کد خبر: 149871 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 11 مرداد 1400 - 08:25
نقدی بر اظهارات مطرح شده در نشست خبری هندبال ستارگان / برای چه عملکردی باید به به و چه چه کنیم ؟

اتحادخبر-اصغر شعبانی: نشست خبری مسئولان تیم هندبال ستارگان برگزار شد و برخی اظهارات را که خواندم دلم به درد آمد .‌ بر آن شدم ضمن اطلاع رسانی از کمک هایی که توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان در فصل گذشته به این تیم شده ، نقدی نیز بر صحبت عوامل تیم ستارگان داشته باشم تا بدانیم که یکجانبه به قاضی رفتن کار درستی نیست و باید قدردان آنهایی باشیم که...

اتحادخبر-اصغر شعبانی: نشست خبری مسئولان تیم هندبال ستارگان برگزار شد و برخی اظهارات را که خواندم دلم به درد آمد .‌ بر آن شدم ضمن اطلاع رسانی از کمک هایی که توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان در فصل گذشته به این تیم شده ، نقدی نیز بر صحبت عوامل تیم ستارگان داشته باشم تا بدانیم که یکجانبه به قاضی رفتن کار درستی نیست و باید قدردان آنهایی باشیم که در سخت ترین شرایط مالی و اقتصادی حامی ورزش هستند .


نکته نخست کمک اداره ورزش شهرستان به تیم ستارگان در فصل گذشته

واگذاری مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان پول ناقابل !


در این میان شاید عنوان شود که این مبلغ مربوط به اداره ورزش و جوانان شهرستان نیست و از طرف استاندار یا مدیر کل و ... با پیگیری های مسئولان ستارگان حاصل شده است

توجه نمایید که این مبلغ کمکِ اداره کل به ورزش شهرستان دشتستان بوده و اگر به مدیر کل ورزش استان مراجعه نمایید و سوال کنید که در سال گذشته چه مبلغی به ورزش دشتستان کمک نموده اید ، قطعاً همین ۱۸۰ میلیون تومان را نیز در لیست خود برای کمکِ به ورزش شهرستان دشتستان به حساب می آورد و این موضوع حتمی است .


یعنی اینکه این ۱۸۰ میلیون تومان حق هیات های ورزشی ، ورزشکاران ، تیم ها و بخش هایی مانند سعدآباد ، شبانکاره ، برازجان ، دالکی و ... است و آنها نیز سهم داشته اند ‌.


و در واقع اگر متولی ورزش شهرستان از این مبلغ ، مبلغی نیز در جهت حمایت از دیگر رشته ها برمی داشت و به آنها واگذار می کرد هیچکس حق اعتراض نداشت و کاری غیر قانونی انجام نشده بود .
 




بنابراین اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان از محل اعتبارات خود مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان به تیم ستارگان کمک کرده است .


و این اولین حرفِ خلاف واقع ستارگانی هاست که در نشست خبری از عدم حمایت های اداره ورزش و جوانان شهرستان گلایه داشتند حال بماند کمک هایی مانند محل تمرین مجانی ، اسکان بازیکنان غیر بومی و ...


 و اما نکته دوم نقدی بر اظهارات دوستان در تیم هندبال ستارگان

متاسفانه عملکرد فنی تیم ستارگان در فصل گذشته مطلوب نبود . شکست های پیاپی این تیم در نهایت منجر به سقوط به لیگ یک شد . اگر چه باز هم فدراسیون محبت بی دریغ ! خود را به تیمی مانند ستارگان تقدیم نمود و شاید بواسطه برگزاری ۲ اردوی تیم ملی ساحلی نوجوانان کشورمان در شهر برازجان و میزبانی شایسته ای که قطعاً اداره ورزش و جوانان نیز در آن سهم ویژه ای داشت اما متاسفانه دیده نمی شود !! دیگر سخت شده بود که مجوز بازی ستارگان در لیگ برتر را ندهند .‌ (در این میان نامه نگاری و مکاتباتی نیز برای پیگیری موضوع از طرف مدیرعامل ستارگان انجام شده بود .)



اگر چه حمایت های مالی به تیم هندبال ستارگان فراتر از انتظار بود و شاید ورزش دشتستان تاکنون اینچنین حمایتی را به خود ندیده بود اما به هر شکل ممکن باید پذیرفت که این تیم فاصله های زیادی تا شرایط آرمانی فنی داشت و همین موضوع نیز باعث گردید این تیم سقوط کند. بگذریم از این موضوع که علی رغم همه ی تلاش ها چیزی عاید ورزش شهرستان نشد و شاید اگر مبالغ واگذار شده در دو سال اخیر به رشته ها و قهرمانان بومی داده می شد چه بسا نتایج بهتر و عالی تری نصیب ورزش مان می شد و باز بهتر بود تا غیر بومی ها سهم بیشتری از پرداختی ها داشته باشند !


آنچه که نگارنده از نشست خبری مسئولان هندبال ستارگان خواندم متاسفانه بیشترِ مطالب مطرح شده حول محور مشکلات مالی این تیم و البته کوبیدن !! عجیب و غریب اداره ورزش و جوانان شهرستان اختصاص داشت . از خبرنگاران رسانه ها انتظار می رفت سوالاتی در بحث فنی تیمِ فصل پیش نیز داشته باشند .


 انتظار می رفت سوال شود به چه دلیل تیم از لحاظ فنی مشکل داشت ؟ انتظار می رفت سوال شود آیا فقط مشکلات مالی ! باعث سقوط تیم شد یا عدم نتیجه نگیری در برابر حریفانی که می شد آنها را شکست داد ؟ انتظار می رفت سوال شود چرا در تیم ستارگان بازیکنان بومی زیادی نبود که بتوانند در ترکیب تیم برازجان به میدان بروند ؟


اینکه سرمربی تیم فصل گذشته ستارگان بجای جوابگو بودن به عدم نتیجه گیری تیمش ، منتقدان رسانه ای را غرض ورز بنامد و عجز و ناله نداشتن پول و ... نماید نوعی فرار رو به جلوست . نگارنده بعد از اتمام بازیهای ستارگان در لیگ برتر با سرمربی این تیم تماس گرفتم و ایشان را به گفت و گو دعوت نمودم اما تاکید کردند که باشگاه اجازه ی اینکار را نداده است . لیگ های برتر بالاترین رده های ورزشی است . عیار تیم ها ، مربیان و حتا ورزشکاران آنجاست که مشخص می شود . داشته های فنی زمانی رو می شود که باید با تیمهای صاحب نام ورزشِ کشور رقابت نمود . لیگ برتر محل آزمون و خطا نیست . باید بتوانی با مربیانی بجنگی که برد و پیروزی سهم تیمت باشد و گرنه به راحتیِ آب خوردن شکست می خوری و خیلی زود باید با لیگ برتر خداحافظی کنی !





اگر متولی ورزش شهرستان از ستارگان به عنوان یکی از دستاوردهای ورزش نام می برد حق دارد چرا که از محل اعتبارات ورزشِ شهرستانی که در آن مسئولیت دارد به تیم ستارگان ، میلیون ها تومان پول داده است . بی انصافی محض است که گفته اید حتا یک تماس تلفنی با تیم ستارگان نداشته . چرا تلاش های وی برای برگزاری جلسه با مسئولان شهرستان و استان را نادیده می گیرید ؟ آیا قبل از برگزاری مسابقات فصل گذشته ، اداره ورزش و جوانان میزبان رییس فدراسیون هندبال و مدیران ورزش استان با حضور مسئولان تیم ستارگان نبود ؟ آیا در این یکی دو سال گذشته در اختیار گذاشتن اسکان بازیکنان غیربومی ، سالن تمرین ، سالن بازیها و ... حمایت اداره ورزش شهرستان نیست ؟ اصلاً مگر می شود تیمی بدون حمایت اداره ورزش و جوانان شهرستان راهی رقابت های کشوری شود ؟

این همه بی انصافی ؟!!


قبول کنید مبلغی که از طرف اداره ورزش و جوانان شهرستان به تیم ستارگان واگذار شده حق رشته هایی مانند والیبال ، دوومیدانی ، تکواندو ، بوکس ، تیراندازی ، دوچرخه سواری و همگانی و بسکتبال و ... نیز بوده اما ستارگان سود بیشتری برده است !


بکار کردن این جمله که : مخالفانِ فعلیِ ما ورزشی ها هستند و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که همه روی هندبال و تیم ستارگان دشتستان زوم کرده اند از حاج رضا مصباحیِ عزیز که از بزرگان ورزش استان بوشهر است انتظار نمی رفت . در مقالات گذشته نیز بارها عرض شد و نوشتم کسی مخالف تیم ستارگان نیست . ورزشی ها دشمن این تیم نیستند . اگر نقدی شده و می شود نوع کمکِ به ستارگان بوده . برای چه عملکردی باید به به و چه چه کنیم ؟ ورزشی ها اگر نقدی می کنند بر عملکرد آنهایی مرتبط است که تمامی اعتبارات ورزشی در هر بخش و اداره ای را سهم تیم ستارگان دانسته و می دانند و متاسفانه نتیجه ی دلخواهی نیز برایمان به ارمغان نیاورده است .



ورزشی ها دلخورند .‌چرا که نامه هایشان در ادارات مختلف جوابگو نبوده . ورزشی ها روی تیم ستارگان زوم کرده اند چرا که متاسفانه یک دهم کمک هایی که به این تیم شده به آنها نشده است . اگر واقعاً هندبال ، ورزشِ اولِ یک شهرستان بزرگ مانند دشتستان است چرا نمی توان در این شهرستان حداقل ۱۲ بازیکن بومی شایسته شرکت در رقابت های لیگ برتر پیدا نمود ؟ چرا هندبال دشتستان که به قول شما عزیزان ۴۰ سال برای آن زحمت کشیده شده توانایی برگزاری یک لیگ منظم با تعدد تیم های آقایان و بانوان را ندارد ؟ چرا دلخوشیم به انگشت شمار باشگاه هایی که فقط در رده های پایه فعالیت دارند ؟ نباید انتقادات سازنده را مخالف دانست . نباید دلخوری ها از عدم تخصیص بودجه های ورزشی به دیگر رشته ها را مخالفت به شمار آورد .


ورزش دشتستان مفتخر است به شرکت ، حضور و افتخار آفرینی همه ی ورزشکارانِ خود در رقابت های استان و کشور و حتا بین المللی . ورزش دشتستان تنها هندبال نیست . این شهرستان افتخارات بیشماری در ورزش دارد .‌ برایتان مثال می زنم . دانیال بیباک که در رقابت های دوومیدانی ترکیه موفق به کسب ورودی مسابقات جهانی شد . فاطمه امینه برازجانی و لیلا معلم قهرمانان لیگ برتر فوتبال بانوان . مهدی مرادی نسب شاغل در سوپر لیگ بسکتبال کشور . نوشین پی خسته قهرمان لیگ برتری تیراندازی کشور . سعید ملکی راد قهرمان قهرمانان استان بوشهر در رشته بدنسازی . محسن قناعت زاده داور موفق تکواندو کشورمان  . تیم های متعدد فوتسال حاضر در لیگ های استان و کشور و فوتسالیست های شایسته ای مانند
 آرمین برز ، محمد راد فر ، فردین عوض زاده و مربی نام آشنایی مانند محمد جمالی .‌تیم های لیگ برتری فوتبال باشگاه پارس دشتستان . حضور شایسته داورانی مثل میثم زاهدی ، محمد جواد عبدالهی ، حسین محمدی ، سید عبدالله موسوی ، شبنم روانبد در لیگ های برتر و دسته یک فوتبال و والیبال کشور .‌ حضور شایسته فوتبالیست هایی مانند حسین پورامینی مرد اخلاق و محمد دانشگر در تیم های فوتبال پیکان و استقلال تهران . علیرضا کریمی و مهدی خسروی در والیبال و ده ها ورزشکار و نخبه ی دیگر ورزشی .




اینها همه افتخار آفرینان ورزش دشتستان اند . همه اینها نام برازجان و دشتستان را در ورزش کشور زنده نگه می دارند . پرچم دشتستان با وجود این قهرمانان نیز بالاست . برای ما نیز هندبال قابل احترام است . پیشکسوتان ، داوران آقا و خانم و ورزشکارانی مانند امید سه کناری و ایمان احسان نژاد و عادل شنبدی و حتا عوامل تیم ستارگان قابل احترام تمامِ ورزشی ها در این شهرستان هستند .


فصل گذشته همه به کمک ستارگان آمدند . از امام جمعه ی محترم شهر برازجان گرفته تا فرماندار و نماینده مردم در مجلس . از اعضای محترم شورای شهر و اداره ورزش و جوانان شهرستان و اداره کل ورزش و جوانان استان و استاندار گرفته تا مسئولانی مانند دکتر سالاری و نادر آزاده و دکتر عادل دهدشتی و حتا فعالان اجتماعی شهر و رسانه های نوشتاری و هفته نامه ها و سایت های خبری . همه جوره به ستارگان کمک شد تا نماینده شایسته ای برای استان بوشهر در لیگ برتر هندبال باشد .


نقدهای منصفانه ی ورزشی ها را مخالفت ندانیم . انتقادات سازنده رسانه ها و ورزشی نویسان را غرض ورزی به حساب نیاوریم . ورزش یعنی اخلاق ، جوانمردی و البته نتیجه . در کنار رقابت سالم باید نتیجه گرفت ، حرمت ها را حفظ نمود و منصفانه حرف زد تا به ورزش کمک شود .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149871