کد خبر: 149264 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 تير 1400 - 08:08
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر:
آموزش هاي مهارتي با همكاري صدا و سيماي مركز بوشهر ترويج مي شود

اتحادخبر: مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: صدا و سیمای بستری مناسب برای فرهنگ سازی و توسعه مهارت آموزی است و باید از این فرصت ارزشمند برای ترویج آموزش های مهارتی در استان بوشهربهره برد .

اتحادخبر: مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: صدا و سیمای بستری مناسب برای فرهنگ سازی و توسعه مهارت آموزی است و باید از این فرصت ارزشمند برای ترویج آموزش های مهارتی در استان بوشهربهره برد .





به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر،عبدالمجيد دراهكي در نشست با مدير كل صدا و سيماي مركز بوشهر به تشریح اهداف و برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای و رسالت محوری این سازمان در توانمندسازی اقشار مختلف جامعه پرداخت و افزود: صداوسیما در توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی در استان بوشهر نقش محوری دارد.


وي با اشاره به شروع هفته ملی مهارت از 31 تیر لغایت 6 مرداد بر تعامل دو طرف برای توسعه همکاری تاکید کرد و اظهار داشت: حوزه مهارت آموزی محصول همگرایی است و آموزش مهارتی محصول ائتلاف‌های این چنینی است. مردم باید بدانند مشاغلی که در آینده به وجود می آیند متکی بر مهارت هستند و نهاد و یا نظام آموزشی مهارتی می‌تواند به این نیازها پاسخ دهد.


دراهكي  ضمن قدردانی از تلاش رسانه استانی به ترویج و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای افزود : ما در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به دنبال این هستیم که بستر مناسبی از شغل و فرصت های این حوزه برای جوانان ایجاد کنیم .
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر از نگاه توسعه ای صدا و سیمای مرکز استان تشکر و تصریح کرد: صداقت و تلاش‌های ارزشمند مجموعه رسانه استانی، جایگاه ویژه و موفقیت‌های چشمگیر این مجموعه را به همراه داشته است.
دراهكي  با بیان فعالیت های صورت گرفته و برنامه های پیش رو در حوزه آموزش های فنی وحرفه ای در استان بوشهر،افزود : به منظور تولید برنامه های مرتبط با اشتغال و مهارت آموزی و معرفی جوانان موفق در حوزه های مختلف آماده هر گونه همکاری با صدا و سيماي مركز بوشهر هستیم.


صداوسیما برای تاثیرگذاری درحوزه مهارت آموزی قدم برمی‌دارد


مدير كل صدا و سيماي مركز بوشهر هم مهارت آموزي را زمينه ساز توسعه در هر جامعه اي دانست و گفت: در شرایط فعلی و با توجه به نرخ پایین اشتغال در استان ، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال ، کاهش آمار بیکاری ، کسب در آمد و در نتیجه  کاهش آسیب های اجتماعی در استان است.
سيد حسين ناظر ضمن تبریک  هفته ملی مهارت ، توجه به اشتغال و مهارت آموزی را از مهم ترین دغه دغه های استان بوشهر و از اولویت های رسانه استانی دانست و افزود : صدا و سیمای مرکز بوشهر با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود ، در قالب ویژه برنامه های مختلف ، به دنبال ترویج فرهنگ مهارت آموزی در استان و توانمند سازی علاقه مندان به آموزش مهارت های فنی وحرفه ای است.


وي اشتغال و مهارت آموزی را از مهمترین دغدغه‌های استان و جزء سرفصل‌های کاری اصلی صدا و سیما نامید و با تاکید بر ترویج فرهنگ مهارت آموزی اظهار داشت: صدا و سیمای استان برای ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی و پوشش فعالیت‌ها و دستاوردهای فنی و حرفه‌ای همه تلاش خود را بکار خواهد برد.





مدير كل صدا و سيماي مركز بوشهر  با اشاره به آمادگی رسانه استانی برای مشارکت هرچه بیشتر با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان  تاکید کرد : صدا و سیمای مرکز استان همواره تعامل و ارتباط خوبی با فنی وحرفه ای داشته و از گسترش این تعاملات نیز استقبال می‌کند .


ناظر  اظهار کرد: یکی از گونه‌های متنوع در تولید برنامه‌های تلویزیونی معرفي كارآفرينان برتر مهارت آموخته است که از مقبولیت و محبوبیت بالایی در میان افراد جامعه برخوردار است که می‌تواند نقش مهم و موثری را در ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ایجاد گفتمان مهارت در بین افراد جامعه ایفاء کرده و به مهارت به عنوان یک فرهنگ غنی عمق ببخشد.


مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر تولید برنامه‌های تلویزیونی متناسب با استعدادها، توانمندی‌ها و جنبه‌های بوم شناختی استان را از جمله اولویت‌های کاری این مرکز ذکر کرد و گفت: با توجه به جمعیت بالای جوان استان و ظرفیت بالقوه استان در زمینه‌های مختلف مهارتی این برنامه می‌تواند علاوه بر شناخت استعدادها و توانمندی‌های استان، زمینه شکوفایی استعدادها و معرفی نخبگان مهارتی استان به کشور را ایجاد و گامی بلند را در راستای توسعه فرهنگ مهارت آموزی را بردارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149264