کد خبر: 152058 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 شهريور 1400 - 07:41
استاندار بوشهر:
اقدامات پیشگیری از خطرات بارش‌های پائیزی در استان بوشهر انجام شود

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: باید با برنامه‌های ریزی مناسب و همکاری همه دستگاه‌ها، استان بوشهر برای پیشگیری از خطرات بارش‌های رگباری پائیزی آماده شود.عبدالکریم گراوند  در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در پاییز امسال شاهد بارش‌های کمتر از میانگین خواهیم بود ولی با توجه به ...

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: باید با برنامه‌های ریزی مناسب و همکاری همه دستگاه‌ها، استان بوشهر برای پیشگیری از خطرات بارش‌های رگباری پائیزی آماده شود.

اقدامات پیشگیری از خطرات بارش‌های پائیزی در استان بوشهر انجام شود

به گزارش مهر، عبدالکریم گراوند  در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در پاییز امسال شاهد بارش‌های کمتر از میانگین خواهیم بود ولی با توجه به احتمال بارش‌های رگباری باید آماده هر نوع خطری باشیم.

 

وی بر لزوم لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها با هدف پیش‌گیری از آب‌گرفتگی و سیلاب تاکید کرد و ادامه داد: پیش‌بینی‌ها بیانگر این است که اغلب بارش‌های پاییزی خصوصاً بارش‌های اول به صورت رگباری باشد.

 

استاندار بوشهر خواستار انجام اقدام‌های لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی شد و اضافه کرد: نباید به خاطر پیش‌بینی بارش‌های کم در پاییز از خطرات آن غافل شویم و باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه راهداری و شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید به صورت مستمر از وضعیت پل‌ها بازدید کنند بیان کرد: به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران‌ها ضروری است.

 

گراوند با غیرقانونی دانستن ساخت و ساز و کشاورزی در بستر رودخانه‌ها تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول باید پیگیری لازم در این زمینه را انجام و دستگاه قضائی نیز همکاری لازم را داشته باشد.

 

وی بر لزوم شناسایی نقاط آسیب‌پذیر خطوط انتقال آب تاکید کرد و افزود: نقاطی از خط کوثر که در زمان بارندگی احتمال آسیب دارد توسط آبفای استان شناسایی و ایمن‌سازی لازم در این خصوص انجام شود.

وی آمادگی تیم‌های هلال احمر و تأمین نیازهای احتمالی را ضروری دانست و گفت: هرس درختان برای پیشگیری از بروز آسیب در زمان بارندگی از دیگر مسائلی است که باید مد نظر قرار گیرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/152058