کد خبر: 149531 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 03 مرداد 1400 - 07:23
انتقاد دادستان فارس از سگ‌گردانی
اتحادخبر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیا اینکه برخی افراد با آوردن سگ به معابر و اماکن عمومی باعث ایجاد تهدید بهداشتی و وحشت در سطح شهر شده‌اند، گفت: برخورد با مخلین نظم و آرامش عمومی ضرورتی غیرقابل اجتناب است، چرا که اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست.
اتحادخبر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیا اینکه برخی افراد با آوردن سگ به معابر و اماکن عمومی باعث ایجاد تهدید بهداشتی و وحشت در سطح شهر شده‌اند، گفت: برخورد با مخلین نظم و آرامش عمومی ضرورتی غیرقابل اجتناب است، چرا که اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست.

 

به گزارش ایسنا؛ سید مصطفی بحرینی در جلسه‌ای که با هدف بررسی راهکارهای مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی در شیراز برگزار شد، به نگرانی و دغدغه متدینین و عموم افراد جامعه نسبت به مسائل و مشکلات موجود فرهنگی در سطح شهر شیراز و استان اشاره و اضافه کرد: رفع دغدغه متدینین نسبت به این مسائل فرهنگی نیازمند ورود جدی و به موقع و تصمیم گیری‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی در این خصوص است که باید ضمن تعامل و هماهنگی مسائل و مشکلات را به حداقل برسانیم.

دادستان فارس: مکان عمومی جای سگ‌گردانی نیست

به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس، او با بیان اینکه هدف دشمن از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، فراتر از هدف قراردادن مسئله حجاب و عفاف جامعه است گفت: به منظور جلوگیری از جرائم اخلاقی و مظاهر علنی فساد و هدایت‌گری و گرایش مردم به اخلاق لازم است علاوه بر شناسایی مناطق آسیب پذیر تلاش ویژه‌ای در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی از جمله بدحجابی و سگ گردانی، در سطح شهر داشته باشیم.

 

برنامه ریزی دشمنان برای ترویج بی‌بند و باری اجتماعی

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیان اینکه برنامه ریزی دشمنان با هزینه‌های سنگین در راستای ترویج بی‌بند و باری اجتماعی و فرهنگی جامعه در همه زمینه‌ها است، عنوان کرد: تنها راه مقابله با این هجمه دشمن، احساس مسئولیت همه آحاد جامعه و تقویت امور فرهنگی و مذهبی و احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

 

بحرینی افزود: دستگاه قضایی به کمک ضابطین قضایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی ضمن رعایت جوانب با موضوع مزاحمت‌ها، استعمال کنندگان مواد مخدر در سطح پارک‌ها و فضاهای سبز، بد حجابی رانندگان خودروها در سطح شهر و همچنین سگ گردانی با قاطعیت برخورد می‌کند.

او از برنامه ریزی هدفمند کوتاه مدت و بلند مدت به منظور پیشگیری و برخورد قضایی و قانونی با هنجارشکنی و بی بند و باری‌ها در سطح جامعه خبر داد و گفت: در راستای تأکید رئیس کل دادگستری استان فارس، اقدامات مناسبی از سوی مجموعه قضایی و دادستانی مرکز استان در این خصوص صورت گرفته است و یکی از برنامه‌هایی که با جدیت از سوی نیروی انتظامی به عنوان ضابطین دستگاه قضایی دنبال می‌شود، اجرای طرح ناظر است.

دادستان مرکز فارس ادامه داد: در این خصوص بیشترین تأکید بر مقوله پیشگیری از این گونه آسیب‌ها است و نه مقابله؛ اما در موارد ضروری و فوری بدون اغماض و در چارچوب قانون پیگیری و اقدام قضایی و انتظامی انجام می‌شود.

 

بحرینی همچنین خواستار تعامل و همکاری بیشتر سایر مسئولان متولی امر از جمله مسئولان فرهنگی در این حوزه، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ، شهرداری و اتاق اصناف با دستگاه قضایی به منظور پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و برخورد قانونی با بی بند و باری در سطح جامعه شد.

 

او تصریح کرد: حتی یک گام از اهداف و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی خود در بحث مبارزه با مظاهر علنی فساد کوتاه نمی‌آییم و اراده مجموعه قضایی و دادستانی شیراز در مقابله با مظاهر علنی فساد و بی بند و باری‌های اجتماعی جدی است.

خواسته عمومی برخورد با سگ‌گردانی را از مسئولان مطالبه می‌کنیم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز در این جلسه بیان کرد: باید با فعالیت‌های فرهنگی وافزایش سطح اطلاعات و معلومات مردم در زمینه نگهداری سگ و برخی از حیوانات دیگر مخاطراتی را که ممکن است برای خود ودیگران ایجاد کنند را گوش زد کنیم.

حجت‌الاسلام علی کرم‌عباسی افزود: حفظ حقوق شهروندی وامنیت روانی وجانی جامعه بر تمام افراد یک جامعه به خصوص مسئولین، امری بدیهی است ما در کنار مطالبات مهمی که باید ازخود مسوولان داشته باشیم.

 

کرم‌عباسی همچنین بالا بردن سطح رفاه مردم، برطرف کردن معضلات اجتماعی وفرهنگی، نابه سامانی‌های اقتصادی، گرانی‌های افسار گسیخته موجود و مشکلات فراوانی که سر راه جوانان است را از جمله این مطالبات ذکر و خاطرنشان کرد: از چنین ناهنجاری‌هایی که خود مردم اولین معترضان آن می‌باشند جلوگیری کنیم ونگذاریم که این منکرات در جامعه عادی شود.

 

بنابراین گزارش، در پایان این نشست مقرر شد همزمان با اجرای اقدامات پیشگیرانه، شرعی و قانونی، دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی ضمن عطف توجه به وظایف و تکالیف قانونی با حضور مؤثر و مستمر در اماکن عمومی، بوستان‌ها و فضای سبز، اهتمام لازم به امور فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مخاطرات ناشی از آن‌ها انجام دهند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149531