امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 20 مرداد 1400 - 08:00
اختصاصی سرویس ادبیات داستانی اتحادخبر (روات)

اتحادخبر-فاطمه عبدالهی:شاید زندگی پیدا کردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کل منسجم است.پیدا کردنی که به اندازه یک عمر طول می‌کشد.و تکه‌هایی که همه جا حضور دارند و فقط کافی ا‌ست ما در مسیرشان قرار بگیریم، آن وقت اگر هشیار باشیم، شاید بخش‌هایی از خودمان را ببینیم. بخش‌هایی از خودمان در رابطه‌ها و در آدم‌هایی که تجربه می‌کنیم...

معرفی کتاب/تکه هایی از یک کل منسجم

 

فاطمه عبدالهی:


درباره‌ی کتاب و نویسنده:


پونه مقیمی، متولد سال ۱۳۶۱ روانشناس و روانکاو است. تحصیلات خود را نیز در رشته‌ی روانشناسی بالینی و در مقطع کارشناسی ارشد تکمیل کرده است. در حال حاضر با مرکز مشاوره تارا همکاری می‌کند.

وی در خصوص مسائل روانشناسی زیبا و بی‌پیرایه می‌نویسد و تنها بودن را نقص نمی‌داند و تلاشش برای بالندگی و رشد و تغییر نگرش افراد است.

نوشته‌های پونه مقیمی در صفحۀ اینستاگرامش نمونۀ یادداشت‌نویسی برای کتاب نویسی است.

او با شعار «تنها بودن نقص نیست» فعالیت می‌کند و اکثر نوشته‌هایش در این صفحه حول محور همین جمله می‌چرخد.


سوابق تحصیلی و حرفه‌ای:


1- دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی

2- کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

3- دارای مدرک رواندرمانی روایت درمانی از دانشگاه اوترخت، با بورسیه تحصیلی

4- دارای مدرک پیشگیری، تشخیص و درمان اختلال استرس پس از سانحه از هلند، با بورسیه تحصیلی

5- دارای مدرک درمانگری روانپویشی کوتاه مدت

6- کارشناس روانشناسی شبکه رادیویی سلامت، برنامه "داستان ها و آدم ها" در سال 1395

کتاب تکه‌‎هایی از یک کل منسجم، از انتشارات بینش نو در 358 صفحه منتشر شده است. چاپ اول این کتاب در دی سال 97 و چاپ پنچم آن در بهمن 97 وارد بازار شد. قیمت چاپ صد و نهم این کتاب، 99000 تومان است.


پشت جلد:


شاید زندگی پیدا کردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کل منسجم است.

پیدا کردنی که به اندازه یک عمر طول می‌کشد.

و تکه‌هایی که همه جا حضور دارند و فقط کافی ا‌ست ما در مسیرشان قرار بگیریم، آن وقت اگر هشیار باشیم، شاید بخش‌هایی از خودمان را ببینیم. بخش‌هایی از خودمان در رابطه‌ها و در آدم‌هایی که تجربه می‌کنیم، در موقعیت‌هایی که قرار می‌گیریم، در فیلم‌هایی که می‌بینیم، در تاریخی که مرور می‌کنیم و حتی در کوچه‌ای که هیچ عابری ندارد و باد درخت‌هایش را بدون حضور تماشاچیان نوازش می‌کند.


 معرفی:


قرار است با این کتاب خودمان را بیابیم. قرار است خودمان را ببینیم و به خودمان گوش دهیم، به خودمان لبخند بزنیم، به خودمان بیاییم! قرار است با خواندن این کتاب آدمِ درونی‌مان را بهتر ببینیم و بشناسیم. کسی که خیلی وقت است همه‌مان نادیده‌اش گرفتیم. کسی که با او تا اینجای زندگی‌مان را دوام آورده و خواهیم آورد! «بدن ما برای همین دنیا ساخته شده» و آدم درونی‌مان نیز در تمام طول سفر با ما خواهد بود. پس نگران چه هستیم؟ «زندگی مثل جریان رودخانه است» و چه بد و چه خوب، می‌گذرد.

این کتاب ما را بیدارتر و آگاه‌تر خواهد کرد. به ما نشان خواهد داد که تعریف خوشبختی در رسانه‌ها دروغی بیش نیست. به ما یاد خواهد داد که آزادانه زندگی کنیم، هدفی تعیین کنیم بی‌آن‌که بخواهیم به کسی چیزی را ثابت کنیم. سکوت کنیم و برای هر چیزی واکنش نشان ندهیم. در مقابل تصویر ما در ذهن آدم‌ها بی‌تفاوت باشیم. به موقع دست بکشیم. به موقع تسلیم شویم.

پس از خواندن چند صفحه‌ از این کتاب، به آرامشی باورنکردنی دست پیدا خواهید کرد. آرامشی که از آگاهی سر چشمه می‌گیرد. این کتاب آغازی‌ است برای سفر به درون و کشف احساسات عمیقی که مدت‌ها است آن‌ها را سرکوب کردیم.

این کتاب متشکل از متن‌های کوتاه و مختصری درباره‌ی موضوعاتی چون تنهایی، روابط، احساسات، گذشته و... است. لازم نیست حتماً از ابتدا تا انتهای کتاب را مطالعه کنید، می‌توانید از طریق فهرست، هر بخشی که نیاز دارید را پیدا کرده و مورد مطالعه قرار دهید.

کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم، مثل یک نقشه راهنما در سفر زندگی به شما کمک خواهد کرد. شناخت احساسات و ماهیت روابط به شما کمک زیادی خواهد کرد.





در فصل اول نگاهی به مفهوم زندگی و واقعیت‌هایش می‌اندازیم. ما تا چه حد واقع‌بین هستیم؟ چقدر از واقعیت‌های زندگی را ندید گرفته‌ایم؟ در این فصل به واقعیت‌هایی می‌پردازیم دردناک‌‌، اما به همان میزان واقعی و قابل لمس. از دست دادن، تنهایی، درد، رنج، همه و همه بخش‌هایی از زندگی ما هستند و ما هیچ‌وقت از آن‌ها خلاص نخواهیم شد.

در فصل دوم نگاهی به رابطه‌ها می‌اندازیم. ماهیت رابطه و ماهیت دنیای درونی ما. این‌که تا خودمان، خودمان را دوست نداشته باشیم، نباید منتظر باشیم دیگران ما را دوست بدارند.


فصل سوم سراغ احساس‌ها می‌رویم. ترس، شادی، غم، نفرت و خشم همگی احساس‌های ما هستند. اندوه، همتای شادی، زودگذر و کوتاه است. احساسات ما پایدار نیستند چون دنیا هم پایدار نیست. ما در طول روز در معرض اتفاقات بی‌شماری هستیم که احساس‌های مختلف را در ما بیدار می‌کنند. احساس‌های ما طبیعی‌اند. ترس همان‌طور طبیعی است که خشم طبیعی است.


فصل چهارم به تفکراتی که صمیمیت در رابطه را کم می‌کند، می‌پردازیم. زمانی که برای تنها نبودن وارد رابطه می‎‌شویم، وقتی توقع‌های نا‌به‌جا داریم، وقتی درمانده‌ایم، وقتی مرددایم، وقتی مبهمیم، وقتی درباره‌ی عشق رویاپردازی می‌کنیم و چند دلیل دیگر که طرف مقابل را دلسرد و رنجور می‌کند و او از ما کم‌کم فاصله می‌گیرد. فصل چهار، فصل طویلی است و باید با دقت و حوصله بخش‌ها را بخوانیم و با رفتار خودمان در رابطه‌مان تطبیق دهیم. این کتاب همان‌طور که اشاره شد، به راهنمایی برای سفرِ زندگی می‌ماند.


فصل پنجم به ما می‌گوید رابطه می‌تواند بستر چه اتفاق‌هایی باشد؟ اتفاقاتی مثل خداحافظی، از دست دادن، درک نشدن و اتفاقات دیگری که ممکن است در حین رابطه برای هر دو طرف پیش بیاید. وقتی وارد رابطه‌ای می‌شویم، احتمال دارد زندگی ما دستخوش چه تغییرات عمیقی بشود؟ چه دو راهی‌هایی پیش رویمان قرار خواهند گرفت؟ و مهم‌تر این‌که، ما چه تصمیمی باید بگیریم؟


خواندن فصل ششم هدیه‌ای است که می‌توانیم به خودمان و اطرافیانمان بدهیم. این فصل به ما می‌گوید چه رفتارهایی انجام دهیم که به درک کردن آدم‌ها کمک کند. تمرین کنیم که چه رفتاری در خود به وجود آوریم؟ چه رفتاری شایسته چه موقعیتی است؟


فصل هفتم راجع به آدم‌ها و بخش‌های مشترک انسانی صحبت می‌کند. راجع به ویژگی‌های ذاتی انسانی و این‌که ما آدم‌ها را بر چه اساسی انتخاب می‌کنیم؟ چه نیازی به آدم‌ها داریم؟ و تاثیر آدم‌ها بر ما.


فصل هشتم تاکید زیادی بر زندگی در اکنون دارد. البته نه آن زندگی در اکنونی که در خیلی از رسانه‌ها تبلیغ می‌شود. این فصل می‌گوید، رها کردن گذشته و پذیرش حال کنونی باعث آرامش می‌شود. پذیرش حال با تمام کاستی‌ها و نواقص، به ما آرامش خواهد داد. آرام خواهیم گرفت زمانی که گذشته را رها کنیم و از فکر به آینده پرهیز کنیم، زیرا اکنون همان آینده‌ است! اجازه دهیم گذشته عبور کند. اجازه دهیم زمان بگذرد. و البته این فصل از تاثیر اکنون بر گذشته نیز صحبت‌های قابل تاملی ارائه می‌دهد.


فصل نهم نیز نگاهی گذرا بر تنهایی می‌اندازد. سه نوع تنهایی: تنهایی بین فردی، درون‌فردی و وجودی را توضیح می‌دهد و سپس تاثیر پذیرش تنهایی بر روابط را بررسی می‌کند.

به طور کُلی، خواندن این کتاب برای افراد در هر سنی خالی از لطف نیست و بی‌شک دریچه جدیدی از زندگی را در مقابل خواننده باز خواهد کرد.


بخش‌هایی از کتاب:


«بهتر است زمان زیادی را با سوگواری برای ناکامی‌هایمان هدر ندهیم. چون ناکامی به اندازه کافی ما را مضطرب می‌کند، اما سال‌ها تلاش برای فرار از احساس دردناک ناکامی‌هایمان، ما را بیش‌تر و بیش‌تر مضطرب و خسته خواهد کرد.»


فصل اول، صفحه 39

«امیدهای سالم ما را انعطاف‌پذیر می‌کنند، تحمل ما را بالا می‌برند و به ما کمک می‌کنند تا در هر شرایطی راه‌حلی برای رشد پیدا کنیم.»

فصل سوم، صفحه 79

«پذیرش وجود بخشی در ما که مدام می‌خواهد ما را در رابطه‌هایمان بی‌قرار کند، سخت است، اما به ما قدرتی می‌دهد که بدانیم قرار نیست همیشه وسوسه‌هایمان را تبدیل به عمل کنیم.»

فصل پنجم، صفحه 187

«رابطه‌ها شبیه آدم هستند، گاهی حالشان خوب است و گاهی بد.»

فصل پنجم، صفحه 195

«وقتی دوست‌داشتنمان نسبت به خودمان کم شود، عشقمان نسبت به آدم‌ها و دنیا کم می‌شود. عشق که کم شود، درک ما از محیط و آدم‌ها کم می‌شود و وقتی درک کردن کم شود، حسادت، بهترین دوستمان خواهد شد و نشان دادن داشته‌هایمان بزرگترین هدف زندگی‌مان خواهد شد.»

فصل ششم، صفحه 253

«ارزش در درون شماست. منتظر هیچ امداد غیبی، هیچ آدمی و هیچ عشق افسانه‌ای نباشید که به شما احساس ارزشمندی بدهد.»

فصل هفتم، صفحه 287

 


 



کانال تلگرام اتحادخبر

مرتبط:
» معرفی کتاب [بيش از 4 سال قبل]
» در سوگ چوبک [بيش از 5 سال قبل]
» اختلاس!!! [بيش از 5 سال قبل]
» لبخندهای پشت ماسک [بيش از 4 سال قبل]
» داستان/ جنگ [بيش از 3 سال قبل]
» داستان/ طعم هیاهو [بيش از 3 سال قبل]
» عناصر داستان کوتاه [بيش از 3 سال قبل]

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...