کد خبر: 149905 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 مرداد 1400 - 10:43
امام جمعه دير:
ترويج فرهنگ مهارت آموزي در جامعه زمينه ساز توسعه اشتغال پايدار است

اتحادخبر: امام جمعه دير بر ضرورت ترویج فرهنگ مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه اشتغال است و سازمان فنی و حرفه‌ای باید افراد متخصص و کارآزموده تربیت کند.

اتحادخبر: امام جمعه دير بر ضرورت ترویج فرهنگ مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه اشتغال است و سازمان فنی و حرفه‌ای باید افراد متخصص و کارآزموده تربیت کند.





به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، حجت الاسلام سيد علي حسيني در ديدار با رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان دير بابیان اینکه شهرستان دير از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: اگر بتوان اين ظرفيت ها را به فعلیت برسانيم می‌تواند بخشی از معضلات اشتغال در شهرستان را حل کرد.


وي بابیان اینکه اگر مؤمن شغل نداشته باشد شروع به دین فروشی می‌کند، افزود: باید حرفه یاد گرفت و حرفه‌آموزی کرد و کسانی که حرفه دارند باید مهارت خود را افزایش دهند.


حجت الاسلام حسيني عنوان کرد:سازمان آموزش فنی و حرفه ای سازمان مقدسی است چراکه با آموزش به هر فرد آنرا هدفمند نموده وهمچنین استعدادهای نهفته در وجود آدمی را شکوفا می سازد.


وي با اشاره به اینکه خداوند هیج موجودی را هنرمند تر از انسان نیافریده است افزود: ارزش هر انسان به هنر او می باشد و این آموزش فنی و حرفه ای است که میتواند این فن وهنر را در اختیار مردم قراردهد.


امام جمعه دير با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان دير در مشاغلی چون کشاورزی، باغداری و صنايع دريايي، عنوان کرد: با توجه به وجود منابع این مشاغل در شهرستان توسعه آموزش‌های حرفه‌ای این مشاغل کار بسیار مناسبی است.


حسين درويشي رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان دير هم ضمن برشمردن ظرفیت های آموزشی و تجهیزاتی مرکز شهرستان، گزارش کاملی را از فعالیت ها و استقبال پرشور نوجوانان و  جوانان از دوره های مرکز فني و حرفه اي شهرستان ارائه نمود.


درويشي تصريح كرد:  امام جمعه در تریبون نمازجمعه  و با همكاري ائمه جماعت مساجد و همچنین کانون های فرهنگی مساجد سطح شهرستان نسبت به ترویج و تبلیغ و  اهمیت آموزش  فنی و حرفه ای به ویژه با تاکید مقام مظم رهبری (مدظله العالی)در خصوص حمایت از تولید ملی و داخلی، اهتمام و مساعدت لازم بعمل آورند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149905