کد خبر: 151820 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 22 شهريور 1400 - 10:30
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان:
طرح‌های راهسازی جنوب فارس سرعت می‌گیرد

اتحادخبر:  مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اعلام کرد که مجوزهای لازم و موافقت اصولی در زمینه پرداخت ۶هزار میلیارد ریال برای شتاب بخشی طرح‌های راهسازی در حوزه جنوب استان فارس داده شد.

اتحادخبر:  مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اعلام کرد که مجوزهای لازم و موافقت اصولی در زمینه پرداخت ۶هزار میلیارد ریال برای شتاب بخشی طرح‌های راهسازی در حوزه جنوب استان فارس داده شد.

طرح‌های راهسازی جنوب فارس سرعت می‌گیرد

حسن شبانی‌ بیان کرد: از میزان ۶ هزارمیلیارد ریال برای طرح‌های راهسازی جنوب استان فارس، ۲هزارمیلیارد ریال آن برای پروژه چهار خطه لار- جهرم – بندرعباس، سه هزار میلیارد ریال برای محور لامرد- خنج و همچنین هزار میلیارد ریال مربوط به طرح راهسازی لار- لامرد است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، او با اشاره به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال محور لار- جهرم- بندرعباس، افزود: مجوز لازم از سوی سازمان برنامه بودجه، موافقت اصولی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی نیز دریافت شده و قرار است که تا پایان شهریور امسال این مبلغ از طریق بانک ملی پرداخت شود.

 

شبانی‌ گفت: همچنین این مجوزها برای مبلغ سه هزار میلیارد ریال اعتبار محور لامرد- خنج و مبلغ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه لار- لامرد که سال‌های زیادی راکد و متوقف شده نیز انجام شده است.

 

او خاطرنشان کرد: اعتبارات پروژه‌های مهم راهسازی در شهرستان لارستان و جنوب فارس در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود سه برابر رشد داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، یکی از پروژه‌های اساسی و اولویت دار این اداره کل را تکمیل و بهره برداری از طرح چهار خطه کردن محور لار- جهرم - بندرعباس دانست و گفت: هم‌اینک این محور در قالب پنج فاز در حال اجرا است.

شبانی‌ با بیان اینکه در حال حاضر چهار شرکت پیمانکاری و در قالب پنج قطعه در این طرح ملی مشغول فعالیت هستند، گفت: قطعه اول حد فاصل سه راهی زرین دشت- تونل وحدت به طول هفت کیلومتر و با تعهد شرکت پیمانکاری زیدون کوش در حال اجراست و میانگین پیشرفت فیزیکی این قطعه بیش از ۴۵ درصد است.

او بیان کرد: قطعه دوم نیز از تونل وحدت و دسترسی‌های طرفین آن به طول ۲ کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری زیدون کوش و قطعه سوم به طول ٢٤ کیلومتر حدفاصل سه راهی منصور آباد به سه راهی آب باریک با تعهد شرکت پیمانکاری جهاد نصر فارس در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی این قطعه بسیار پایین و کمتر از پنج درصد است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان همچنین قطعه چهارم این محور را شامل محدوده گردنه بریز به طول ۱۰ کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری راه کوهپایه بویر عنوان کرد و گفت: این قطعه نیز با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

 

شبانی‌، قطعه پنجم این پروژه را شامل دو فاز از تقاطع بنارویه تا ابتدای گردنه بریز به طول ۱۹ کیلومتر و همچنین روستای بریز تا گردنه دارابی به طول ۱۱ کیلومتر از سوی شرکت پیمانکاری آب و خاک ذکر کرد که با پیشرفت ناچیز حدود سه درصد وارد فاز عملیاتی شده است.

او گفت: حدود ۳۰ کیلومتر از سمت لار به بندرعباس نیز به مناقصه رفته، اما در عین حال این قطعه پیشرفت فیزیکی مناسبی تاکنون نداشته و پیمانکار هم رغبت چندانی به دلیل کمبود اعتبار برای شتاب بخشی اجرای طرح ندارد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان همچنین میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این ۳۰ کیلومتر را بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

شبانی همچنین به طرح آزادراه لامرد – پارسیان (هرمزگان) به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ راهسازی در جنوب کشور و استان فارس اشاره کرد و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری اولیه بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با سرمایه گذاری مشترک دولت و بخش خصوصی احداو می‌شود.

او بیان کرد: موافقت لازم از سوی هیات دولت برای اجرای این طرح نیز دریافت شده و بر اساس تفاهم نامه سه جانبه قرار است که ۴۵ درصد سرمایه گذاری این طرح از سوی شرکت ایمیدرو وابسته به وزارت صمت، ۲۵ درصد قرارگاه خاتم الانبیا و ۳۰ درصد نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/151820