امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 07 تير 1392 - 12:03

سروش اتابک زاده

 آقای روحانی این حماسه ملی را پاس دارید

سروش اتابک زاده:
هزاره هاست این ملت، جهانیان را به تعریف و تحسین از خود واداشته، در میان قرن های گمشده تاریخ ایران تا امروز دولت هایی با سلایق، سیاست و اندیشه های باز و بسته آمده و رفته اند، تاریخ ممکن است در پاره ای موارد تسامح و تساهل پیشه کرده باشد اما نه ظالم و مستبد از نیش قلم محفوظ مانده و نه رهبران متفکر، آزاد اندیش و شایسته از ستایش و تمجید دور افتاده هر چه بودند در حافظه تاریخ و ملت باقی ماند؛ اما آن که همواره حرف اول تاریخ می باشد ایران است که جاودانه مانده اعم از اینکه دولت خوب باشد یا ناتوان، ملت ایران مقتدر و استوار بر پهنه ی جغرافیای سرزمین پارس تمام قد ونظرگیر همره زمان سخت ایستاده اند. در این مجال برای پیروزی آینده به واکاوی و بررسی دولت های پیشین، بویژه 16 سال گذشته، نیازی نیست. ملت به دنبال سامان بخشی مشکلات جامعه مانند، شغل، کسب درآمد، مسکن، بهداشت، آموزش و پرورش و... تحصیل امتیازات ملی در جهت پیشرفت و شکوفایی در عرصه اقتصاد، صنعت، کشاورزی وغیره هستند. این که شخصیتی چون «ولایتی» از سیاست هسته ای که یک قدم تا حل اختلاف فاصله داشت گله می نماید حکایت همان دسته بندی هایی است که غیر از «رهبری» کسی را به حساب نمی گرفتند.
آقای روحانی! شما با ردّ موارد تنش زا و چالش برانگیز تا چند هفته دیگر به عنوان رییس جمهور سکان مدیریت کشور را با اهداف خود به دست خواهید گرفت با این یادآوری که ملتی به پاخاست تا مهر تایید بر برنامه اعتدال و تدبیر شما زنند، مطمئنا خوب می دانید مملکت گرفتار مشکلات، معضلات و بیماری های متعددی می باشد، بخشنامه، شعار، وعده و قول نسخه شفابخش آن ها نخواهند بود. مطالبه حقی است که باید به دنبال آن بود اما خواسته تمایل به یک نظر می باشد، هم چنانکه «انتظار و توقع» مفهوم بدست آوردن حق نیست، بحث انباشت مطالبات از کجا نشأت گرفته؟ آیا خلأ های قانونی با نادیده گرفتن قانون مسبب اصلی نیست تا بنا به «ملاحظات»؟!… اجرایی نشود؟

بدون تردید دولتیان در هر نظام و پستی برداشت از قانون را برابر سلیقه، تفکر و تعقل خود تعریف و تشکیلات زیردست را مدیریت می کند، پس تا وقتی قوانین با تفسیر اشخاص جابجا می شود، درست نیست  که فلان را بر بهمان برتر یا بدتر بدانند. بهر روی در آستانه ی تحولی هستیم که برابر وعده ها باید میمون و مبارک باشد، اکنون ملت نگران بخشی از آن قول ها می باشد، مثل برابری حقوق زنان و مردان که با دیدگاه ها و قوانین موجود نظام اسلامی همسویی ندارد، یا حل توفیق آمیز  پروژه هسته ای و رابطه با جهان غرب بویژه آمریکا، بر اساس مطالبات حقوقی، منطقی و احترام متقابل، چرا جمهوری اسلامی به جامعه متمدن جهان پشت کرده، آیا ظرفیت و قابلیت های ایران نباید با کشورهای پیشرفته جهان وزن گردد، واردات ایران از میان بهترین محصولات و صنایع جهان باشد؟ چگونه می توان جهان را به چالش کشید و با آن ها روابط اقتصادی خوبی داشت که منافع ملی را تامین نماید؟ چشم پوشی از آزادی های مدنی مصرّح در قانون اساسی آیا عبور از حقوق مردم نیست؟ آیا توان بخشیدن به انجمن های مردمی (N.G.O) و پذیرفتن فعالیت های مدنی، ارتقاء دادن فرهنگ سیاسی، اجتماعی و... را توصیه نمی کند؟ آیا انباشت مطالبات بر حقِ «مردمی» از سوء مدیریت و عدم عنایت به آزادی ها آمده در قانون اساسی نیست؟ قانون در جای جای این سرزمین بهین که دولت موظف به صیانت از آن می باشد اکنون با اشکالاتی رو به رو ست که به زعم شما «بداخلاقی» تعبیر شده اما بدانید موضوع فراتر از این است زیرا همان عبور از قانون بخاطر «رانت»های رسوا کننده سبب شده تا شوراهای محلی در انتخاباتی پر از اشکال و ایراد، خرید رأی، حتی سوء استفاده از اعتقادات مذهبی، قوم گرایی و صف کشی طوایف؛ افرادی بدون داشتن کمترین صلاحیت به آراء لازم دست یابند. شورایی که می تواند «بال دولت» باشد نه بار آن، دلیل راه باید مردم را در مسیر حقایق قرار دهد، صداقت، حقیقت، عدالت و مدنیت و فرهنگ متاسفانه فدای خودخواهی، خود بزرگ بینی، دروغ، چاپلوسی و تملق شده است با نگاهی ژرف در می یابیم، ایران، امروز شخصیت توانمندی ندارد تا بتواند به معنای واقعی مطالبات بر حق ملت همچون حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی که هر کدام دارای توابعی هستند را مدیریت نماید، لذا شایسته ترین گزینه، اجماع رأی و نظر قوای کشور به اضافه مجمع تشخیص مصلحت نظام زیر چتر اتحاد باید تاییدیه رهبری را تحصیل نموده مجدانه برای اجرای موفق آن از تمامی ساز و کارها بهره جوید. زیرا بن بست ها و موانع موجود را با عقلانیت و بدون نگاشتن صورت مسئله غلط می توان از پیش رو برداشت، عقلانیت انتقادی شعاری پوچ نیست، بلکه باید شنونده و گوینده انتقاد با ادبیاتی صلح جویانه با تفهیم دیدگاه ها همدیگر  را درک نمایند.
آقای روحانی! کشورهایی هستند که به لحاظ منابع درآمد زا، نیروی کار، افراد نخبه و... محدودیت بسیار دارند، اما ایران فارغ از درآمدهای نجومی نفت و گاز، زیست محیطی ست با انواع کان ها و معادن، شرایط خوب کشاورزی با جوانانی هوشمند، مستعد و پویا که باید فضای کشور را برای شکوفایی، ترقی و تکامل «داشته ها» آماده ساخت، این سرزمین ثروتمند مردمش نباید دغدغه شغل و تامین نان داشته باشند، چه اگر شرایط کسب و کار فراهم شود احتیاج به تقسیم ملت به خطوط: زیر خط فقر، فقر، متوسط، دارا و... نیست که خود این طبقه بندی و حذف برخی خانوارها با عنایت به حق و حقوقی که در این آب و خاک دارند قابل بازنگری است. بهر روی انتظار می رود (اعتدال و تدبیر) با مدیریتی فراجناحی و کلان نگری بتواند قسمتی از نگرانی های ملت را برطرف سازد و چنان نباشد که در روزهای پایانی ریاست خود بگویند: نگذاشتند، بیش از این اختیار نداشتم و... در سوی دیگر ملت ما با غم و اندوه، و از دست رفتن چند سال دوباره در اندیشه «چه باید کرد» باشند.
نتیجه مناظره ها نشان داد که استحکام موضع، منطق و سیاست های «ولایتی» با کار و مطالعه مداوم بدست آمده، پس او فارغ از جبهه گیری و جناح ها می تواند تیم مذاکرات هسته ای را با درایت رهبری نماید. امید است کابینه ای زمام امور را به دست گیرد که بتواند راه های مسدود را بگشاید و قطار تدبیر را بر ریل خود استوار به حرکت درآورد./ح



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/04/30 - 11:47
0
0
امیدکه چنین شود
1392/04/28 - 17:08
0
0
براستی اگراقوام یادشده که اکثریت جمعیت برازجان راتشکیل میدهند متحد و یک پارچه درخدمت شهرباشند چه اتفاق مبارکی خواهدبود/ اعضای محترم شورا انتخاب شدند. قریبا هم یا مهندس حسین آبادی یاشایسته دیگری بایدبسمت شهردار انتخاب و مشغول کارشود، لازم است اقوام محترم صادقانه ویکپارچه شوراو شهردار را موردحمایت خودقرارداده حضور او غیابا مشکلات، کمبودها و نیازها و خواسته های شهررا مسوولانه مطرح نمایند.
1392/04/27 - 19:47
0
0
قابل توجه فعالان مطبوعاتی، سیاسی، بویژه جوانان علاقه مند به کانون های فرهنگی/ اجتماعی
اعتقادراسخ دارم یک،یک جوانان دانشگاهی برازجان و سایر اهالی نجیب شهر موضوعات مختلف شهر را باهیجان بسیار دنبال می کنند درحالیکه دورازمسوءلیت هستند یا شایدفکر می کنند در حاشیه بمانند بهتراست یاعواملی وجود دارد که مانع حضور آنهادرعرصه های مختلف میباشد حال آنکه چنین نیست، فرض که باشد، تابو رادرهم کوبید و با گردنی افراشته حضور خودرا اعلام دارید عرصه رامهیاکنید، تردیدنداشته باشیدکه مردم به برنامه های شما رای میدهند/ خوشبختانه طوایف محترم برازجانی: آهنگر، کمالیها، نجار، کشاورزان، خسرویها، قایدان، بناها، سادات، خوانین، پوستدوزان، پاپری وحتا مهاجران بعلت وصلتهای انجام شده فامیل های سببی شده اند، خاندانهایی که هستی آبرو و اعتبار براز جان هستند چون به زادوبوم خودعشق میورزند/ اتحاد آنها همراه باشور و نشاط جوانی تک،تک شماقادر به حل مشکلات و کاستی های شهرمیباشد/ در این مقطع رسانه های محلی باید همدل و همصداخواسته های برحق مردمی راهمراهی وحمایت نمایند، آنچنانکه اتحادجنوب بامواضع شفاف ومنطقی خودضمن عمل به رسالت سنگینی که دارد طلایه دار چنین موضعی است. بنام یک شهروند مخلص وکوچک صمیمانه ازجوانهای اقوام یادشده دعوت مینمایم بخاطرموفقییت دیارمان مسوءلیت راوظیفه دانسته و شجاعانه حضوریابید. پیشاپیش قدردان حضورسبزتان هستم. شرایط شهر و انتخاب شهردار مدنظر باشد. سربلندباشید.
1392/04/07 - 18:18
0
0
ملت نشان داد با تخریبها و تهمتها فریب نخواهد خورد و به کسانی که در پیشبرد این انقلاب و نظام زحمتهای فراوانی کشیده اند و هیچگاه برای قدرت طلبی از جایگاه خود سوء استفاده نکرده اند ، ایمان دارند و با لبیک به ندای رهبری و آیت ا... هاشمی و حجت الاسلام والمسلمین خاتمی عزیز ، این را تمام بدخواهان نظام اثبات کردند ، منطق تخریب و افراطی گری در میان ملت جایی ندارد . //اصولگرایان افراطی بدانند // و من ا... توفیق
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 15 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...