کد خبر: 149392 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 تير 1400 - 08:43
۵۲۰ تخت بخش کرونای بیمارستان‌های استان بوشهر پر شد

اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمارستان‌های این استان به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا بسیار شلوغ شده و از مجموع ۶۵۰ تخت اختصاص یافته برای بستری بیماران کووید ۱۹ اکنون ۵۲۰ تخت اشغال شده‌است.

اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمارستان‌های این استان به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا بسیار شلوغ شده و از مجموع ۶۵۰ تخت اختصاص یافته برای بستری بیماران کووید ۱۹ اکنون ۵۲۰ تخت اشغال شده‌است.

۵۲۰ تخت بخش کرونای بیمارستان‌های استان بوشهر پر شد

به گزارش ایرنا؛ دکتر سعید کشمیری افزود: با توجه به شرایط حاد بیمارستان‌ها و پر شدن تخت‌های بیمارستانی؛ در حال آماده سازی بخش‌های بیشتر و اختصاص بخش‌های معمولی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا هستیم.

 

وی باتاکید برضرورت استفاده از همه طرفیت‌های درمانی استان بوشهر برای خدمات رسانی به مردم اضافه کرد: همچنین براساس دستور العمل ابلاغ شده همه بیمارستان‌های خصوصی و غیردولتی موظف به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند.

 

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده تمام مرخصی‌های کار درمان برای ۲هفته آینده لغو شده است و تلاش شده آمادگی پذیرش بیماران افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: هرچند تا کنون استان بوشهر نیاز به برپایی بیمارستان صحرایی نداشته و ظرفیت‌های موجود کافی بوده است اما با توجه به اتصال موج چهارم به موج پنجم و خستگی مفرط کادر درمان، این استان از نظر نیروی انسانی با مشکلاتی روبرو است.

 

کشمیری اضافه کرد: میزان ورودی بیمارستان‌های استان بوشهر تا پیش از موج پنجم بیش از ۱۰۰ نفر نبود اما در زمان حاضر میزان ورودی از توان درمانی استان پیشی گرفته و همین امر باعث طولانی شدن زمان ورودی به اورژانس می‌شود.

 

 وی گفت: در زمان حاضر روزانه ۶۰۰ نفر در استان بوشهر به ویروس کرونا مبتلا می شوند این در حالی است که در گذشته این رقم روزانه ۳۰۰نفر بود

کشمیری ادامه داد: همچنین به دنبال افزایش ابتلا و بستری بویژه در بخش‌های مراقبت‌های ویژه میزان مرگ ومیر نیز در این استان افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: این آمار بالای ابتلا در استان بوشهر بیانگر گردش بالای ویروس است و برای کنترل و کاهش این روند افراد ملزم به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی هستند.

 

وی یادآور شد: براساس دستور العمل ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز ۲۹ تیر تا روز یکشنبه سوم مرداد ماه محدودیت‌های کرونایی درزمینه ورود به شهرهای قرمز انجام و اعمال قانون صورت می‌گیرد.

 

کشمیری گفت: در این شرایط حساس میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بوشهر به دلیل خستگی، عادی انگاری و اقلیم گرم به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته این در حالی است که باید این آمار  به ۸۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر از جمله عسلویه به علت رعایت نکردن پروتکل‌ها و استقبال نکردن از واکسن، روند ابتلا در برخی از روستاهای آن بالا است.

در زمان حاضر از ۱۰ شهرستان استان شهرستان‌های دیر و دیلم در وضعیت نارنجی کرونایی و مابقی قرمز هستند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149392