کد خبر: 149856 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 مرداد 1400 - 10:58
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
۱۹۶ هزار دوز واکسن کرونا در استان بوشهر تزریق شده است

اتحادخبر:  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تزریق ۱۹۶ هزار و ۷۵۰ دوز واکسن کرونا در این استان خبر داد.

اتحادخبر:  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تزریق ۱۹۶ هزار و ۷۵۰ دوز واکسن کرونا در این استان خبر داد.

۱۹۶ هزار دوز واکسن کرونا در استان بوشهر تزریق شده است

به گزارش مهر؛ عبدالمحمد خواجه‌ئیان  اظهار داشت: تاکنون ۱۷۰ هزار و ۷۹۸ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: ۲۵ هزار و ۹۵۲ نفر نیز دوز دوم واکسن کرونا در استان بوشهر دریافت کرده‌اند و از کسانی که دوز اول را دریافت کرده‌اند ۱۵٫۲ درصد آنها دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

 

خواجه‌ئیان اضافه کرد: با سرعتی که واکسیناسیون در استان بوشهر گرفته است اکنون افراد بالای ۴۵ سال در حال دریافت واکسن هستند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد جمعیت ۴۵ سال به بالاتر، ۳۴٫۸ درصد جمعیت ۴۵ تا ۵۰ سال، ۶۵٫۶ درصد جمعیت ۵۰ تا ۶۰ سال و ۷۹٫۸ درصد ۶۰ سال به بالاتر در استان بوشهر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

آغاز واکسیناسیون معلمان در استان بوشهر

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به آغاز واکسیناسیون معلمان، عنوان کرد: تزریق واکسن کرونا به معلمان استان امروز در مراسمی آغازشده است و این هفته انجام خواهد گرفت تا برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شوند.

خواجه‌ئیان ادامه داد: مددجویان زندان‌ها، کارکنان ندامتگاه‌ها، بیماران خاص و برخی از کارکنان گروه بهداشت و درمان در حال دریافت دوز اول یا دوم واکسن خود هستند.

 

وی با اشاره به برخی شایعات موجود درباره واکسن‌ها، تأکید کرد: حوزه بهداشت و درمان نسبت به هر واکسنی که توزیع می‌شود اطمینان خاطر کامل دارد، نکته مهمی که بارها بر آن تأکید شده این است که اولین واکسن در دسترس بهترین است، ما باید سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم که واکسن‌های موجود این کار را می‌کنند.

 

خواجه‌ئیان با درخواست از مردم برای جدیت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بیان کرد: وظیفه دولت واکسیناسیون وسیع و سریع است و وظیفه مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی. هر کاری که به پخش بیماری کمک کند ممکن است باعث شود عزیزی را از دست دهیم. وظیفه اجتماعی و اخلاقی ایجاب می‌کند که همه ما به همدیگر کمک کنیم تا بیماری شایع نشود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: تا واکسینه شدن افراد جامعه تا کامل نشود خطر وجود دارد و شیوه‌نامه‌ها باید به‌شدت رعایت شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149856