کد خبر: 151711 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 21 شهريور 1400 - 06:45
ایران - کره‌جنوبی؛ ۲۰ مهر ماه در ورزشگاه آزادی
اتحادخبر: طبق اعلام‌ای اف سی، تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی میزبان کره جنوبی خواهد بود.

اتحادخبر: با پایان دو بازی نخست مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، حالا چشم فوتبال‌دوستان 12 کشور آسیایی به دور بعدی این مسابقات و تقابلهای حساس و سرنوشت‌سازی است که قرار است در 8 کشور مختلف برگزار شود؛ امارات، عربستان، ایران، اردن، عمان در غرب و استرالیا، کره جنوبی و ژاپن در شرق. احتمال دارد قطر نیز به عنوان میزبان بازی عراق - لبنان انتخاب شود.

 

به گزارش ورزش سه؛ این دومین بازی خانگی تیم ملی ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی نیز خواهد بود. پیش از این بازی ایران و سوریه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد و حالا روز بیستم مهر ماه، شاگردان اسکوچیچ میزبان چشم بادامی‌هایی خواهند بود که برای صدرنشینی باید ایران را از پیش رو بردارند.

اما پیش از بازی حساس ایران - کره، قرار است تیم ملی در ورزشگاه رعبیل دوبی به مصاف امارات متحده برود. آنها که با هدایت فن مارویک دو تساوی از هفته‌های نخست کسب کردند، برای زنده نگه داشتن امید صعود خود در این دو بازی چاره ای جز پیروزی ندارند و در این صورت عملیات صعود به جام جهانی یک بار دیگر برای یاران علی مبخوت با شکست همراه خواهد شد.

 

نکته جالب اینکه برای صعود به جام جهانی 2018 نیز ایران روز بیستم مهر ماه در مقابل کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد این تیم را با تک گل سردار آزمون شکست دهد و مسیر گرفتن بلیت روسیه 2018 را هموار کند. البته آن روز ورزشگاه آزادی مملو هواداران تیم ملی بود اما حالا باتوجه به شرایط کرونا و شروط ای اف سی برای میزبانی، احتمال اجازه برای ورود تماشاگران زیاد نیست.

 

ورزشگاه آزادی در حالی به عنوان میزبان این بازی معرفی شده که پیش تر خبرهایی مبنی بر لزوم استفاده از وی ای آر در این بازی وجود داشت و گفته می‌شد که در غیر این صورت میزبانی به ایران تعلق نخواهد گرفت.

 

طبق نامه ارسالی برنامه مسابقات به شرح زیر است:

 

گروه A

*پنجشنبه 15 مهرماه

امارات – ایران / ورزشگاه زعبیل دوبی
عراق – لبنان / متعاقبا اعلام می شود
کره جنوبی – سوریه / ورزشگاه جام جهانی سئول

*سه شنبه 20 مهرماه

سوریه – لبنان / ورزشگاه پادشاه عبداله امان
امارات – عراق / ورزشگاه زعبیل دوبی
ایران – کره جنوبی / ورزشگاه آزادی

 

گروه B

*پنجشنبه 15 مهرماه

عربستان – ژاپن / ورزشگاه ملک عبدالله جده
چین – ویتنام / ورزشگاه شارجه امارت
استرالیا – عمان / ورزشگاه سیدنی استرالیا

 

*سه شنبه 20 مهرماه

عمان – ویتنام / ورزشگاه سلطان قابوس مسقط
عربستان – چین / ورزشگاه ملک عبدالله جده
ژاپن – استرالیا / ورزشگاه سویتاما ژاپن

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/151711