کد خبر: 151846 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 شهريور 1400 - 07:24
یک مسئول مرکز بهداشت بوشهر:
زنان باردار بعد از هفته دوازدهم واکسن بزنند

اتحادخبر: مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: زنان باردار ۱۸ سال به بالا پس از پایان هفته دوازدهم بارداری می‌توانند واکسن کرونا بزنند. دکتر طیبه احمد زاده  به رسانه‌ها اعلام کرد: زنان باردار باید به مرکز بهداشتی درمانی یا مرکز خدمات جامع سلامت محله خود مراجعه و تقاضای خود را برای دریافت واکسن با مراقب بهداشتی مطرح و بعد از تکمیل فرم و...

اتحادخبر: مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: زنان باردار ۱۸ سال به بالا پس از پایان هفته دوازدهم بارداری می‌توانند واکسن کرونا بزنند.

یک مسئول مرکز بهداشت بوشهر:زنان باردار بعد از هفته دوازدهم واکسن بزنند

به گزارش ایرنا، دکتر طیبه احمد زاده  به رسانه‌ها اعلام کرد: زنان باردار باید به مرکز بهداشتی درمانی یا مرکز خدمات جامع سلامت محله خود مراجعه و تقاضای خود را برای دریافت واکسن با مراقب بهداشتی مطرح و بعد از تکمیل فرم و دادن رضایت بر اساس مشخص شدن تاریخ و ساعت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

وی بیان کرد: در دوران بارداری واکسن سینوفارم که مطالعات بیشتری بر روی آن انجام شده تزریق می‌شود و واکسن آسترازنیکا هم در صورت تمایل مادر در کمیته دانشگاهی مطرح و در صورت تایید، تزریق انجام می‌شود.

 

مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: پوشش واکسیناسیون زنان باردار به دلیل ترسی که دارند پایین است و با توجه به اینکه احتمال ابتلا به کرونا در این قشر مانند دیگران است در صورت ابتلا شرایط حادتری را خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال مرگ و میر در زنان باردار بسیار بیشتر از دیگر زنان است؛ به همین دلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت واکسیناسیون این قشر از جمعت تاکید دارد.

 

احمد زاده عنوان کرد: زنانی که در دوران شیر دهی هستند از ۴۲ روز بعد از زایمان تا پایان ۲ سالگی کودک می‌توانند واکسن سینوفارم و آسترازنیکا دریافت کنند.

 

وی گفت: زنانی که در سن باروری هستند بر اساس اعلام نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیازی به انجام تست بارداری قبل از واکسیناسیون ندارند و اگر چنانچه متوجه شدند بعد از تزریق نوبت اول باردار هستند، تزریق نوبت  دوم باید به بعد از هفته دوازدهم موکول شود.

 

مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: زنان باردار بعد از گرفتن مجوز از مراکز بهداشتی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند ولی دقت کنند در هنگام تزریق واکسن هیچ‌گونه علائمی از احتمال ابتلا به کرونا نداشته باشند.

 

وی تاکید کرد: هر گونه تغییر در حال عمومی مادر مانند سرگیجه، تهوع، علائم گوارشی، افت فشار خون، سرفه و آب‌ریزش بینی و گلو درد موجب ممنوعیت تزریق واکسن می‌شود.

 

احمد زاده بیان کرد: اگر زن بارداری بعد از انجام واکسیناسیون علائم بروز بیماری کووید ۱۹ مانند مشکلات تنفسی و گوارشی را مشاهده کرد باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۴۰۳۰ با کد ۴ تماس بگیرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/151846