کد خبر: 149826 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 مرداد 1400 - 08:34
فرماندار شهرستان گناوه:
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت نیازهای جامعه و بازار كار سوق داده شود

اتحادخبر: فرماندار شهرستان گناوه گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید به سمت تحلیل نیازهای جامعه و برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نياز منطقه اي حرکت کند.

اتحادخبر: فرماندار شهرستان گناوه گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید به سمت تحلیل نیازهای جامعه و برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نياز منطقه اي حرکت کند.





به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر ،غلامرضا مهر جو در نشست با رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي برادران گناوه از فعالیت ها و تلاش های کارکنان  آموزش فني و حرفه اي در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی تقدیر و خواستار برنامه ریزی دقیق در جهت اجرای دوره های آموزشی با کیفیت و اثر بخشی بالا در مسیر اشتغال و رفع معضل بیکاری شد.


وي ضمن تبریک  هفته ملی مهارت و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای افزود: مراکز آموزش فنی وحرفه ای مکانی است که برنامه ریزی دقیق در جهت اجرای دوره های آموزشی با کیفیت و اثربخشی بالا دارد و قطعا بسترساز زمینه اشتغال خواهد بود و رفع معضل بیکاری را سرعت می بخشد.


مهرجو با بيان اينكه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای، راهکار مناسبی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در شهرستان گناوه است،اضافه كرد: تربیت نیروهای مهارتی برای ایجاد فرصت های جدید شغلی باید مورد تاکید قرار گیرد.


فرماندار گناوه  نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه ای در جامعه و بها دادن به این آموزش ها در بین خانواده ها و جوانان و بویژه دانش آموزان را ضروری دانست و تصريح کرد: اگر از ابتدا رویکرد آموزش تحصیلی، مهارت افزایی بود، امروزه با حجم زیاد فارغ اتحصیلان بیکار مواجه نبودیم، چرا که بهترین و کاربردی‌ترین مهارت‌هایی که امروزه می‌تواند به دانش آموزان در مدارس آموزش دهند، مهارت‌هایی است که توسط مراکز آموزش فنی و حرفه ای ارائه می شود، که بسیار جنبه کاربردی‌ برای جوامع امروزی دارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149826