کد خبر: 149588 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 04 مرداد 1400 - 07:36
رئیس هیئت ورزش های همگانی استان بوشهر در گفتگو با اتحاد خبر :
گسترش ورزش های شهروندی در دستور کار این هیئت است / انتصاب چهار بوشهری در فدراسیون ورزش های همگانی

اتحاد خبر _ ثریا شیری: رئیس هیئت ورزش های همگانی استان بوشهر از انعقاد تفاهم نامه همکاری این هیئت با دانشگاه ها، آموزش و پرورش و شهرداری های شهرهای استان در راستای گسترش ورزش های شهروندی در سطح استان خبر داد.محمدحسین زاهدی فرد با اشاره به بالا بودن میانگین کم تحرکی در استان بوشهر اظهار کرد: میانگین کم تحرکی در کشور ...

اتحاد خبر _ ثریا شیری: رئیس هیئت ورزش های همگانی استان بوشهر از انعقاد تفاهم نامه همکاری این هیئت با دانشگاه ها، آموزش و پرورش و شهرداری های شهرهای استان در راستای گسترش ورزش های شهروندی در سطح استان خبر داد.



محمدحسین زاهدی فرد با اشاره به بالا بودن میانگین کم تحرکی در استان بوشهر اظهار کرد: میانگین کم تحرکی در کشور 56 درصد است اما این آمار در استان بوشهر 70 درصد است این در حالی است که سرانه ورزشی استان بوشهر از سرانه ورزشی کل ایران کمتر نیست و این موضوع به دلیل عملکرد مثبت اداره کل ورزش در ایجاد زیرسازی و فضای ورزشی بوده است.







وی راه حل کاهش میانگین کم تحرکی در استان و تغییر رویکرد زندگی مردم را اجرای برنامه های همگانی به عنوان ورزش های شهروندی و همگانی در سطح شهرهای استان اعلام کرد و افزود: در همین راستا هیئت ورزش های همگانی استان بوشهر با با شهرداری های شهرهای بوشهر، برازجان، اهرم، گناوه، امام حسن و خورموج تعاملاتی صورت گرفته است که ورزش شهروندی را در بین مردم گسترش دهیم.

زاهدی فرد از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و خلیج فارس خبر داد و گفت: دانشگاه ها و در رأس آن ها دانشگاه خلیج فارس و آموزش و پرورش با حضور در لیگ ورزشی و آموزشی کمک بزرگی به هیئت ورزش های همگانی استان کردند، با انعقاد این تفاهم نامه ها ورزش های همگانی به جوامع دانش آموزی و دانشجویی راه پیدا می کند و بدون شک زمانی که دانش آموزان به مجموعه ورزشی ملحق شوند خانواده های آن ها نیز به ملحق خواهند شد.


وی آغاز سه کلاس ورزشی در هفته جاری و  برگزاری لیگ مینی فوتبال، لیگ ایروبیک، لیگ تمرینات معلق و لیگ کراست کیک در استان را از جمله برنامه های پیش روی هیئت ورزش های همگانی استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: تمام برنامه ها و تفاهم نامه ها از پیش برنامه ریزی شده و مشخص است اما اجرای آن ها به شرایط کرونایی بستگی دارد.  

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان بوشهر اعلام کرد: همچنین تا جایی که توانستیم کلاس های آموزشی آنلاین را برگزار کردیم و جزو معدود استان هایی هستیم که از سامانه آموزشی برخط اختصاصی خودمان و مستقل از سامانه آموزشی فدراسیون برای برگزاری کلاس های آنلاین استفاده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از این استان بوشهر در رتبه 32 کشور بود و در در ماه گذشته این رتبه ارتقاء پیدا کرده است، بیان کرد: از بدو ورود به عنوان رئیس هیئت ورزش های همگانی استان بوشهر به برگزاری لیگ تندرستی ایران برخوردیم که در بهمن ماه و اسفند ماه سال 99 به مدت شش هفته برگزار شد و روند برگزاری لیگ به این صورت بود که فدراسیون در سایت یک ویدئو طراحی کرده بود که ورزشکاران باید این ویدئو را تماشا می کردند و از خود فیلم می گرفتند و در سایت بارگذاری می کردند و خوشبختانه استان بوشهر موفق به کسب رتبه چهارم کشوری در این لیگ شد.

زاهدی فرد افزود: آغاز لیگ یوگا در بخش های حرفه ای و آماتور در اوایل سال 1400 نیز از دیگر برنامه ها و لیگ های اجرا شده در این مدت زمان بوده است.

وی از انتصاب چهار بوشهری در فدراسیون ورزش های همگانی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر دو نفر از استان عضو هیئت رئیسه انجمن های فدراسیون، یک نفر رئیس کمیته داوران انجمن مینی فوتبال کشور در استان و یک نفر نیز رئیس یکی از دپارتمان های اجرایی فدراسیون است که البته هنوز حکم خود را دریافت نکرده است. این اتفاق برای اولین بار در استان بوشهر افتاده و نتیجه تعامل و ارتباطات ایجاد شده هیئت ورزش های همگانی با فدراسیون است.

زاهدی فرد بیان کرد: در حالی که هیئت ورزش های همگانی استان بوشهر پیش از این موفق به اخذ هیچ مقام رسمی نشده بود و نظر فدراسیون به هیئت ما نظر مثبت و فعالی نبود، اما در حال حاضر طی نامه ای به ما و اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام شده است که عملکرد ما شایسته تقدیر است و این نتیجه تمام اتفاقات مثبتی است که در این مدت افتاده است.

وی در پایان گفت: از جانب خودم از فدراسیون که به من نظر مثبتی داشتند تشکر می کنم، همچنین از حمایت های اداره کل ورزش و جوانان و در رأس آن مدیرکل، معاون ورزشی و معاون امور بانوان اداره کل و همچنین از مجموعه هیئت ورزش های همگانی که به من اعتماد کردند و با حمایت و همکاری باعث شدند اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد تشکر میکنم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149588