کد خبر: 149977 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 مرداد 1400 - 11:20
سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان:
افزایش غیرمنتظره آمار سی‌تی‌اسکن‌های انجام‌شده بیماران کرونایی در برازجان

اتحادخبر: سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان از افزایش غیرمنتظره آمار سی‌تی‌اسکن‌های انجام‌شده بیماران کرونایی در این بیمارستان از ابتدای امسال به خصوص در پیک پنجم کرونا خبر داد.

اتحادخبر: سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان از افزایش غیرمنتظره آمار سی‌تی‌اسکن‌های انجام‌شده بیماران کرونایی در این بیمارستان از ابتدای امسال به خصوص در پیک پنجم کرونا خبر داد.


شهرام جلال پور در گفت‌وگو با روابط عمومی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان ضمن اعلام این خبر بیان داشت: بی‌شک بهترین معیار تشخیصی بیماران کرونایی از دید پزشکان مشاهده میزان درگیری ریه بیماران مبتلا بوده که این کار با انجام سی‌تی‌اسکن از ریه‌های بیمار انجام می‌شود، چرا که تست‌های آزمایشگاهی پی.سی.آر و سایر تست‌های دیگر، هم‌زمان بر بوده و هم احتمال خطا در آنها وجود دارد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان با دو دستگاه سی‌تی‌اسکن ۲ اسلایس و ۱۶ اسلایس در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی و سایر بیماران در بیمارستان است.
جلال پور تصریح کرد: از ابتدا امسال تاکنون بالغ بر ۱۱ هزار و ۸۵۰ سی‌تی‌اسکن از بیماران انجام‌شده که بیشترین تعداد از این حجم سی‌تی‌اسکن‌های انجام‌شده مربوط به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بوده است.
وی با اشاره به ظرفیت محدود انجام سی‌تی‌اسکن با دستگاه‌های موجود گفت: به علت فشار بیش ‌از اندازه به دستگاه‌ها متأسفانه هر دو دستگاه به ترتیب در بهار و اوایل تابستان امسال به علت نقص در تیوب، خراب شدند که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان با مساعدت و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تیوب‌های آنها تعویض و مجدداً آماده بهره‌برداری گردیده و هم‌اکنون مشغول ارائه خدمت به بیماران عزیز است.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در بیمارستان شهید گنجی که به عنوان تنها بیمارستان دولتی شهرستان مطرح است علی‌رغم درگیری شدید با پیک پنجم بیماری کرونا همواره در حال پذیرش بیماران غیر کرونایی نیز بوده و خدمات مختلف به این بیماران ارائه می‌شود و لذا تعداد زیادی از مراجعین را هم بیماران غیر کرونایی تشکیل می‌دهند.
سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان تصریح کرد: با وجود دو دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان این امکان برای بیمارستان به وجود آورده که انجام سی‌تی‌اسکن‌های بیماران کرونایی و بیماران دیگر غیر کرونایی را به جهت خطرات ناسی از انتشار و سرایت ویروس به بیماران عادی جداگانه انجام دهد و از این بابت خیال مراجعین محترم و بیماران گرامی راحت باشد که تمامی جوانب کار برای جلوگیری و ابتلا مراجعین به بیماری کووید ۱۹ در حین انجام سی‌تی‌اسکن رعایت شده است.
جلال پور تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری از خدمت جدیدی در مجموعه خدمات تصویربرداری بیمارستان به عنوان ام.آر.آی خواهیم بود و بی‌شک مشکلات زیادی از بیماران کاسته خواهد شد.
سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان اظهار داشت: مجموعه خدمات تصویربرداری بیمارستان شهید گنجی هم‌اکنون با ۵ نفر پزشک متخصص رادیولوژی و ۱۷ نفر کارشناس، ۳ نفر کاردان و ۳ نفر تکنسین رادیولوژی مشغول ارائه خدمات تصویربرداری تشخیصی مختلف همچون سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، رادیولوژی و ماموگرافی به مراجعین و بیماران عزیز است.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149977