کد خبر: 149350 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 28 تير 1400 - 10:48
از روز گذشته کلید خورد؛
آغاز روند افزایشی مصرف برق با بیش از ۶۱ هزار مگاوات

اتحادخبر: گرچه پیش‌بینی شده بود مصرف برق از روز دوشنبه روند افزایشی خود را آغاز کند اما گزارش‌ها بیانگر آن است که این روند از روز گذشته با مصرف بیش از ۶۱ هزارمگاوات شروع شده و احتمال دارد در روزهای پیش رو بیشتر هم شود.

اتحادخبر: گرچه پیش‌بینی شده بود مصرف برق از روز دوشنبه (فردا) روند افزایشی خود را آغاز کند اما گزارش‌ها بیانگر آن است که این روند از روز گذشته با مصرف بیش از ۶۱ هزارمگاوات شروع شده و احتمال دارد در روزهای پیش رو بیشتر هم شود.

آغاز روند افزایشی مصرف برق با بیش از ۶۱ هزار مگاوات

به گزارش  ایرنا، روند مصرف برق آن‌طور که «رضا اردکانیان» وزیر نیرو و «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق اعلام کرده بودند از روز دوشنبه به دلیل افزایش دمای هوا به سمت بیشتر شدن خواهد رفت.

 

سخنگوی صنعت برق پیش‌بینی کرده بود مصرف برق تا سه‌هزار مگاوات افزایش یابد.

این پیش‌بینی درحالی انجام شد که تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از رشد بیش از ۶ هزار مگاواتی مصرف برق در روز گذشته دارد.

براساس این گزارش، دیروز در ساعت ۱۲ و ۴۴ دقیقه مصرف برق به ۶۱ هزار و ۱۷۳ مگاوات رسید که نسبت به روز جمعه که میزان مصرف ۵۴ هزار و ۱۷۹ مگاوات بود، رشد بیش از ۶ هزارمگاواتی داشت.

 

مصرف برق روز گذشته در مقایسه با زمان مشابه پارسال که ۵۵ هزار و ۴۳۷ مگاوات مصرف شده بود نیز نشان از رشد بیش از پنج هزار مگاواتی دارد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته سخنگوی صنعت برق گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی از این هفته و روز دوشنبه دمای هوا افزایش خواهد یافت که این امر به بالا رفتن مصرف برق خواهد انجامید.

 

رجبی‌مشهدی افزود: بنابراین نیاز به همکاری بیشتر مشترکان بزرگ، صنایع، بخش کشاورزی و به‌ویژه مردم است تا بتوان برق پایدار برای همه مشترکان فراهم کرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149350