به باشگاه های ماهان و مشیر و افق ، در بین مربیان بومی به امین فتحی و غلام دلگرم و مهرداد فرخنده پی و محمد جمالی و احمد دهقان و مدیران جوانی مانند امین آذربان و جلال برزگر مفتخریم .

می توان هنوز هم نوشت و نام برد و خوب های ورزش را برشمرد اما ...

آیا از خود پرسیده ایم که برایشان چه کرده ایم ؟ پای درد دل کدام شان نشسته ایم ؟ اصلاً وظیفه کیست حامی شان باشد ؟ چقدر حمایت دیده اند ؟ می دانیم مشکلشان چیست ؟ از چه کمبودی رنج می برند؟ بنظرتان دعوت از آنها در جلسه ای نیم ساعته ، اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه ای با فلان مبلغ جزیی کافی است ؟! چرا باید سرنوشت یک ورزشکار اینچنین شود ؟ مقصر کیست ؟ شاهرخ در فوتبال درد زیادی کشید . بماند آنکه متاسفانه بدعهدی برخی مدیران تیم هایی که در آن بازی می کرد باعث شد تا حق و حقوقش نادیده شود . به گردن خودشان . اما مدتها مصدوم بود . چه کسی به او سر زد ؟ کدام مسئول سراغش را گرفت ؟ مگر نه همین شاهرخ بود که باعث پیروزی های متعدد فجر سپاسی در لیگ یک شد و  حالا باید شیرازی ها در لیگ برتر بازی کنند ؟ شماها به عنوان مسئولان برازجان و دشتستان و استان بوشهر برایش چه کردید ؟ پرداخت هزینه های درمانش را چه کسی داد ؟ وظیفه برطرف نمودن غم و غصه ی فوتبالی اش بر دوش کدام مسئول بود ؟ چرا نکردیم تا حالا غصه بخوریم ؟!





حواستان نیست ! حرف از گسترش ورزش می زنید و اما درب سالن ها را می بندید !! شهر پر از جنب و جوش است . فعالیت ها از ادارات دولتی گرفته تا مغازه ها و مراسمات و رفت آمدها همه در جریان است . همه هستند و کارها مثل همیشه پیش می رود و اصلا کرونایی نیست ! اما در استان بوشهر اماکن ورزشی مان را سه قفله می کنید تا هیچ ورزشکاری نتواند به فعالیت ورزشی خود بپردازد . گویا کرونا فقط برای ماست ! قبول داریم ابلاغ و دستورالعمل بهداشتی است اما چرا فقط برای ورزش است ؟ چرا فقط ورزشکاران اجازه فعالیت ندارند ؟





القصه ، شاهرخ دیده نشد . حرفش را نشنیدید . کمکش نکردید . پای درد دلش ننشستید . شاید اگر خبری از احوالش داشتید اینگونه نمی شد . بخدا همه مسئولید . باید جوابگو باشید . همه باید جوابگو باشید . کدام مسئول شهر و شهرستان جوانان امثال شاهرخ را درک کرده و می کنند ؟ کدام نهاد و اداره ای که خیلی هاشان متاسفانه از عنوان های فرهنگی و حمایتی ، استفاده ها می برند به وظایف خود عمل کرده و می کنند ؟ اولویت ها در حمایت از جوانان کدام است ؟ اعتبارات ورزشی و فرهنگی و اجتماعی صرف حمایت از کدام ورزشکار شده ؟ کدام مبلغ ریالی و عدد و رقمی که در شکل هایی مختلف به عده ای می رسد و سهم شان همیشگی است ، به فلان ورزشکار و جوانِ ورزشی رسیده است ؟

میز و صندلی ها وفا نمی کنند که اگر می کردند به ما نمی رسید ! وظایف تان مشخص است اما بیشتر حواستان به تغییرات دولتی است تا کمک به ورزشکاران و جوانان !! فکر و ذکرتان شده اینکه با تغییر در دولت ماندگارید یا رفتنی هستید . می توانید و جزو شرح وظایف تان است که جوانان را حامی باشید اما نمی کنید و این تاسف بار است !


دستگاه های دولتی و غیر دولتی و آنهایی که متولی حمایت از جوانان و ورزشکاران هستند باید کمک کنند . کمک ها فقط وظیفه اداره ورزش و جوانان نیست . هر دستگاه و اداره ای در قبال جوانانی مثل شاهرخ مسئولند و باید جوابگو باشند .  بترسید از روزی که حساب و کتابِ مسئولیت تان را می کنند . روزی که قطعاً خواهند پرسید برای جوانان چه کردید ؟ بترسید از روزی که ترسیدید کت و شلوارتان تا نشود اما وظایف تان را درست انجام ندادید !! داوری در روز یوم الحساب بر عهده ی باریتعالی است و اوست که قاضی میدانی سخت است .


روزهای تلخی را سپری می کنیم .  خداوند روح شاهرخ و گذشتگان ورزش را در آرامش ابدی قرار دهد .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/152189