کد خبر: 151502 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 16 شهريور 1400 - 07:19
تعمیرات خودرو و هر آن چیزی که باید بدانید
اتحادخبر: اگر از علاقه‌مندان به صنعت خودرو باشید، بدون شک به تعمیرات خودرو نیز علاقه دارید. بسیاری از علاقه‌مندان به این صنعت دوست دارند تا بخشی از تعمیرات خودرو را شخصاً به عهده بگیرند و یا حتی به‌صورت حرفه‌ای به یک تعمیرکار خودرو تبدیل شوند.

اتحادخبر: احتمالا همه شما در موقعیتی قرار گرفته اید که خودروی شما دچار مشکل و خرابی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. اگر انسان دست به آچاری باشید که خودتان دست به کار شده و خرابی خودروی خود را تا حد امکان برطرف می‌کنید. اما گاهی پیش می‌آید که هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با خودرو و انواع تعمیرات خودرو نداشته و یا حتی اگر با این موارد آشنا باشید، شدت خرابی خودروی شما در حدی است که کاری از شما بر نمی‌آید. پس دست به دامن انواع تعمیرات خودرو به وسیله کارشناسان و متخصصان این حوزه خواهید شد.

 

آموزش تعمیر خودرو؛ تعمیرکار خودروی خود شوید

آشنایی با شغل تعمیرات خودرو

خودرو و خودرو سازی از صنایع بسیار مهم محصوب شده و کارشناسان و متخصصان زیادی دراین رشته فعالیت کرده و با این صنعت مرتبطند. یکی از همین کارشناسان و متخصصان مکانیک و تعمیرکار خودرو است که اگر صاحب خودرو باشید دست کم برای یک بار هم که شده گذرتان به تعمیرگاه‌های خودرو افتاده است. تعمیرگاه خودرو مکانی است که شما می‌توانید خدمات انواع تعمیرات خودرو را دریافت کنید.

شغل مکانیکی یا تعمیرکار خودرو در واقع تشخیص و رفع عیب و مشکلات خودرو می‌باشد. مکانیک و یا همان تعمیرکار خودرو، کسی است که یا به صورت عملی و تجربی و یا به صورت علمی با انواع تعمیرات خودرو آشناست و به تمام مشکلات و عیوب خودرو واقف است و می‌تواند مشکلات مربوطه را شناسایی و سپس در جهت رفع آن اقدام کند.
انواع تعمیرات خودرو که یک مکانیک انجام می‌دهد:

  • تعمیر دستگاه‌های الکتریکی خودرو‌ها
  • تعمیر جعبه دنده و دیفرانسیل
  • تغمیر قفل در و بالابر شیشه
  • تنظیم موتور
  • تعمیر دستگاه‌های سوخت رسانی موتور‌های بنزینی و دیزلی
  • تعمیر تعلیق و سیستم فرمان
  • تعویض روغن
  • تعویض شمع و وایر
  • تعویض لنت ترمز
  • سیستم صوتی و تصویری
  • سرویس دوره‌ای خودرو

وظایف مکانیک خودرو

مکانیک خودرو قبل از اقدام به انواع تعمیرات خودرو، در درجه اول باید به عیب یابی بپردازد. تا زمانی که نتوان عیب دستگاه را تشخیص داد، هیچ گونه تعمیری نیز نمی‌توان انجام داد. زمانی که عیب خودرو تشخیص داده شد، مکانیک باید به مشتری خود نوضیحات جامع و کاملی در رابطه با عیوب ایجاد شده و نوع تعمیرات و یا قطعات مورد نیاز و هم چنین هزینه مورد نیاز را ارائه دهد. علاوه بر این زمانی که برای تعمیرات مربوطه مورد نیاز است را نیز به مشتری اعلام کند.

آموزش تعمیر خودرو؛ تعمیرکار خودروی خود شوید

بعد از قبول کردن مشتری برای شروع تعمیرات، وی باید تعمیرات مربوطه را انجام و یا قطعات آسیب دیده را تعویض کند. در نهایت باید بعد از انواع تعمیرات خودرو، آن را مورد بررسی و آزمایش قرار داد تا نسبت به برطرف شدن تمامی مشکلات و عیوب خودرو اطمینان حاصل گردد.

بازار کار و درآمد شغل تعمیرات خودرو

تعمیرکاران خودرو می‌توانند در کارخانجات خودرو و شرکت‌های مرتبط با کارخانجات تولید کننده خودرو استخدام شوند. همچنین این افراد می‌توانند در کارخانجات تولید کننده قطعات و لوازم یدکی خودرو و نیز تعمیرگاه‌های مجاز شرکت‌های سازنده خودرو مشغول به فعالیت شوند.

علاوه بر این می‌توانند به صورت مستقل تعمیرگاهی برای خود راه اندازی کرده؛ و یا در گاراژ‌ها و تعمیرگاه‌های افراد دیگر مشغول شوند.

بازار خودرو در جهان هر روزه رو به گسترش است و تقاضای مردم برای خودرو هر روز نسبت به روز پیش بیشتر می‌شود. هر روزه سیستم‌ها و مدل‌های جدیدی از خودرو به بازار عرضه می‌شود و همیشه خریداران در بازار خودرو وجود دارند. این مساله به دلیل این است که سبک زندگی امروز، داشتن خودرو را به یک نیاز جدی تبدیل کرده است؛ بنابراین انواع تعمیرات خودرو هم یکی از نیاز‌های مشتریان خودرو است. پس با توجه به این شرایط بازار کار خوبی برای علاقه‌مندان این رشته در انتظار است.

آموزش تعمیر خودرو؛ تعمیرکار خودروی خود شوید

آیا همیشه خودروی شما نیاز به تعمیرات اساسی دارد؟

در بسیاری موارد پیش می‌آید که شما فکر می‌کنید خودروی شما دچار خرابی‌های اساسی شده و بنابراین نیازمند انواع تعمیرات خودرو توسط متخصص و کارشناس می‌باشد. حال آنکه ممکن است یک اتفاق جزئی برای خودرویتان پیش آمده باشد که خود شما هم حتی اگر اطلاعات زیادی در موردش نداشته باشید بتوانید از پس آن مشکل برآیید؛ و یا اینکه با استفاده از یک ترفند کوچک بتوانید نیاز به تعمیر خودرو را به تعویق اندازید؛ بنابراین در اینجا لیستی از مسائل و مشکلاتی که با ترفند‌های بسیار راحت می‌توان آن را تعمیر کرد آورده می‌شود.

۱- در رابطه با باتری خودرو

شاید شما فکر کنید که باتری خودروی شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد. اما همیشه اینطور نیست. ممکن است سیم‌های باتری به دلیل خوردگی دارای مشکل شده باشند. یک ترفند که می‌شود در این موارد به کار برد، ریختن نوشابه مشکی روی سیم‌ها است. این کار می‌تواند با فرسایش سیم‌ها مبارزه کند. هم چنین ممکن است شارژ باتری به جای تعویض باتری خیلی ارزان‌تر و بهتر باشد. در هر صورت اگر نیاز به تعویض باتری داشتید، بهتر است از نو بودن آن اطمینان حاصل کنید.

آموزش تعمیر خودرو؛ تعمیرکار خودروی خود شوید

۲- در رابطه با ترمز خودرو

ممکن است احساس کنید نیاز است تا ترمز شما حتما تعویض شود. اما خیلی راحت می‌توانید با استفاده از برس، زنگ زدگی ترمز‌ها را از بین ببرید. در حالت کلی می‌توان بیان کرد که ترمز‌ها تا زمانی که در حد ۹۰ درصد از بین نرفته باشند نیازی به انواع تعمیرات خودرو و ترمز ندارند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/151502