کد خبر: 149433 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 تير 1400 - 07:55
فرماندار گناوه:
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گناوه به پایین‌ترین سطح رسیده است

اتحادخبر: فرماندار گناوه با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان به پایین‌ترین سطح رسیده است گفت: نیاز به کمک و مساعدت و همراهی جدی همه مردم برای کنترل شیوع این ویروس است.

اتحادخبر: فرماندار گناوه با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان به پایین‌ترین سطح رسیده است گفت: نیاز به کمک و مساعدت و همراهی جدی همه مردم برای کنترل شیوع این ویروس است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گناوه به پایین‌ترین سطح رسیده است

به گزارش مهر، غلامرضا مهرجو  در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان به پایین‌ترین سطح رسیده است گفت: نیاز به کمک و مساعدت و همراهی جدی و فوری همه مردم برای کنترل شیوع این ویروس در شهرستان است و تنها با عزم جدی و همکاری و همیاری همه مردم می‌توان زنجیره انتقال این ویروس را قطع و شهرستان را از وضعیت قرمز خارج کرد.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان به فراتر از وضعیت قرمز کرونایی رسیده است اظهار داشت: با توجه به روند صعودی ابتلاء به کرونا در شهرستان، مراجعه بیماران مبتلا به این ویروس به بیمارستان‌های شهرستان افزایش یافته و ظرفیت این بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

 

مهرجو گفت: امکانات درمانی و فضاهای بیمارستان در شهرستان گناوه محدود است و از سویی افزایش تعداد بیماران و مراجعات بار مضاعفی بر دوش کادر درمان خواهد بود لذا از همه مردم شهرستان درخواست می‌کنیم تا خود را ملزم و مکلف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند، تا با همکاری و همراهی همه وضعیت شهرستان از قرمز کرونایی خارج شود.

 

فرماندار گناوه اضافه کرد: تجمع افراد در مراسم تشییع جنازه‌ها و عروسی با عادی انگاری و حضور در آرامستان ها در روزهای پایانی هفته بدون در نظر گرفتن شرایط قرمز کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دلایل عمده شیوع گسترده کرونا در شهرستان است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید نظارت و کنترل‌های بیشتر با برنامه ریزی دقیق توسط دستگاه‌های مرتبط به اینگونه مراسم‌ها اعمال شود و در صورت برگزاری تشییع جنازه اموات در آرامستان ها و عروسی در تالارها باید ضمن تعهد گرفتن از خانواده آنها توصیه شود به صورت محدود و با جمعیت کم این مراسم برگزار کنند.

وی بیان کرد: در زمینه چاپ اطلاعیه مراسم اموات نیز به چاپخانه‌ها در مورد عدم درج ساعت و تاریخ دفن اموات و مراسم تشییع تذکر داده شده است و در صورتی که رعایت نکردند، دستگاه‌های متولی با اینگونه موارد برخورد کنند.

 

فرماندار گناوه افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای اجرای برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا و با توجه به افزایش حجم مراجعات برای واکسیناسیون با بهداشت و درمان در تأمین نیروی انسانی و امکانات همیاری و همکاری لازم را داشته باشند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149433