کد خبر: 149515 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 مرداد 1400 - 11:04
واکنش کمرگ به دپوی ۶ هزار تن نهاده دامی در اسکله‌های جنوب کشور / در بندر بوشهر هیچ نهاده دامی نداشته‌ایم

اتحادخبر: مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه کالاهای اساسی در کوتاه‌ترین زمان از گمرک بوشهر ترخیص می‌شود گفت: نهاده‌های دامی تاکنون از گمرکات استان بوشهر ترخیص نشده و اکنون هیچگونه نهاده‌های دامی در گمرک بوشهر وجود ندارد. در پی انتشار خبری با عنوان «تسریع در توزیع نهاده‌های وارداتی بندر بوشهر» از قول ذبیح‌الله اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی...

اتحادخبر: مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه کالاهای اساسی در کوتاه‌ترین زمان از گمرک بوشهر ترخیص می‌شود گفت: نهاده‌های دامی تاکنون از گمرکات استان بوشهر ترخیص نشده و اکنون هیچگونه نهاده‌های دامی در گمرک بوشهر وجود ندارد.

واکنش کمرگ به دپوی 6 هزار تن نهاده دامی در اسکله‌های جنوب کشور / در بندر بوشهر هیچ نهاده دامی نداشته‌ایم

به گزارش تسنیم ، در پی انتشار خبری با عنوان «تسریع در توزیع نهاده‌های وارداتی بندر بوشهر» از قول ذبیح‌الله اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی که بین 3 تا 6 میلیون تن نهاده دامی و طیور در اسکله‌های جنوب کشور از جمله سه میلیون تن در استان بوشهر دپو شده است بهروز قره‌بیگی مدیرکل گمرک بوشهر در پاسخ به این خبر اظهار داشت: تاکنون هیچگونه نهاده‌های دامی از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص نشده است.

 

مدیرکل گمرک بوشهر بیان کرد: اکنون هیچگونه نهاده‌های دامی در گمرک بوشهر وجود ندارد و این کالا از طریق سایر استان‌های کشور ترخیص می‌شود و در مجموع نهاده‌های دامی با توجه به شرایط و زیرساخت‌های لازم از طریق گمرک بوشهر ترخیص نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه امسال تاکنون 46 هزار تن کالای اساسی از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده و یا در حال ترخیص است خاطر نشان کرد: برنج، حبوبات، چای، لاستیک خودرو، روغن و تجهیزات کشاورزی از جمله کالاهای ترخیص شده و در این راستا 31 هزار و 500 تن برنج در منطقه ویژه 2 بوشهر در حال ترخیص است.

قره‌بیگی به صادرات کالا در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در این مدت شش هزار و 471 هزار تن کالا به ارزش 2 میلیارد و 100 میلیون دلار با 31 هزار و 300 اظهارنامه گمرکی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

 

مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش صادرات کالا غیرنفتی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال خبر داد و تصریح کرد: در این مدت 106 هزار تن کالا به ارزش 218 میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

 

کل ظرفیت انباری استان بوشهر برای نگهداری نهاده‌های کشاورزی 150 هزار تن است

 

در همین حال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت انبارهای نگهداری کالاهای اساسی در استان را برشمرد و خاطرنشان کرد: کل ظرفیت انبارهای مربوط به بخش‌های دولتی و خصوصی برای نگهداری گندم 115 هزار تن است.

 

محمد تقی منوچهری اضافه کرد: ظرفیت انبارهای سازمان تعاون روستایی و شرکت‌های وابسته به آن 36 هزار تن و انبارهای پشتیبانی امور دام استان بوشهر دارای ظرفیت 2 هزار تنی است.

 

وی بیان کرد: در مجموع کل ظرفیت انباری در استان بوشهر برای نگهداری نهاده‌های کشاورزی، سویا، ذرت، جو، بذر و گندم 150 هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون کل نهاده ذرت، سویا موجود در استان بوشهر 2 هزار و 500 تن است از آن برای کمک به دامداران استفاده می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149515