کد خبر: 149760 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 09 مرداد 1400 - 07:24
زمان آزاد سازی صید میگو در بوشهر بزودی مشخص می‌شود

اتحادخبر:  سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: زمان آزادسازی صید میگو در آب‌های محدوده این استان، پس از بررسی گزارش گشت‌های دریایی پژوهشکده میگوی کشور مشخص می‌شود. بهزاد حیدری افزود: در نشست کمیته مدیریت صید که به احتمال امروز شنبه نهم مردادماه برگزارمی‌شود، زمان آزادسازی صید میگو مشخص...

اتحادخبر:  سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: زمان آزادسازی صید میگو در آب‌های محدوده این استان، پس از بررسی گزارش گشت‌های دریایی پژوهشکده میگوی کشور مشخص می‌شود.

زمان آزاد سازی صید میگو در بوشهر بزودی مشخص می‌شود

به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر به نقل از بهزاد حیدری افزود: در نشست کمیته مدیریت صید که به احتمال امروز شنبه نهم مردادماه برگزار می‌شود، زمان آزادسازی صید میگو مشخص خواهد شد.

 

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به کوچک بودن اندازه میگوها  در زمان حاضر، احتمال آزاد سازی صید تا ۱۵ مرداد بعید به نظر می‌رسد.

 

وی گفت: پژوهشکده میگوی کشور که در بوشهر مستقر است گشت تحقیقاتی برای ارزیابی ذخایر این آبزی را در آب‌های این استان از ۱۵ تیر آغاز کرده است که در این گشت‌ها میزان ذخایر میگو در ۳۰ ایستگاه با اعماق مختلف بررسی می‌شوند.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر، کمیته صید استان بر اساس نتیجه این گشت‌ها، زمان آزادسازی صید میگو را اعلام می‌کند.

سال گذشته زمان صید میگو در آب‌های استان بوشهر از ۱۳ مردادماه برای قایق‌ها و از ۱۵ همین ماه برای لنج‌های صیادی آزاد اعلام شد و صید تا پایان ۲۷ شهریور ادامه داشت.

بهترین شرایط برای صید میگو زمانی است که ۷۰ درصد جمعیت میگوها به اندازه ۱۲ سانتیمتر رسیده باشند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149760