کد خبر: 149771 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 09 مرداد 1400 - 08:13
سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان:
افزایش بی‌سابقه آمار بیماران کرونایی بستری در پیک پنجم کرونا در بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان

اتحادخبر: سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان از افزایش بی‌سابقه آمار بیماران کرونایی بستری در پیک پنجم کرونا در این بیمارستان خبر داد.

اتحادخبر: سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان از افزایش بی‌سابقه آمار بیماران کرونایی بستری در پیک پنجم کرونا در این بیمارستان خبر داد.


شهرام جلال پور در گفت‌وگو با روابط عمومی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در پیک پنجم کرونا به علت جهش ویروس کرونا که به شکلی خطرناک‌تر و مسری‌تر شده و علاوه بر افراد میان‌سال و مسن، کودکان و اطفال را هم درگیر کرده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیمارستان شهید گنجی برازجان با پذیرش بیشتر از ظرفیت واقعی خود روبرو است و تعداد ۱۸۰ بیمار بستری کرونایی و ۶۵ بیمار بستری موقت کرونایی را پوشش داده است و روزانه پذیرش بیماران روند صعودی دارد.

جلال پور در ادامه افزود: با توجه به اینکه بیمارستان ۱۲۰ تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته بود ولی متأسفانه در این پیک ما با کمبود تعداد تخت مواجهه شدیم، به‌عنوان‌مثال بخش اورژانس بیمارستان با دارا بودن ۱۶ تخت برای ارائه خدمت به ۱۶ بیمار طراحی‌شده است ولی متأسفانه ما با توجه به ازدحام بیماران کرونایی بعضاً ۸۵ تا ۹۰ بیمار هم روزانه بستری کرده‌ایم و تمام تلاش بیمارستان بر این است که تمام مراجعین را به طریقی پذیرش نماید.
وی عنوان کرد: علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی کادر درمان در ارائه خدمات درمانی به بیماران، ما با کمبود نیروی انسانی جهت رسیدگی به بیماران کرونایی مواجهه بودیم به همین جهت تعداد ۶ نفر پزشک و ۱۲ نفر به کادر پرستاری اضافه کرده‌ایم.

جلال پور تصریح کرد: یک بخش جدید با ظرفیت ۱۵ تخت برای پذیرش بیماران کرونایی تجهیز و راه‌اندازی شد که بلافاصله ظرفیت آن تکمیل شد، این در حالی است که در حال حاضر ظرفیت بخش آی.سی.یو کرونا با ۱۰ تخت کاملاً پر است و متأسفانه از شنبه هفته گذشته تا به امروز ما ۱۵ نفر از هم‌وطنانمان را بر اثر بیماری کرونا از دست دادیم.
وی با اشاره به انجام واکسیناسیون عمومی در سطح جامعه و ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران واکسیناسیون افزود: امید می‌رود با انجام واکسیناسیون طبق جدول تنظیمی وزارتخانه شاهد کاهش موارد ابتلا در سطح جامعه و به‌تبع کاهش بار مراجعین به بیمارستان باشیم که خود باعث کاهش آمار فوتی‌ها و تلفات انسانی خواهد شد، کما اینکه در این پیک علی‌رغم درگیری تعداد بیشتر مردم به علت انجام واکسیناسیون گروه‌های سنی پرخطر و افراد بالای ۶۰ سال تعداد فوتی‌های کمتری داشته‌ایم و این خبر بسیار خوبی است و باید همه افراد جامعه هر چه سریع‌تر برای انجام واکسیناسیون خود طبق جدول تنظیمی گروه‌های سنی اقدام نمایند.
سرپرست بیمارستان شهید گنجی برازجان خاطرنشان کرد: مردم عزیز تا انجام کامل واکسیناسیون عمومی جامعه همواره پروتکل‌های بهداشتی (ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی) را رعایت کنند تا بتوانیم با کمترین تلفات جانی از پیک پنجم کرونا بگذریم.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149771