کد خبر: 151850 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 شهريور 1400 - 08:07
معاون وزیر آموزش و پرورش:
حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت تدریجی/ خانواده‌ها نگران نباشند

اتحادخبر: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از حضوری شدن کلاس‌ها با شیب ملایم و تدریجی خبر داد و گفت: خانواده‌ها با اطمینان کامل فرزندان خود را به مدرسه بسپارند.قاسم احمدی لاشکی  در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس صورت گرفته است.وی با اشاره به...

اتحادخبر: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از حضوری شدن کلاس‌ها با شیب ملایم و تدریجی خبر داد و گفت: خانواده‌ها با اطمینان کامل فرزندان خود را به مدرسه بسپارند.

حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت تدریجی/ خانواده‌ها نگران نباشند

 

به گزارش مهر، قاسم احمدی لاشکی  در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به شرایط ۴۰ درصد مدارس کشور برای ارائه آموزش‌های حضوری، خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس براساس دستور رئیس جمهور با یک شیب ملایم انجام خواهد شد.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: براساس دستورالعمل طراحی شده، مدارس کوچک و کم جمعیت از اول مهر ماه فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: در مدارسی که دارای تراکم بالای جمعیتی هستند، با محدودیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های آموزشی به‌صورت تلفیقی و ترکیبی انجام می‌شود و فاصله ۱.۵ متری از هر سمت برای دانش‌آموزان رعایت می‌شود.

 

احمدی لاشکی با اشاره به امکان حضور ۱۵ دانش‌آموز در هر کلاس درس دارای ظرفیت لازم برای حضوری شدن آموزش بیان کرد: ۲۸ درصد مدرسه‌های استان بوشهر زیر ۵۰ نفر جمعیت دارند.

 

وی از نهایی شدن فضاهای آموزشی، توزیع کتاب درسی، ثبت‌نام دانش‌آموزان و ساماندهی نیروی انسانی تا ۱۵ شهریور خبر داد و افزود: خانواده دانش‌آموزان با اطمینان و اعتماد کامل فرزندان خود را به مدرسه که خانه دوم آنها است بسپارند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اولویت ما حفظ سلامت دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد از فرهنگیان تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند که ۵۵ درصد از آنها ۲ نوبت واکسن زده‌اند.

وی کمبود نیروی آموزشی را یکی از مشکلات اساسی برای سال تحصیلی جدید عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می‌شود در آغاز سال تحصیلی همه کلاس‌ها معلم داشته باشند و هیچ کلاسی بدون معلم نماند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/151850