کد خبر: 149223 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 تير 1400 - 18:00
اختصاصی اتحاد خبر/ معیارهای انتخاب شهردار و اولویت های مهم شورای ششم شهر برازجان (6)
مهدی بهبهانی: از شاخصه های انتخاب شهردار عدم وابستگی به جناح بندی های سیاسی است / تسریع در بازگشایی معابر و توجه ویژه به حوزه ورزش، هنر و بانوان

اتحادخبر-ساناز دانشگر: با آرام گرفتن تب و تاب انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر و انتخاب اعضای شورا حال باید دید اولویت های مهم آن ها چیست و برای انتخاب شهردار چه شاخص هایی را مد نظر قرار دارند. در این خصوص اتحادخبر به نظرخواهی از اعضای شورای ششم شهر برازجان پرداخته که پاسخ مهدی بهبهانی منتخب مردم برازجان را با هم می خوانیم...

اتحادخبر-ساناز دانشگر: با آرام گرفتن تب و تاب انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر برازجان و انتخاب هفت نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر حال باید دید اولویت های مهم آن ها چیست و تا چه اندازه به وعده های خود در چهارساله مسئولیتشان پایبند هستند. همچنین این روزها برازجانی ها می خواهند بدانند شورای ششم شهرشان برای انتخاب شهردار چه شاخص هایی را مد نظر قرار دارند. در این خصوص اتحادخبر به نظرخواهی از اعضای شورای ششم شهر برازجان  پرداخته که پاسخ مهدی بهبهانی منتخب مردم برازجان را با هم می خوانیم.

 

شاخص های شما برای انتخاب شهردار چیست؟ 

 

شهرداری بعنوان مؤثر ترین نهاد شهری، با توجه به وظایفی که برابر قانون برعهده دارند نقش مهمی در زندگی عموم شهروندان دارد. بنابراین یک شهردار موفق، شهرداری است که بتواند این تأثیر را در روند روزمرگی شهروندان ایجاد کند.
 به همین دلیل، اهمیت بالای آن نیازمند دقت نظر در انتخاب فردی است که قرار است سکان هدایت  یک شهر را در اختیار بگیرد. تخصص، تجربه و توانمندی لازم در اداره امور از مباحثی است که در صورت غفلت و کم توجهی زیان غیر قابل جبرانی را بر پیکره یک شهر وارد خواهد کرد.

بنابراین می بایست با درنظرگرفتن شاخص های کلیدی و معیارهای اصولی  با یک انتخاب صحیح و آگاهانه، آینده ی شهر را رقم بزنیم تا شاهد توسعه، رشد و شکوفایی بیشتر از پیش شهر عزیزمان باشیم.
ازنظر من برخی از شاخص های کلیدی برای انتخاب شهردار به شرح زیر است.
- پاکدستی، شفافیت وقانون مدار باشد.
- عدم وابستگی به جناح بندی های سیاسی
_دارای کارنامه موفق و سوابقی کار آمد
- دارای قدرت رایزنی در سطح استان و ملی
- خلاقیت در مدیریت شهری

 

 

سه اولویت مهم کاری شما در شورای ششم چیست؟ 

 

- تسریع در بازگشایی معابر جهت تسهیل در ترافیک شهری
- ارتقاء حقوق شهروندی با ارائه خدمات الکترونیکی(اجرای دولت الکترونیک)
- تلاش در جهت ایجاد منابع درآمدی پایدار
- توجه ویژه به حوزه ورزش، هنر و بانوان
- برنامه مدون جهت ساماندهی بازار روز و خصوصا دست فروشان و بازارهای هفتگی
- برنامه مدون در حوزه محیط زیست و فرهنگ شهروندي

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149223