کد خبر: 151426 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 14 شهريور 1400 - 10:21
مدیر تعاون فارس اعلام کرد:
شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر فارس ۱۶ شهریورماه برگزار می‌شود

اتحادخبر:  مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اعلام کرد که شانزدهمین دوره جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر این استان ۱۶ شهریورماه جاری همزمان با هفته تعاون برگزار می‌شود.

اتحادخبر:  مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اعلام کرد که شانزدهمین دوره جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر این استان ۱۶ شهریورماه جاری همزمان با هفته تعاون برگزار می‌شود.

شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر فارس ۱۶ شهریورماه برگزار می‌شود

 

به گزارش ایسنا؛ زهرا عواطفی فرد یکشنبه ۱۴ شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروزه تعاون، همیاری، همکاری و تقویت روح تفکر و مشارکت جمعی ابزارهای مناسب در حرکت به سمت برقراری عدالت و توسعه همه جانبه محسوب می‌شوند، گفت: بخش تعاون تنها بخشی است که در آن تصمیم‌گیری‌ها مستقل از میزان سرمایه افراد و تنها بر اساس ارزش انسانی استوار است.

 

او ادامه داد: معرفی توانمندی‌های بخش تعاون و تقویت این بخش از اقتصادکشور به منظور ایجاد اشتغال پایدار، ارتقاء سهم اقتصاد تعاونی در تولید ناخالص ملی و گسترش نقش مؤثر این حوزه در سطوح عالی تصمیم گیری اقتصادی کشور بسیار حیاتی است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد: تعاونی برتر به تعاونی گفته می‌شود که ضمن رعایت الزامات قانونی مرتبط در بخش‌های مختلف براساس شاخص‌های عمومی (اجتماعی -فرهنگی) و شاخصه‌های اختصاصی بخش‌های اقتصادی و عمومی به نسبت سایر تعاونی‌ها امتیاز بیشتری در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کسب کرده باشند.

 

عواطفی‌فرد همچنین با اشاره به اینکه فرآیند رقابتی شناسایی و انتخاب تعاونی‌های برتر بصورت فراخوان و داوطلبانه بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای تعریف شده مربوط به هر یک از گرایش‌های فعالیت تعاونی انجام می‌شود، اظهار کرد: فرآیند تکمیلی ثبت نام شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر از تاریخ ۱۹ خرداد تا ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ و انجام مرحله بروزرسانی اطلاعات تعاونی‌ها در سامانه جامع بخش تعاونی کشور به نشانی http://taavoni.mcls.gov.ir در تاریخ‌های اعلام شده انجام شده است.

 

او بیان کرد: تعاونی کسب کننده بالاترین امتیاز در هر رشته به عنوان تعاونی برتر استان انتخاب شده که ممکن است در یک رشته، چندگرایش وجود داشته باشد، اما صرفا تعاونی کسب کننده بالاترین امتیاز در آن گرایش، به عنوان تعاونی برتر استان در آن رشته انتخاب می‌شود و لازم به ذکر است که حداقل امتیاز لازم برای کسب عنوان تعاونی برتر ملی با توجه به شرایط کرونا و تورم اقتصادی ۴۵۰ و همچنین برای کسب عنوان تعاونی برتر استانی نیز حداقل کسب امتیاز ۳۱۰ الزامی است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: امید است که انتخاب و معرفی تعاونی‌های برتر کشور که با هدف ترویج فرهنگ تعاون و شناساندن نمونه‌های موفق تعاونی، توانمندی‌های بالقوه بخش تعاون را به تصویر می‌کشد، در راستای اصلاح آگاهی‌ها و نگرش‌های عمومی نسبت به بخش تعاون مؤثر واقع شده و با بیان فرصت‌های موجود در این بخش موجبات تشویق، ترغیب و جلب افراد و گروه‌های مستعد و علاقمند را فراهم کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/151426