کد خبر: 150982 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 04 شهريور 1400 - 09:09
در حاشیه انتخاب وزیر جدید ورزش و جوانان
مخالفت و موافقت صوری با حمید سجادی؟؟!

اتحادخبر-اصغر شعبانی: صلاحیت سید حمید سجادی در جلسه دیروز مجلسی ها مورد بررسی قرار گرفت و در پایان قهرمان اسبق دوومیدانی کشورمان برای مدت ۴ سال به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد . نکته مهم در بررسی صلاحیت وزیر جدید ورزش و جوانان ، گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس بود که به نقل از فارس ، در این گزارش تاکید شده بود ۵۵ درصد برنامه های...

اتحادخبر-اصغر شعبانی: صلاحیت سید حمید سجادی در جلسه دیروز مجلسی ها مورد بررسی قرار گرفت و در پایان قهرمان اسبق دوومیدانی کشورمان برای مدت ۴ سال به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.

نکته مهم در بررسی صلاحیت وزیر جدید ورزش و جوانان، گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس بود که به نقل از فارس، در این گزارش تاکید شده بود ۵۵ درصد برنامه های وزیر پیشنهادی  با اسناد بالادستی مطابق نیست، ۶۰ درصد این برنامه ها همسو نیست و در ۱۶ درصد برنامه ها به این اسناد اشاره ای نشده است اگر چه نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ابتدای جلسه عصر دیروز اعلام کرد: اکثریت آراء کمیسـیون فرهنگی با توجه به وجود برخی ابهامات و توضـیحات شـفاهی در برنامه ها، صلاحیت آقای سید حمید سجادی را رد کرد!

سجادی در حالی سکان دار وزارت ورزش و جوانان شد که ۱۰۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع داشت و بعد از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که صلاحیتش تایید نشد و از همراهی با دولت آقای رییسی بازماند، شکننده ترین رای مجلسی ها را به دست آورد و در واقع از لبه تیغ گذشت.‌

نکته دیگری که در جلسه بررسی صلاحیت وزیر جدید ورزش مشاهده شد بیان نظرات سطحی و پیش پا افتاده نمایندگانی بود که به عنوان مخالف و موافق مبتدیانه از تریبون مجلس صحبت کردند و علی رغم ردّ برنامه های سجادی در کمیسیون فرهنگی نه مخالفان به صورت جدی تحلیلی از برنامه های وی داشتند و نه موافقان توانستند به خوبی از آقای وزیر دفاع کنند! و شاید همین موضوع نیز باعث شد تا در سبد رای گیری ، ۱۲۱ رای مخالف و ممتنع برای سجادی ثبت شود !

در همین ارتباط نماینده دشتستان در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی به این موضوع اشاره نموده بود و طی تذکری شفاهی گفته بود: در شأن مجلس نیست که برخی از نمایندگان به صورت صوری با وزرای پیشنهادی موافقت یا مخالفت کنند.

حال به برخی از اظهاراتِ مهم !! نمایندگان مجلس در نشست دیروز توجه نمایید و تشخیص با شماست که آیا نمایندگان واقعاً به صورت صوری با وزیر پیشنهادی موافقت یا مخالفت کرده اند یا خیر؟!


فروردین نماینده مردم فیروز آباد :  
آقای سجادی اینجا اعلام کنند که چه زمانی یک قدم برای ورزش برداشتند؟
زمانی که معاون قهرمانی وزارتخانه بودند دو نفر از دوستان تاجر خود را در دو فدراسیون مهم مسئولیت دادند .
من به شخصیت ورزشی ایشان احترام میگذارم اما هر ورزشکار یا تحصیلکرده ورزش شایستگی وزارت ورزش و جوانان را ندارد .

یزدی‌خواه نماینده مردم تهران :
سال ۱۳۹۰ در مجلس نهم در همین جایگاه برای وزارتخانه ورزش معرفی شد که ۱۳۷ نفر با او مخالفت کردند. از آن زمان به بعد کار شاخص ورزشی از او ندیدیم که این رتبه و جایگاه را ارتقا بخشد.
آقای سجادی در این سال‌ها بیشتر در حوزه‌های ورزشی لاکچری مانند اسب‌دوانی، بولینگ و بیلیارد فعال بوده است .

راستینه نماینده شهرکرد :
آقای سجادی سبب تعلیق بسیاری از فدراسیون‌ها و ورزش‌ها بوده و اگر  وساطت آقای جلیلی نبود ما عملا المپیک لندن را از دست داده بودیم .

خدابخشی نماینده مردم الیگودرز و ازنا :
از جهت معیارهای شخصیتی ، سوابق کاری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی حرفی نداریم ، اما اهتمام به شایسته‌سالاری و تعامل ایشان با نمایندگان محل تردید و ابهام است.

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت :
آقای سجادی با اینکه در دولت کاره ای نبوده اما چون تخصصش مورد نیاز بخش خصوصی بوده به این بخش دعوت شدند.
ایشان در ورزش های مرفهین مثل بیلیارد و ... نبودند ایشان قهرمان دو و میدانی هستند. ورزش مستضعفین جامعه است حال ایرادی دارد که در رشته های فرعی دیگر نیز تخصص داشته باشد؟

وحیدی نماینده مردم بجنورد :
انتقادی که برخی‌ها به آقای سجادی دارند نتیجه مدیریت‌های گذشته است که حالا می‌خواهند سنگش را بر سر ایشان بشکنند.

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان :
شرط اول سلامتی، ورزش است؛ سلامت جسمی، روحی و روانی را با انجام ورزش می‌توان به دست آورد.
الگو کسی است که در عرصه ورزش به موفقیت رسیده باشد و آقای سجادی در دوومیدانی توانسته بود که در آسیا صاحب مدال شود.
فردی باید وزیر شود که از جنس ورزش باشد و نه سیاستمدار؛ یک کت و شلوار نو خریدن از ایران مال مشکلی نیست که از آن خرده گرفته شود. 
جز خوبی از سجادی چیزی ندیده‌ام و هر فردی توانمندی‌های خاص خود را دارد که بیشتر باید به آن توجه شود.
و پس از دفاع و مخالفت مقتدرانه! ، محکم! و کارشناسی شده!! تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس ، آقای سید حمید سجادی پس از حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با کسب کمترین رای موافق و بیشترین رای مخالف در بین وزاری پیشنهادی ، وزیر جدید ورزش و جوانان کشور شد!!

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/150982