کد خبر: 149839 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 مرداد 1400 - 09:14
معاون استاندار بوشهر:
پزشکان بخش خصوصی کادر درمان را یاری کنند

اتحادخبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به خستگی و فرسایش جسمی و روحی مدافعان سلامت، پزشکان بخش خصوصی براساس قسمی که یاد کرده اند به یاری مجموعه کادر درمان فعال در بخش دولتی این استان بشتابند.محمد تقی ایرانی افزود: در زمان حاضر این استان زیرساخت لازم را برای افزایش تخت بستری در اختیار دارد اما...

اتحادخبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به خستگی و فرسایش جسمی و روحی مدافعان سلامت، پزشکان بخش خصوصی براساس قسمی که یاد کرده اند به یاری مجموعه کادر درمان فعال در بخش دولتی این استان بشتابند.

معاون استاندار بوشهر:  پزشکان بخش خصوصی کادر درمان را یاری کنند

به گزارش ایرنا؛ محمد تقی ایرانی افزود: در زمان حاضر این استان زیرساخت لازم را برای افزایش تخت بستری در اختیار دارد اما با مشکل کمبود شدید نیرو روبرو است.

 

وی بیان کرد: بستری ۷۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر و اضافه شدن روزانه ۲۰۰ بیمار به این آمار و ابتلای روزانه بیش از ۶۵۰ نفر در این دوره از شیوع و پاندمی در این استان بی سابقه بوده و موجب خستگی بیش از حد کادر درمان شده است.

 

ایرانی اضافه کرد: در صورت بی توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و متوقف نکردن کارخانه تولید بیمار و از آن طرف فراهم نکردن زیرساخت‌های لازم در استان بوشهر برای خدمات رسانی به بیماران، احتمال افزایش مرگ و میر و بروز فاجعه دور از انتظار نیست.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به سرعت انتشار ویروس و درگیری بیشتر مردم با بیماری انتظار می‌رود پزشکان بخش خصوصی، بسیج جامعه پزشکی، کارکنان بیمارستان‌های نیروهای مسلح در استان و کلینیک‌های بخش خصوصی مردم و مدافعان سلامت را یاری کنند.

وی همچنین بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه عادی انگاری از سوی مردم تاکید کرد.

 

براساس نقشه بندی کرونایی، ۹۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی و ۱۰ درصد نیز در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا در استان بوشهر تا کنون ۶۵هزارو ۷۳۴ نفر در این استان به این ویروس مبتلا و یکهزار و ۴۲۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹جان خود را از دست داده اند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149839