کد خبر: 151748 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 شهريور 1400 - 09:22
فراخوان جشنواره تئاتر استانی بوشهر منتشر شد

اتحادخبر: فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استانی بوشهر روز شنبه در آئینی به صورت مجازی منتشر شد.

اتحادخبر: فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استانی بوشهر روز شنبه در آئینی به صورت مجازی منتشر شد.

فراخوان جشنواره تئاتر استانی بوشهر منتشر شد

به گزارش ایرنا، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این ارتباط در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی این استان با همکاری اداره کل و انجمن هنرهای نمایشی ایران و همراهی و مشارکت گروه های تئاتری، سی و سومین جشنواره تئاتر استانی بوشهر را آبان ماه سال جاری برگزار می کند.

 

محمد حسین زندویان افزود: این جشنواره به منظور ارج نهادن به تلاش‌های هنرمندان تئاتر استان بوشهر با هدف ارتقا و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش و نیز حمایت از تولید و اجرای عموم در سطح این استان برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: موضوع آثار متقاضی شرکت در این جشنواره آزاد است و با توجه به نامگذاری استان بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران ١٤٠٠، آثار پرداخته شده به موضوع و مضمون‎های قرآنی به شکل ویژه حمایت می‌شوند.

 

زندویان با اشاره به اینکه آثار متقاضیان شرکت در این جشنواره باید صرفا ایرانی باشد، اظهار کرد: آثار اقتباسی نیز به شرط درج کامل اثر مبدا و ارائه مجوز کتبی نویسنده هنگام ثبت تقاضا، می‌توانند متفاضی حضور در جشنواره باشند.

 

زندویان با اشاره به اهمیت موضوع رعایت شیوه نامه های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دلیل پاندومی کرونا، چگونگی برگزاری جشنواره در آبان ماه ١٤٠٠ با تصمیم‌گیری شورای سیاست‌گذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استانی بوشهر اعلام می‌شود.

 

وی یادآور شد: مهلت ثبت نام در این جشنواره حداکثر تا  پانزدهم مهر ماه امسال و  بازبینی آثار متقاضیان نیز چهارم تا هشتم آبان ماه انجام می‎گیرد.

زندویان افزود: زمان برگزاری جشنواره نیز ۲۲ تا ۲۷ آبان ماه پیش‌بینی شده است.

 

وی عنوان کرد: گروههای متقاضی می‌توانند برای ثبت تقاضای خود به دبیرخانه جشنواره واقع در امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر مراجعه و گروههای شهرستانی نیز بخاطر شرایط کرونایی موجود می‌توانند از طریق تماس با کارشناس تئاتر استان تقاضای خود را ثبت کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/151748