کد خبر: 149262 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 27 تير 1400 - 08:04
۲ راز خوشمزگی غذا‌های بوراک؛ آشپز ترکیه‌ای
اتحادخبر: بوراک اوزدمیر، آشپز ۲۷ساله و معروف ترکیه‌ای می‌گوید که بیشتر شهرت خود را مدیون آشپزی با چشم‌های بسته است! بوراک که از کودکی عاشق آشپزی بود، اولین رستوران خود را در ۱۷سالگی و با حمایت پدرش افتتاح کرد.

اتحادخبر: بوراک اوزدمیر، آشپز ۲۷ساله و معروف ترکیه‌ای می‌گوید که بیشتر شهرت خود را مدیون آشپزی با چشم‌های بسته است! بوراک که از کودکی عاشق آشپزی بود، اولین رستوران خود را در ۱۷سالگی و با حمایت پدرش افتتاح کرد.

 

۲ راز خوشمزگی غذا‌های بوراک؛ آشپز ترکیه‌ای

او در سال ۲۰۱۲ یک حساب کاربری در اینستاگرام برای خود ایجاد کرد و با انتشار فیلم‌هایی جنجالی از آشپزی، به شهرتی جهانی دست یافت. بوراک در این کلیپ‌های کوتاه آشپزی بدون نگاه کردن به مواد غذایی، اقدام به خرد کردن، چیدن و پختن آن‌ها می‌کرد! آوازه بوراک و رستوران‌های او تا حدی در جهان پیچید که امروزه کمتر چهره سرشناسی پیدا می‌شود که به ترکیه برود و سری به رستوران‌های بوراک و غذا‌های لذیذ او نزند.

اگر می‌خواهید بدانید که راز خوشمزگی غذا‌های بوراک چیست، بد نیست که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!

 

راز اول: استفاده از مواد اولیه تازه

 

یکی از مهم‌ترین راز‌های خوشمزگی غذا‌های بوراک، استفاده او از مواد اولیه تازه است. اگر نگاهی به کلیپ‌های آشپزی این سرآشپز جوان بیندازید، حتما می‌بینید که او به هیچ عنوان از گوشت‌های فریزشده، مواد غذایی آماده یا نیمه‌آماده و یا سبزیجات منجمد استفاده نمی‌کند. زمانی که شما از مواد غذایی تازه برای طبخ غذا کمک می‌گیرید، بخش زیادی از عطر ماده غذایی را حفظ می‌کنید و در نهایت باعث خوش‌طعم‌تر شدن غذا می‌شوید. مواد غذایی تازه، بافت بهتری هم نسبت به مواد غذایی فریزشده دارند و از این جهت هم می‌توانند در طعم و عطر نهایی غذا، تاثیر مثبتی داشته باشند.

 

۲ راز خوشمزگی غذا‌های بوراک؛ آشپز ترکیه‌ای

متخصصان تغذیه بر این باورند که معمولا حجمی از ویتامین‌های موجود در مواد غذایی، با فریز کردن آن‌ها از بین می‌رود و مواد غذایی تازه، ارزش تغذیه‌ای بالاتری نسبت به مواد فریزری دارند. از این رو، توصیه آن‌ها همواره بر مصرف مواد اولیه تازه برای طبخ غذا است. حالا اگر به هر دلیلی، همیشه امکان تهیه و آماده‌سازی مواد اولیه تازه برای طبخ غذا را ندارید، می‌توانید این ۲ راهکار را برای حفظ ارزش تغذیه‌ای غذا و عطر و طعم بهتر آن رعایت کنید:

 

۱. مواد غذایی را به‌صورت محدود خریداری کنید تا بیشتر از ۲ ماه در فریزر نمانند.

 

۲. اگر غذای شما حاوی یک یا چند نوع از سبزیجات به همراه حبوبات یا ترکیبات گوشتی است، حتما حداقل یکی از سبزیجات مورد استفاده در غذا را به‌صورت تازه استفاده کنید. سبزیجات تازه مانند کرفس، لوبیا سبز، جعفری، سبزی کوکو، سبزی قرمه یا شوید، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به غذا‌های شما می‌دهند.

 

راز دوم: استفاده صحیح از ادویه‌ها

 

درست است که ادویه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین طعم‌دهنده‌ها به مواد غذایی شناخته می‌شوند، اما استفاده بیش از حد یا نادرست از ادویه‌ها می‌تواند طعم نهایی غذا را خراب یا نامطلوب بکند. یکی دیگر از راز‌های بزرگ خوشمزه بودن غذا‌های بوراک، این است که از ادویه‌های مختلف به‌صورت حساب‌شده و صحیح استفاده می‌کند.

۲ راز خوشمزگی غذا‌های بوراک؛ آشپز ترکیه‌ای

مثلا اگر شما از زعفران زیاد در غذا استفاده کنید، حتما غذا را تلخ خواهید کرد یا اگر از یک پکیج ادویه در تمام غذا‌ها استفاده کنید، تنوع غذای خانواده را از بین خواهید برد. بهترین روش برای طعم دادن به غذا این است که از هیچ ادویه‌ای به‌طور افراطی استفاده نکنید و ادویه مخصوص هر غذا را بشناسید. در ادامه به معرفی بهترین ادویه‌ها برای رایج‌ترین غذا‌ها اشاره می‌کنیم:

 

پلو‌های مخلوط قرمز (مانند لوبیاپلو، استامبولی و...): زعفران، پودر دارچین، گل محمدی، پودر هل، پودر کاری

پلو‌های مخلوط حبوباتی (مانند عدس‌پلو، ماش‌پلو و ...): دارچین، تخم گشنیز، زیره، زردچوبه

گوشت مرغ و ماکیان: زعفران، پودر فلفل سیاه، پاپریکا، گرام‌ماسالا، پودر کاری، پودر سیر

گوشت‌های قرمز: فلفل سیاه، پودر پیاز، پودر سیر، فلفل قرمز

ماهی و میگو: زردچوبه، پودر سیر

۲ راز خوشمزگی غذا‌های بوراک؛ آشپز ترکیه‌ای

البته ناگفته نماند که شما می‌توانید براساس ذائقه خانواده خود، کمی تغییرات در این ادویه‌ها بدهید، اما به‌طور کلی توصیه می‌شود که تنوع ادویه‌ها در غذا‌های مختلف را رعایت کنید تا همه غذا‌های شما، طعم یکنواختی نداشته باشند. ضمن اینکه هرگز نباید اجازه بدهید که طعم ادویه بر طعم سبزیجات یا گوشت‌ها غلبه کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149262