کد خبر: 152056 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 شهريور 1400 - 07:38
۲ هزار و ۵۰۰ ویژه‌نامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس دربوشهر برگزار می‌‎شود

اتحادخبر:  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: امسال به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان ۲ هزار و ۵۰۰ ویژه برنامه برگزار می‌شود.

اتحادخبر:  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: امسال به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان ۲ هزار و ۵۰۰ ویژه برنامه برگزار می‌شود.

۲ هزار و ۵۰۰ ویژه‌نامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس دربوشهر برگزار می‌‎شود

به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا غریبی روز شنبه در جمع خبرنگاران در سالن شهدای ایرنا افزود: از این شمار تاکنون یکهزار و ۸۵۰ برنامه به دبیرخانه مرکزی ارسال شده و مابقی نیز با محوریت شهرستان‎‌ها برگزار می‌شود که شمار آن در مجموع به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه نیز خواهد رسید.

 

وی بیان کرد: هر کدام از روزهای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان بوشهر با عنوان‌‎های مختلف شامل "پیشکسوتان، دفاع مقدس و مقاومت"، "شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی سربازان"، "معنویت، زنان، خانواده و سلامت"، "ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی"، "دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف"، "وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی"، "نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر" و  "فرماندهان، عزت‎مداران و حماسه آفرینان" برگزار می‎‌شود.

 

غریبی با اشاره به آغاز برنامه‎‌های هفته دفاع مقدس استان بوشهر از روز دوشنبه هفته جاری، بیان کرد: برنامه‌‎های شاخص استان بوشهر در این هفته شامل دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر (روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح در مجتمع فرهنگی آدینه)، آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس ( روز سه ‎شنبه ساعت ۸ حسینیه عاشقان ثارالله)، رونمایی از تولیدات هنری (چهارشنبه ساعت ۱۰ سالن همایش‎‌های صدا و سیما) ، مانور دریایی با حضور ۱۷۰ شناور (چهارشنبه ساعت ۹ اسکله دوم ندسا) و اجلاسیه کنگره شهدا دانشگاه‌‎های پیام نور کشور (پنجشنبه ساعت ۱۰ دانشگاه پیام نور بوشهر) است.

وی اظهار داشت: امسال در ویژه برنامه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس یک میلیون نفر تجلیل می‎‌شوند که سهم استان بوشهر از این برنامه ۱۲ هزار نفر است و در ویژه برنامه استانی نیز به دلیل وضعیت کرونا با جمعیتی کمتر از ۳۰۰ نفر برگزار خواهد شد.

 

غریبی ادامه داد: تجلیل از سربازان نمونه به میزبانی سپاه امام صادق (ع) (پنجشنبه ساعت ۹ صبح در حسینیه عاشقان ثارالله)، تجلیل از خانواده‌‏های شهدا و مدافعان سلامت (جمعه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در سالن امام خمینی واقع در جوار صدا و سیما) ، تجلیل از خانواده‎‌های شهدای سلامت و کادر درمان (شنبه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در سالن شهدای عملیات بیت المقدس) ، مراسم تبیین ولایت در شکست حصر آبادان (یکشنبه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سالن حسینیه ثارالله)، اختتامیه جشنواره رسانه‌‏ای ابوذر ۰ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز سه‏شنبه در حسینیه ثارالله) و مراسم گرامیداشت حماسه عملیات کمان ۹۹ (روز پنجشنبه ساعت ۸ در سالن پایگاه ششم شکاری) از دیگر برنامه‎های بزرگداشت هفته دفاع مقدس  در استان بوشهر است.

 

وی در ارتباط با پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان بوشهر نیز اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۶ هزارمترمربع پیش بینی شده که اکنون کار طراحی نقشه آن در دست انجام است.

 

غریبی اظهار داشت: با اتمام کار نقشه فاز نخست پروژه عملیاتی می‌‏شود که حداکثر ظرف مدت یک سال به بهره‌‏برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی در جبهه دفاع مقدس یک نیروی منحصر به فرد داشت که آن هم توان معنوی رزمندگان اسلام بود که یکی پس از دیگری پیروزهایی را برای رزمندگان رقم می‏‌زد.

 

غریبی افزود: از عملیات بزرگ ثامن الائمه گرفته تا شکست حصر آبادان همه این‏ها مواردی است که رزمندگان اسلام با ماورا تجهیزات نظامی موفق به شکست دشمن شدند.

 

وی اظهار داشت: دشمن امروز نیز بیکار ننشسته و با شکست در جبهه دفاع مقدس روی به تهاجم فرهنگی آورده است که در راستای صیانت و پاسداری از خون شهدا باید همگان بیدار و هوشیار باشند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/152056