کد خبر: 151827 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 شهريور 1400 - 13:22
رئیس شورای اسلامی برازجان:
طراحی و اصلاح ورودی‌های شهر در دستور کار است / 153 میلیارد تومان اعتبار، بودجه سال جاری شهرداری برازجان / منافع مردم بر دیدگاه سیاسی ارجحیت دارد

اتحادخبر: رئیس شورای اسلامی شهر برازجان گفت: سه ورودی شهر از نظر مبلمان شهری و بحث ترافیکی طراحی و اجرا می‌شود.به گزارش اتحاد خبر، ارسطو قائدی برازجانی روز دوشنبه بیست و دوم شهریور ماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به شعار شفافیت  ششمین دوره شورای اسلامی سعی بر این داریم هر ۴۵ روز یک بار با اصحاب رسانه برای گزارش عملکرد ...

اتحادخبر-سانازدانشگر: رئیس شورای اسلامی شهر برازجان گفت: سه ورودی شهر از نظر مبلمان شهری و بحث ترافیکی طراحی و اجرا می‌شود.



به گزارش اتحاد خبر، ارسطو قائدی برازجانی روز دوشنبه بیست و دوم شهریور ماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به شعار شفافیت  ششمین دوره شورای اسلامی سعی بر این داریم هر ۴۵ روز یک بار با اصحاب رسانه برای گزارش عملکرد و رفع ابهام جلسه برگزار کنیم.
وی افزود: ابتدای کار شورای ششم است اما اعضای شورا پای وعده خود ایستاده‌اند و بر آنیم حتی اگر مصوبات ما کم باشد روال جلسات را حفظ کنیم و امیدواریم با همراهی شهروندان و اصحاب رسانه این مهم را محقق کنیم.



*برگزاری 9 جلسه و 42 مصوبه عملکرد شورای ششم، از روز نخست تاکنون*
قائدی با اشاره به عملکرد شورای اسلامی از روز نخست تا به اکنون بیان کرد: در این مدت شورا ۹ جلسه و ۴۲ مصوبه در حوزه های فرهنگی،‌ خدمات شهر، شهرستانی و .. داشته است.
وی با تایید به اینکه در اولین جلسه شورا با توجه به  پیک پنجم و حفظ سلامت مردم مواجه شدیم گفت:  از شبکه بهداشت و درمان دشتستان دعوت گرفتیم و مصوبه خرید تجهیزات برای بیمارستان شهید گنجی با  مبلغ ۲۵۱ میلیون تومان را تصویب کردیم.
قائدی ادامه داد: در جلسه دوم شورا پنج مصوبه داشتیم که یک مصوبه بحث اجاره چهار دستگاه کامیون جهت اجرای کار شهرداری، همچنین قرارداد نقشه برداری و طرح جامع ، تصویب اساسنامه سازمان پسماند را داشتیم.
وی در خصوص جلسه سوم شورای اسلامی افزود: تصویب تشکیل کانون بازنشستگان شهرداری انجام شد که این اتفاق سال ها قبل باید انجام می گرفت که بازنشستگان عزیز بعد از ۳۰ سال  برای شهر و شهرداری زحمت کشیده اند نباید آن ها را رها کنیم.

 


قائدی با اشاره با تصویب مسائل حقوقی شهرداری بیان کرد: موارد زیادی در مسئله حقوقی وجود دارد که بسیاری از زمین هایی مانده که باید شهرداری پیگیری کند که ما مصوب کردیم که شهرداری اگر نمی تواند بیاید با وکلایی که مورد تایید شورا باشد قرارداد ببندد و پرونده های بزرگ را پیگیری کند.
وی با اشاره به اینکه پیگیر سند گرفتن املاک شهرداری هستیم و شهرداری موظف است هر ماه ارائه گزارش دهد اضافه کرد: تصویب افتتاح حساب ویژه حذف پارکینگ را در شورا داشتیم که طی نامه ای به شهرداری ابلاغ کردیم مبالغ حذف پارکینگ وارد درآمد عمومی شهرداری نشود.
قائدی یادآور شد: یکی از معضلات شهرمان بحث پارکینگ و ترافیک است که برای حل ترافیک باید پارکینگ داشته باشیم که در بودجه سال جاری نزدیک به دو میلیارد بودجه است که در هسته مرکزی شهر زمین خریداری شود و همچنین مبالغ حذف پارکینگ خرج مسائل ترافیکی شود .
وی افزود: با معاون اجرایی و خدمات شهری ، معاون اداری و مالی ، حوزه فرهنگی و شهرداری و رئیس اداره برق دشتستان جلسه داشتیم که افراد به گزارش عملکرد، نقد و پیشنهاد برای پیشبرد بهتر پرداختند.



*انتخاب شهردار با بررسی و امتیازبندی موارد گوناگون صورت گرفته است*
رئیس شورای اسلامی برازجان در خصوص ابهامات محور انتخاب شهردار گفت: این تضمین را می دهم که انتخاب شهردار با جلسات کارشناسی و ساعت ها نشست و از کاندیداها دعوت گرفتیم که هر کدام ارائه برنامه کردند و نتیجه عملکرد گذشته و حال آن ها را بررسی شد و حتی ارتباطات افراد در سطح استان و کشوری بررسی شد و حتی  نزدیک بودن آن فرد به دولت، بررسی و  امتیاز بندی شد و در نهایت شهردار انتخاب شد.
ارسطو قائدی در خصوص پرونده سلحشوران بیان کرد: ما ابتدای راه هستیم‌ که پس از استقرار کامل که خیلی موارد اینچنینی وجود دارد و بایستی  ورود کنیم که انشاالله به این موضوع می پردازیم.
وی ادامه داد: ضمن اینکه شهرداری در بازه ۲۰ روزه باید پاسخگوی ما در خصوص بحث املاک باشد و همچنین حسابرسی کمیسیون برنامه و بودجه را برگزار کند و بودجه ای نوشته شود که نزدیک به واقعیت باشد و مناطق کم برخوردار دیده شود و حسابرسی و تفریق و متمم است که نتایج آن را اعلام می کنیم.



*اصلاح و طراحی ووردی‌های شهر برازجان در دستور کار است*
قائدی در پاسخ به سوال خبرنگار اتحادخبر در خصوص برنامه شورا در خصوص ورودی شهر برازجان از سمت شیراز بیان کرد: یکی از دغدغه های شورا و شهرداری ورودی های شهر است که قرار بر این است سه ورودی شهر را از نظر ترافیکی و مبلمان شهری طراحی و انجام دهیم که ابتدا از ورودی شهر از سمت اهرم شروع کرده ایم و قول می دهم ورودی های شهر صد در صد در برنامه کاریمان است.
وی در خصوص عملکرد شورا در یک ماهه اخیر افزود: به عنوان رئیس شورا با ارزیابی هایی که دارم نمره خوبی را به اعضای شورا می دهم با وجود چالش ها نظراتمان در نهایت یکی  است.
قائدی با تاکید به اینکه شورای ششم همدل و همراه است افزود: با حرف و منطق اعضای شورا هدف خود را پیش می برند و  برای تصمیمات شورا دیدگاه سیاسی جایگاهی ندارد و تنها منافع مردم مدنظر قرار می گیرد.


 


*پارک کودک و بانوان از اولویت‌های شورا و شهرداری است*
رئیس شورای شهر با تاکید به اینکه پارک بانوان نیاز و مطالبه جدی شهروندان برازجانی محسوب می شود گفت: در بودجه ۱۴۰۰ پارک کودک و پارک بانوان را در برنامه هایمان قرار داده ایم و از اولویت های شورا و شهرداری است.
قائدی در خصوص بودجه سال جاری افزود: کل بودجه  ۱۵۳ میلیارد است که 69 میلیارد تومان معادل 45 درصد آن بودجه جاری و بودجه عمرانی ۸۳ میلیارد معادل ۵۵ درصد است که این اتفاق خوبی است.
وی ادامه داد: قول می دهیم تا پایان شهریور ۲۰ مورد از پروژه ها فعال شود که در این خصوص مورد آسفالت را پیش رو داریم که ۸۰ هزار متر مربع در دستور کار داریم، لایروبی دره ها در حال انجام است و بحث بهسازی بلوار میدان شهرداری تا استادیوم را داریم که با طرح خیلی خوبی انجام می شود.
قائدی اضافه کرد: طرح پیاده روی سلامت دو به صورت پلکانی با تجهیزات ورزشی  که از میدان مجاهد تا دیوار سپاه تا پایان سال انجام خواهد شد و همچنین تجهیزات ترافیکی انجام شد و دره آردو، خرید پارکینگ و بحث املاک و ...همه از دغدغه و مسائل پیش رو شورا است.

 


مسیب غریب زاده یکی از اعضای شورای اسلامی در تکمیل صحبت های رئیس شورا اظهار کرد: برای منافع مردم گاها با هم بحث می کنیم ولی مهم این است که فردی که هم فکر سیاسی من است در آن لحظه طرفداری کسی را می کند که هم فکر سیاسی من نیست چون تنها منافع مردم مد نظر ما است.
وی با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ بیان کرد: از روز  شروع به کار که  شورای ششم در چهاردهم مرداد ماه  به انتخاب شهردار جدید هیچ مناقصه ای از بودجه سال ۱۴۰۰ انجام نشده که سه نامه به شورا برای مناقصه بودجه ۱۴۰۰ امده است.

 












لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/151827