کد خبر: 149974 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 مرداد 1400 - 10:44
مدیرعامل آبفا بوشهر:
بحران آبی در استان بوشهر نداریم/ توسعه شیرین‌سازی آب دریا

اتحادخبر: مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر از تلاش جدی برای توسعه شیرین‌سازی آب دریا در استان خبر داد و گفت: بحران آبی در استان بوشهر نداریم.

اتحادخبر: مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر از تلاش جدی برای توسعه شیرین‌سازی آب دریا در استان خبر داد و گفت: بحران آبی در استان بوشهر نداریم.

بحران آبی در استان بوشهر نداریم/ توسعه شیرین‌سازی آب دریا

به گزارش مهر؛ عبدالحمید حمزه‌پور اظهار داشت: امسال سال خشک و کم بارشی را پشت سر گذاشته‌ایم و همین موضوع باعث کاهش منابع آبی شده است.

وی به گرمای بالای هوا در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: افزایش دمای هوا و همچنین شیوع کرونا و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی باعث افزایش میزان مصرف آب شده است.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه این مسائل باعث شده تا مصرف آب بیش از میانگین سال‌های قبل باشد خاطرنشان کرد: این وضعیت شرایط سختی را برای تأمین آب در استان فراهم کرده است.

 

استفاده از منابع آب داخلی

 

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تأمین آب مورد نیاز مردم اضافه کرد: مجموعه این تلاش‌ها و همکاری مردم باعث شده تا در تابستان کمبود و بحران آب را نداشته باشیم و با حداقل کمبود روبرو باشیم.

حمزه‌پور بیان کرد: به منظور تأمین آب مورد نیاز مردم، منابع آبی را استان را فعال کردیم؛ حفر چاه، اجاره چاه و کف‌شکنی چاه‌ها، توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها از جمله اقداماتی بوده که برای استفاده از منابع آبی داخل استان انجام شده است.

وی یکی از مشکلات و چالش‌های مهم در زمینه تأمین آب در استان را وجود انشعاب‌های غیرمجاز دانست و افزود: با انشعابات غیرمجاز را برخورد کردیم و نسبت به پلمب این انشعابات اقدام شد.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: مجموعه این اقدامات باعث شده تا تابستان تا الان با همراهی مردم مشکلی نداشته باشیم و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده هم مشکل چندانی نداشته باشیم.

 

توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها

 

وی از توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار متر مکعب تولید آب‌شیرین کن از تأسیسات موجود در استان داریم و حدود ۱۰۰ هزار متر مکعب آب‌شیرین‌کن در دست اجرا است.

حمزه‌پور تصریح کرد: فاز اول آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار متری بوشهر به زودی وارد مدار تولید می‌شود و روزانه هفت هزار متر مکعب آب تولید و وارد شبکه استان می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: بخش خصوصی در اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149974