کد خبر: 149842 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 مرداد 1400 - 10:25
گزارش اتحاد خبر از شرایط وخیم کرونایی در دشتستان؛
فرماندار: وضعیت کرونایی دشتستان سیاه است/ 60 تخت اضطراری در حسینیه اعظم برازجان/ پیشنهاد تعطیلی دشتستان به ستاد ملی کرونا

اتحادخبر- ساناز دانشگر: با شیوع موج پنجم کرونا فشار بر کادر درمان افزایش و بیمارستان ها از بیمار سرریز شده اند تا آنجا که یکی از بزرگترین مکان های مذهبی در شهر برازجان - حسینه اعظم- که در مرکز شهر واقع شده در حال تجهیز به تخت های بیمارستانی و کپسول های اکسیژن است که بیماران کرونایی را پذیرش نماید. فرماندار دشتستان در گفتگو با اتحادخبر گفت:...

اتحادخبر- ساناز دانشگر: متاسفانه این روزها کرونا افسار گسیخته تر و مسری تر از همیشه مردم کشورمان را مبتلا می کند. با شیوع موج پنجم کرونا فشار بر کادر درمان افزایش و بیمارستان ها از بیمار سرریز شده اند تا آنجا که یکی از بزرگترین مکان های مذهبی در شهر برازجان - حسینه اعظم- که در مرکز شهر واقع شده در حال تجهیز به تخت های بیمارستانی و کپسول های اکسیژن است که بیماران کرونایی را پذیرش نماید.

این مکان نسبتا وسیع و بزرگ مذهبی طی چند روز آینده شروع به کار می کند تا شاید مرهمی موقت بر درد بیماران و علاجی اورژانسی برای کمبود تخت های بیمارستانی نماید.

 

انتظار می رود مسئولین فکر اساسی به حال روزهای سیاه کرونایی دشتستان کنند و مردم بیشتر از همیشه برای حفاظت از سلامتی خود و دیگران پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. در این گزارش صحبت های فرماندار دشتستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان، سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی را با هم می خوانیم.


حسینه اعظم با ۶۰ تخت در روزهای آینده شروع به فعالیت می کند/ وضعیت کرونایی دشتستان سیاه است
فرماندار دشتستان که ریاست ستاد شهرستانی کرونا را بر عهده دارد در گفتگو با اتحادخبر گفت: با نشست هایی که با مسئولین ذیربط در خصوص حسینه اعظم برازجان داشتیم در روز های آینده این مکان مذهبی با ۶۰ تخت بیمار شروع به فعالیت می کند.

فتح الله نوروزی اظهار کرد: وضعیت کرونایی در دشتستان سیاه است و این مسئله اصلا خوب نیست.

فرماندار دشتستان با تاکید به رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داد: مراجعه بیماران به  بیمارستان دو برابر شده پس خواهشی که از مردم داریم برای سلامتی خود و کمک به کادر درمان به طور جد رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه به ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور پیشنهاد تعطیلی دشتستان را داده ایم افزود: تعطیلی دشتستان هنوز مشخص نیست و در  شرایط سیاه کرونایی دشتستان به هیچ عنوان مراسمات تشیع جنازه، چهلم و شادی معنایی ندارد و همه باید لغو شوند.

نماینده دشتستان خواستار تعطیلی استان بوشهر است
ابراهیم رضایی  نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان بوشهر طی یادداشتی نوشت:‏ وضعیت کرونا در استان بوشهر بحرانی شده و گرچه بیمارستان‌ها با بیش از دو برابر ظرفیت کار می‌کنند اما باز هم کافی نیست. ضرورت دارد که بخاطر نجات جان مردم و جلوگیری از تلفات بیشتر، استان تعطیل شود. دیر شده اما دیرتر نشود...

وضعیت کرونا در دشتستان صعودی است/ حسینه اعظم به دلیل قرارگیری در مرکز شهر بهترین گزینه بود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز با اشاره به اینکه تالارهای شهر برازجان برای پذیرش بیماران کرونایی مناسب نبودند، می گوید: حسینیه اعظم به دلیل قرارگیری در مرکز شهر و داشتن سیستم خنک‌کننده و تهویه مناسب بهترین گزینه بود.

ماریا خویشدوست با بیان اینکه بیماران دشتستانی را اکنون بین دو بیمارستان مهر و شهید گنجی تقسیم کردیم،‌ اظهار کرد: آمار پذیرش دو بیمارستان برازجان بیش از ظرفیت است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است، به دنبال جذب نیرو از بخش خصوصی هستیم و وظایف بین سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵ و نیروهای جهادی تقسیم شده است.
 
خویشدوست تاکید کرد: در حال حاضر بیش از هر چیزی نگران بیماران غیر کرونایی هستیم و نیاز است که اورژانس بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران غیرکرونایی مثل تصادفی‌ها و بیماران قلبی خالی شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود وضعیت کرونا در شهرستان دشتستان حداقل تا ۱۰ روز آینده صعودی باشد.

فوت ۱۵ بیمار کرونایی در یک هفته اخیر دشتستان/ ظرفیت آی سی یو پر است

سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان گفت: در در پیک پنجم کرونا به علت جهش ویروس کرونا که به شکلی خطرناک‌تر و مسری‌تر شده و علاوه بر افراد میان‌سال و مسن، کودکان و اطفال را هم درگیر کرده است.

شهرام جلال پور اظهار کرد: هم‌اکنون بیمارستان شهید گنجی برازجان با پذیرش بیشتر از ظرفیت واقعی خود روبرو است و تعداد ۱۸۰ بیمار بستری کرونایی و ۶۵ بیمار بستری موقت کرونایی را پوشش داده است و روزانه پذیرش بیماران روند صعودی دارد.

وی عنوان کرد: علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی کادر درمان در ارائه خدمات درمانی به بیماران، ما با کمبود نیروی انسانی جهت رسیدگی به بیماران کرونایی مواجهه بودیم به همین جهت تعداد ۶ نفر پزشک و ۱۲ نفر به کادر پرستاری اضافه کرده‌ایم.
جلال پور تصریح کرد: یک بخش جدید با ظرفیت ۱۵ تخت برای پذیرش بیماران کرونایی تجهیز و راه‌اندازی شد که بلافاصله ظرفیت آن تکمیل شد، این در حالی است که در حال حاضر ظرفیت بخش آی.سی.یو کرونا با ۱۰ تخت کاملاً پر است و متأسفانه از شنبه هفته گذشته تا به امروز ما ۱۵ نفر از هم‌وطنانمان را بر اثر بیماری کرونا از دست دادیم. 

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون عمومی در سطح جامعه و ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران واکسیناسیون افزود: امید می‌رود با انجام واکسیناسیون طبق جدول تنظیمی وزارتخانه شاهد کاهش موارد ابتلا در سطح جامعه و به‌تبع کاهش بار مراجعین به بیمارستان باشیم که خود باعث کاهش آمار فوتی‌ها و تلفات انسانی خواهد شد، کما اینکه در این پیک علی‌رغم درگیری تعداد بیشتر مردم به علت انجام واکسیناسیون گروه‌های سنی پرخطر و افراد بالای ۶۰ سال تعداد فوتی‌های کمتری داشته‌ایم و این خبر بسیار خوبی است و باید همه افراد جامعه هر چه سریع‌تر برای انجام واکسیناسیون خود طبق جدول تنظیمی گروه‌های سنی اقدام نمایند.

سرپرست بیمارستان شهید گنجی برازجان خاطرنشان کرد: مردم عزیز تا انجام کامل واکسیناسیون عمومی جامعه همواره پروتکل‌های بهداشتی (ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی) را رعایت کنند تا بتوانیم با کمترین تلفات جانی از پیک پنجم کرونا بگذریم.




 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149842