کد خبر: 152041 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 شهريور 1400 - 19:05
اختصاصی اتحاد خبر
پسینِ پاماهور با طعم خوش نهالکاری شیرین شد / تصاویر

اتحاد خبر : عصر روز جمعه بیست و ششم شهریور ماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی، دوستداران محیط زیست از روستای محمدجمالی در قالب برنامه ی «پسینِ پاماهور» در مراتع و اراضی این روستا گرد هم آمدند و با همتی درخشان و با کاشت نهال، یک بار دیگر با طبیعت دست دوستی دادند.به گزارش اتحاد خبر،در این برنامه ی زیبا که با حضور اهالی و بخصوص نونهالان همیار و عاشق طبیعت همراه بود ...

اتحاد خبر _ مصطفی صفری: عصر روز جمعه بیست و ششم شهریور ماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی، دوستداران محیط زیست از روستای محمدجمالی در قالب برنامه ی «پسینِ پاماهور» در مراتع و اراضی این روستا گرد هم آمدند و با همتی درخشان و با کاشت نهال، یک بار دیگر با طبیعت دست دوستی دادند.

 


 

 

به گزارش اتحاد خبر،در این برنامه ی زیبا که با حضور اهالی و بخصوص نونهالان همیار و عاشق طبیعت همراه بود، پس از کاشت نهال در محدوده ی مرزی مشخص شده بین حریم سنگ شکن و مراتع روستای محمدجمالی، با زحمت بسیار ولی با عشق و علاقه ی فراوان، آبرسانی به این نهال ها نیز صورت گرفت.

 

محمدطاها عمرانی، سعید نجاتی، مهسا نجاتی، بزرگمهر صداقت، آرمان حاجب، ایلیا عمرانی، شهاب عمرانی و سپهر عمرانی از جمله نونهالان و همیاران طبیعتی بودند که پیش از بازگشایی مدارس، در این روز درس دوستی و مهربانی با طبیعت را مرور نمودند.

 

 

برنامه ی «پسینِ پاماهور» با همکاری دهیاری، شورای اسلامی و دوستداران محیط زیست روستای محمدجمالی و در قالب طرح های مختلف نهالکاری، آبرسانی به نهال ها و آبشخورهای حیات وحش و پاک سازی طبیعت، عصرهای جمعه ی هر هفته در ماهور بسیار زیبای این روستا برگزار می گردد و هر یک از اهالی روستا به طور داوطلبانه و با عشق به زادگاه خود، در این برنامه حضور می یابند و گوشه ای از کارها را بر عهده می گیرند.

 

کاشت داوطلبانه نهال و نذر آبرسانی با تانکر به نهال ها و آبشخورها توسط اهالی روستا و کمک یک میلیون تومانی یکی از دوستداران محیط زیست اهل روستای سراج آباد به هم باوران خود در روستای محمدجمالی در جهت احیای مراتع و احیای طبیعت، نمونه هایی کوچک از عشق و علاقه ی مردمان سرزمین پاماهور به موطن خود می باشد که در روزهای اخیر صورت گرفته است.

 

روستای محمدجمالی یکی از روستاهای گردشگری و دوستدار محیط زیست در استان بوشهر است که با ماهور، طبیعت و کوهستان بسیار زیبایش، هر ساله پذیرای گردشگران بسیار زیادی از اقصی نقاط کشور است.

 
























































































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/152041