کد خبر: 149386 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 تير 1400 - 08:24
دامپزشکی ذبح دام‌های عید قربان را در بوشهر نظارت می‌کند

اتحادخبر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: ۲۹ گروه ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت رایگان بر ذبح بهداشتی دام‌های این استان در روز عید قربان تشکیل شد. دکتر مرتضی بحرانی افزود: از این شمار ۱۹ گروه ثابت و ۱۰ گروه سیار است که با حضور ۱۱ دامپزشک، ۲۷ بازرس بهداشت گوشت و یک ناظر شرعی برای ذبح دام در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در...

اتحادخبر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: ۲۹ گروه ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت رایگان بر ذبح بهداشتی دام‌های این استان در روز عید قربان تشکیل شد.

دامپزشکی ذبح دام‌های عید قربان را در بوشهر نظارت می‌کند

به گزارش ایرنا، دکتر مرتضی بحرانی افزود: از این شمار ۱۹ گروه ثابت و ۱۰ گروه سیار است که با حضور ۱۱ دامپزشک، ۲۷ بازرس بهداشت گوشت و یک ناظر شرعی برای ذبح دام در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در شهرستان‌ها مستقر می‌شوند تا خدمات خود را به صورت رایگان ارائه دهند.

 

وی بیان کرد: همه مکان‌ها و کشتارگاه‌های استان بوشهر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا در روز عید قربان آمادگی لازم را برای کشتار دام قربانی و تحویل لاشه به متقاضیان به صورت رایگان دارند.

 

بحرانی ادامه داد: تیم‌های دامپزشکی از صبح روز عید سعید قربان فعال هستند و ذبح دام قربانی در منازل و معابر ممنوع است.

وی گفت: از کسانی که قربانی دارند می‌خواهیم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، خودشان در منزل و معابر عمومی دام ذبح نکنند.

 

بحرانی همچنین تاکید کرد که مردم هنگام خرید دام اصول بهداشتی را رعایت کنند و به همراه خود عینک، دستکش و ماسک داشته باشند.

وی افزود: یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که برای پیشگیری از انتقال احتمالی این بیماری به افراد، توصیه می‌شود خانواده‌ها گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت پس از نگهداری در بسته‌بندی لازم در یخچال، مصرف کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149386