کد خبر: 151897 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 شهريور 1400 - 07:18
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان كنگان :
مهارت آموزی بايد محور برنامه ها در امر اوقات فراغت جوانان باشد

اتحادخبر:  رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان كنگان گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان " تولید،پشتيباني ها،مانع زدايي ها "، یکی از محورهای جدید در حوزه اوقات فراغت، توجه به مهارت آموزی است که این امر باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

اتحادخبر:  رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان كنگان گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان " تولید،پشتيباني ها،مانع زدايي ها "، یکی از محورهای جدید در حوزه اوقات فراغت، توجه به مهارت آموزی است که این امر باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.





به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، رضا ليراوي ديلمي در بازديد از دوره هاي مهارت آموزي جوانان شهرستان كنگان اوقات فراغت جوانان را یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها در تابستان دانست و افزود: اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باید بدرستی مدیریت شود در غیر این صورت این قشر بیشترین آسیب را در جامعه می بیند و این امر باید در برنامه های همه دستگاه هاي مسئل در اين حوزه قرار گیرد.


وي با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده با آموزش و پرورش شهرستان زمینه برگزاری دوره های آموزشی برای بیش از 200 دانش آموز بكنگاني در تابستان سال جاری محیا شده است ،اظهار داشت: در ایام تابستان که زمان اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است نباید صرف کلاس های آموزشی شود اما متاسفانه برخی از خانواده ها اوقات فراغت را فقط به معنای حضور در کلاس های آموزشی می دانند.


ليراوي ديلمي با اشاره به اینکه دانش آموزان مهارت های فنی را در حرفه های مکانیک،جوشکاری،برق صنعتی،خیاطی،ابزار شناسي،صنایع دستی،کشاورزی و ... فرا می گیرند،اضافه كرد: مهارت آموزی باید محور برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان قرار گیرد .


رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي كنگان با بیان اینکه اوقات فراغت در تکوین شخصیت اجتماعی و زندگی آتی دانش آموزان  نقش عمده ای ایفا می کند اظهار کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به برنامه ریزی منسجمی نیاز است که همکاری همه جانبه همه نهادهای اجتماعی را می طلبد.


ليراوي ديلمي با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان باید در کنار تحصیلات مهارت های گوناگونی را کسب کنند، بیان کرد: متاسفانه عمدتاً در اوقات فراغت خود در کلاس های فشرده با هزینه های زیاد مشغول می شوند که در زمینه شغلی کمکی به آن ها نمی کند.


وی با تاکید بر اینکه خانواده ها باید برای فرزندان خود از سنین پایین مهارت و حرفه آموزی را برنامه ریزی کنند، گفت: عمده مشکل فارغ التحصیلان فعلی این است که آموزش های تئوری را آموخته اند اما مهارت خاصی را فرا نگرفته اند و پشت میز نشینی را ترجیح می دهند و این مشکل جوانان ما برای ورود به بازار کار است و با شرایط فعلی جامعه با بیکاری جوانان مواجه هستیم.


ليراوي ديلمي خواستار تعامل بیش از پیش مسئولین جهت غنی سازی هدفمند اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در جهت ارتقاء جایگاه کار و کارآفرینی در بین خانواده ها شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/151897