کد خبر: 149745 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 08 مرداد 1400 - 13:16
فتح بام ایران؛
باشگاه کوهنوردی سهند برازجان به قله دماوند با ارتفاع پنج هزار و ۶۷۱ متر صعود کردند / تصاویر

اتحادخبر-احمد خادم زاده: گروه کوهنوردی سهند برازجان قله دماوند که بام ایران لقب دارد را با ارتفاع پنج هزار و ۶۷۱ متر صعود کردند.

اتحادخبر-احمد خادم زاده: گروه کوهنوردی سهند برازجان قله دماوند که بام ایران لقب دارد را با ارتفاع پنج هزار و ۶۷۱ متر صعود کردند.



این باشگاه طبق تقوبم اجرایی خود بعد از فتح  چند قله بالای چهارهزارمتری صعود به قله دماوند از جبهه شمال شرقی را برنامه ریزی نمود، دماوند نشانه تاریخی یک ملت است  عشق به دماوند  بسیاری را کوهنورد کرده و  ابهت  زیبای مثال زدنی آن همه ساله هزاران نفر از سراسر ایران و جهان را به سوی خود می کشاند و مسیرهای گوناگونی برای صعود دارد که یکی از محبوب ترین مسیرها آن یال شمال شرقی می باشد.

که مشرف به دره معروف و زیبای یخار است بسیاری از کوهنوردان مسیر شمال شرقی را زیباترین مسیر   می دانند مسیری که سختی های خود را دارد و می تواند کوهنوردان را به چالش بکشاند و  باشگاه سهندمسیر شمال شرقی را در برنامه خود گذاشت و در روز پنجشنبه مورخه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰با تعداد ۱۲ نفربه قصد بلندترین قله ایران دماوند حرکت نمودند وبا عبوراز شهرهای شیراز ،اصفهان، تهران، به روستای ناندل رسیدن شب در آنجا استراحت و روز دوم مردادماه از روستای ناندل تا گوسفند سرای گردن سر که کمتراز یک ساعت می باشدباخودروی  نیسان رفتند.



پس از پیاده شدن وانجام نرمش و حرکات کششی  به ستون یک مسیر نسبتأ طولانی پر شیب و با پاکوب مشخص را ادامه داده و بعد از چند ساعت کوهنوردی سخت به منطقه ای مسطح بنام دشت سبزه لش رسیدن با استراحت کوتاهی مسیررا در پیش گرفتندو پس از شش ساعت کوهنوردی به پناهگاه تخت فريدون رسیده و شب رادر پناهگاه سپری نمودند.

تیم بعد از یک روز هم هوایی روز دوشنبه مورخ چهارم مردادماه ۱۴۰۰ساعت چهار صبح استارت به سمت قله را در پیش گرفتند و با یک روحیه عالی پس از هشت ساعت کوهنوردی سخت و عبور از یخچال به بام ایران قله دماوند گام نهادند همنوردان پس ازشکرگزاری و خوشحالی عکسهای یادگاری گرفته و بعلت وزش باد شدید گوگردی مسیر بازگشت راهمان مسیر صعود در نظر گرفتندوبعداز شش ساعت به پناهگاه رسیدن و شب در پناهگاه استراحت نموده و روز سه‌شنبه ساعت هفت همگی به سمت روستای ناندل حرکت کردند و بعد از پنج ساعت کوهنوردی با روحیه عالی به روستا رسیدن وبه سمت برازجان  حرکت نمودند.

یاداور می شود: سرپرست و سرقدم  احمد  خادم زاده، امدادگران  امید غلامی  منصور کوهمره و خانم آزاده زمانی،فنی گروه  احمدصفدری  جواد دشتی،محیط زیست  باقر سراج زاده خانم فهمیه کشاورزی،عقبدار  امید و وحید شولی، عکاس پرویز دهقان  خانم رقیه کناری بودند.

 






















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149745