کد خبر: 149351 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 28 تير 1400 - 21:50
معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛
تلاش برای پرورش ماهیان خاویاری در تمامی استان‌های کشور

اتحادخبر: رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به پرورش ماهیان خاویاری در ۲۱ استان کشور، از تلاش برای تولید و پرورش این گونه ماهی‌ در تمامی استان‌های کشور خبر داد.

اتحادخبر: رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به پرورش ماهیان خاویاری در ۲۱ استان کشور، از تلاش برای تولید و پرورش این گونه ماهی‌ در تمامی استان‌های کشور خبر داد.

تلاش برای پرورش ماهیان خاویاری در تمامی استان‌های کشور

به گزارش  ایرنا، «نبی‌الله خون میرزایی»در ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته که به مناسبت روز خاویار ایرانی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: توسعه پرورش ماهیان خاویاری و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری همواره از مسائل مهم و ارزشمند ایران است که باید در این راستا از تکنولوژی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

 

در تمامی بخش‌های شیلاتی نیاز به دانش روز جهان احساس می‌شود و بسیاری از مشکلات موجود در راه صنعت شیلات بدون ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و صاحب‌ نظران داخلی و خارجی برطرف نخواهد شد.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اعتبار خاویار ایران در جهان، از دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی کشور است اظهار داشت: این ماهی ارزش افزوده فراوانی برای کشور خواهد داشت.

 

خون میرزایی با بیان اینکه باید علاوه بر حفاظت محیط زیست، باید از خاویار ایرانی دفاع کنیم تا تنزل پیدا نکند، گفت: با توجه به ظرفیت‌ های موجود کشور، اکنون این ماهی در ۲۱ استان در حال پرورش است و تلاش داریم پرورش این گونه را در تمامی استان‌های کشور داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان شیلات ایران متعهد به توسعه پرورش ماهیان خاویاری است و تاکنون طبق برنامه توسعه‌ای کشور پیش رفته‌است.

رییس سازمان  شیلات ایران تصریح کرد: افزایش تعداد مزارع پرورشی ماهیان خاویاری و میزان تولید این گونه در هشت سال اخیر نشان می دهد که افق روشنی پیش روی این صنعت قرار دارد.

خون میرزایی افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌ های دانش بنیان و حضور سرمایه‌گذاران، تجار و بازرگانان در این عرصه شاهد توسعه صنعت پرورش ماهیان خاویاری ایران باشیم.

به گزارش ایرنا، ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته با محوریت گرامی‌داشت روز خاویار ایرانی، تولید ماهیان خاویاری در ایران و جهان، صادرات بازارهای هدف و چالش‌ها، مدیریت بهداشت بیماری و تغذیه، استانداردسازی در صنعت خاویاری، تقلب، قاچاق خاویار، خاویار فراوری و تضمین کیفیت در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این همایش از تمبر یادبود روز خاویار ایرانی رونمایی شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149351